لوله کشی ساختمان

در قبلی کشیدن آب از چاه , قنات و چشمه زحمت فراوانی برای بشر داشت ولی امروزه رساندن آب شهر به ساختمان ها و محل سکونت آدمی با به کار گیری از لوله ها و اتصالات لوله کشی انجام می شود تا آب‌شرب به راحتی در اختیار همگان قرار گیرد , لوله کشی ساختمان برعهده مالکان آن می‌باشد .

هر ساختمان با حیث به جور کاربری و اندازه مصرف آب , لوله کشی مطلوب با خویش را می طلبد , برای این گزینش می بایست میزان آب مصرفی ( از روش فرمول های مهندسی یا این که به صورت تقریبی ) محاسبه شود و همینطور فشار آب شهر بر گزینش لوله ( فرآورده , قطر و . . . ) تاثیر گذار است .

لوله های به فعالیت برده شده در لوله کشی ساختمان معمولا فولادی , تک لایه و پنج لایه می‌باشد . لوله کشی

لوله کشی ساختمان با لوله های پنج لایه به دوصورت انجام می شود :

۱ . کوپلی : درین روش که مهره ماسوره هم اسم دارااست ابتدا لوله را با ابزار مطلوب به میزان ضروری بریده و بوسیله کالیبر آن را مقداری گشاد نمایید و جنبش چرخشی دیواره های داخلی لوله را به طور کونیک درآورید , بعد از آن مهره اتصال را از لوله پنج لایه رد کرده و رینگ منحصر را به آن وارد نمایید , نهایتا لوله را وارد اتصال کرده و مهره را با آچار مطلوب سفت فرمائید .

۲ . پرسی : درین روش به مهره احتیاجی نیست , نظیر روش کوپلی لوله می بایست کالیبر شود , لوله پنج لایه را وارد اتصال پرسی کرده بعد از آن با فایده گیری از دستگاه برقی یا این که دستی پرس رینگ استیلی را پرس فرمائید .

نکات سیستم لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ساختمان

۱ . لوله کشی ساختمان نباید دارنده خم و پیچ باشد و لوله ها بایستی به طور عمود و موازی قرار گیرند و از نیز مسافت ی مطلوب داشته باشند تا تعمیر و عایق کاری با سهولت بیشتری انجام گیرد .

۲ . لوله هایی که در زمان لوله کشی از پایین یا این که باطن دیوار عبور می نمایند می بایست در قبال شکستگی مقاوم باشند .

۳ . در‌صورتی‌که لوله کشی بیرون از ساختمان یا این که در همسایه دیوارهای بیرونی باشد بایستی ایزوله شده و از یخ بستن آن ها خودداری شود .

۴ . لوله های افقی می بایست دارنده شیب یکنواخت باشند و همینطور در صورت وجود موتورخانه در ساختمان شیب لوله های آبرسانی در شبکه کف بایستی به آن سمت باشد .

۵ . شیر فلکه تخلیه آب می بایست درمسیر محل ورود لوله ها به باطن مجتمع فعالیت نهاده شود .

ابزار لوله کشی ساختمان

برای لوله کشی ساختمان که به دو گونه لوله کشی فاضلابو لوله کشی آب سرد و گرم تقسیم می شود ,

علاوه بر تنظیم لوله مطلوب به ابزارآلات هم احتیاج است , ابزارآلاتی که با به کارگیری از آن‌ها بتوان عملیات لوله کشی را به نحو احسن انجام اعطا کرد .

علاوه بر این به انبردست قفلی و کلاغی , گیره , حدیده , برقوزن , لوله بر و لوله خم کن ( دستی یا این که هیدرولیکی ) احتیاج است .

یک باکس ابزار بدون نقص برای لوله کشی ساختمان مشتمل بر موردها بالاست , علاوه بر این برای اتصالات هم با دقت به روش اتصالات لوله ها به یکدیگر به مورد ها خاصی ( دستگاه جوش , چسب و . . . ) احتیاج است . چاه بازکنی خیابان حجاب

ابزارآلات هم مثل هر چیز دیگری در کیفیت ها و بها های مختلف در بازار عرضه میشوند و کارخانه های گوناگون اهل ایران و فرنگی با برند های مختلف این ابزار را ایجاد می نمایند .

لوله کش مکلف است از شایسته ترین ابزارآلات برای لوله کشی ساختمان شما استعمال نماید .

چرا می بایست از ابزارآلات عالی به کار گیری کرد؟

۱ – سهولت عمل برای شخص لوله کش
۲ – انجام سرعت بالا خیس لوله کشی و صرفه جویی در طول
۳ – به اتمام وصال عمل در بهترین وضعیت ممکن سوای زخم زدن به لوله ها
بسته به فرآورده , کیفیت و میزان زخم پذیری لوله مورد مصرف , ابزار مخصوصی برای آن مدل موجود هست , برای مثال به دلیل زخم پذیری بیشتر لوله های مسی , تکنسین لوله کش از ابزار متفاوتی متناسب با این دسته لوله سود میگیرد .

ابزار لوله کشی , عنصر فراوان مهمی در اجرای سیستم لوله کشی ساختمان به شمار می‌آید . در خصوص ابزارها می بایست دقت داشت که ابزار به عمل برده شده , نباید غیر استاندارد باشد ( به دلیل آنکه در این‌حالت , برای مثال رزوه لوله کج شده و به کل سعی لوله مختل می شود و یا این که مشکلات بعدی در بهره‌برداری را موجب می شود ) .

این ابزارها به طور اجمالی عبارتند از :

متر

متر , وسیله ای برای مقدار گیری و انتقال میزان است که از نقطه لحاظ مال و ساخت در اشکال مختلفی ایجاد شده و در بازار وجود دارد . مترهای چوبی , چرمی , پلاستیکی و فلزی یافت می شود که گونه فلزی آن به دلیل عدم زخم پذیری و توجه زیادتر در لوله کشی کاربرد بیشتری داراست .

کولیس رفع رطوبت منطقه تهران

کولیس به جهت داشتن تنوع در میزان گیری پارامترهای متفاوت و اعتنا فراوان , یکی مهم‌ترین ابزارهای میزان گیری در شغل های اجرایی و مهندسی تلقی می شود . میزان های قطر فرنگی , قطر داخلی و عمق اجسام با کولیس قابل مقدار گیری است .

یک کولیس از بخش های اثبات و متحرک درست شده شده‌است که در پایین به آن ها اشاره می شود :

فک اثبات , فک متحرک , ورنیه , خط کش مدرج , عمق سنج و باطن سنج ورنیه
به تقسیمات روی کولیس ورنیه گفته می شود که بوسیله آن قابلیت خواندن توجه های اعشاری آماده می شود .

خط کش فولادی

این خط کش از وسایل مقدار گیری طولی میباشد , که جايگاه بندی آن معمولا بر حسب اینچ و میلی متر است .

گونیا در آوردن اجسام از چاه توالت و فاضلاب بلوار ۱۵ خرداد قم

گونیا , یکی‌از وسایل اثبات میزان گیری زاویه است که به صورت معمول از آن به خواسته در اختیار گرفتن عمودی ( قائم بودن ) قطعات جوشکاری شده استعمال می شود . در هنگام به کارگیری از گونیاها می بایست همت شود که تا حد قابلیت و امکان هر دو ضلع گونیا عمود بر مرحله فعالیت باشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *