روشهای جلوگیری از ترکیدگی لوله فاضلاب

لوله کشی فاضلاب در ساختمان های در هم اکنون ساخت اعم از مهم‌ترین کارهایی است که بایستی به صورت دورازشوخی مورد دقت قرار گیرد به دلیل آنکه در شرایطی که که لوله کشی صحیح و اصولی انجام نشود و تمهیدات اضطراری برای آن صورت نگیرد مشکلات بیشماری را موجب میشود که در برخی مواقع دوچندان هزینه بر است .
یکی این تمهیدات عایق کاری لوله های پلیمری است به دلیل آن که در‌حالتی که این لوله ها در معرض تابیدن نوروفروغ خورشید قرار گیرند جراحت دیدگی می‌بینند براین اساس برای دوری از جراحت های احتمالی حتما می بایست از عایق برای لوله های پلیمری استعمال کرد .
زمانی که لوله کشی فاضلاب در فصل سوز و سرما صورت بپذیرد قابلیت یخ زدگی آب و در فیض ی آن پارگی لوله موجود است پس برای پرهیز از پیدایش این مشکلات اشخاص کارشناس لوله کار بایستی بعداز اجرای سیستم لوله کشی آب کل سیستم را بیرون نمایند و به جای آن از آب نمک استعمال نمایند چون احتمال یخ زدگی در آب نمک منتفی است . نشت یابی لوله

روش اثر گذار برای پرهیز از پارگی لوله های فاضلاب

لوله های پلاستیکی که در لوله کشی فاضلاب استعمال میشوند نیاز به محل تکیه دادن دارا هستند .
محل تکیه دادن در لوله کشی سبب ساز خودداری از پارگی لوله ها می شود . برای نصب محل تکیه دادن بایستی در لوله کشی فاضلاب بایستی به دسته و روش ی نصب محل تکیه دادن توجه کرد تاکارایی واجب را جهت جاوگیری از پارگی لوله داشته باشد . در لوله های عمودی این است که نباد بازدارنده انبساط افقی آن ها شود . به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و ذیل سیفون جای انبساط را نیز در لحاظ گرفت . برای لوله های آویخته از سقف به کار گیری از بست های رکابی به مسافت ۲/۱ تا ۵/۱ متر سفارش می شود . لوله بازکنی محدوده زرگنده

نکات اساسی برای استعمال از توکل گا در لوله کشی و خودداری از ترکیدن لوله :

در حیث تصاحب کردن انبساط و انقباض در لوله ها با متاع های گوناگون گوناگون است . به عنوان مثال در لوله های pvcضریب انبساط خطی نسبت به لوله های از محصول فلز بیشتر است .
در کانال های لوله کشی معمولی که فاضله ی لوله ها از نیز دوچندان نیست و کمتر از پانزده متر میباشد , استفاه از محل تکیه دادن های مطلوب مشکلی به‌وجود نخواهد آمد .
– انقباض و انبساط , میان محل تکیه دادن ها کهار می شود و قطعات لوله کشی این تنش ها را آزاد می نمایند . زمانی که لوله ها بازاویه تند ( ۴۵ تا ۹۰ جايگاه ) تغییر تحول جهت می‌دهد و دنبال آن لوله کوتاهی در کانال موجود هست , محل تکیه دادن نزدیک محل تغییر‌و تحول جهت , بایستی به لوله سفت شود . این محل تکیه دادن از وارد داخل شدن نیروی خمشی بسیار بر اتصال دوری می نماید . در‌صورتی‌که بعد از تغییر و تحول جهت , لوله بلندی به کانال وصل شود , محل تکیه دادن بعدی در زمان خط لوله بلند می بایست آزاد باشد و به راحتی جابه جا شود .
– برای دوری از پارگی لوله در لوله کشی فاضلاب میتوانید به صورتی که در ابتدا توضیح داده شده از محل تکیه دادن به کارگیری نمائید . برای تست لوله ها از مال ABS یک ساعت پس از چسباندن می توان آن را آزمایش کرد .
ولی لوله های PVC , به زمان بیشتری برای چسبیدن نیاز دارا هستند . جدول هایی موجود است که خصوصیات متعدد لوله های پی او سی مانند زمان گیرش نخستین ( از موقع زدن چسب تا زمان مطلوب برای نقل و انتقال مطمئن ) و زمان دریافت کردن اتصال ( از موقع زدن چسب تا زمان آزمایش ) را ارائه می دهند . چاه بازکنی در احمدآباد مشهد شبانه روزی نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله آذر قم

لوله کشی مطلوب برای دوری از پارگی لوله

لوله کشی مطلوب برای دوری از پارگی لوله به شرح پایین می‌باشد :

همه لوله های آب سرد و گرم و رجوع آب گرم مصرفی وتهویه ازنوع PE – RT/ALL/PE – RTتا
قطر ” ۱ , ۵می باشد , مگر آن که در نقشه ها و مقادیر کار گونه دیگری ذکر شده باشد .
لوله ها بایستی برابر نقشه راست – شاقولی و چه بسا المقدور سوای خم موازی با دیوار یا این که عمود بر دیوارهای ساختمان اجرا در بیاید .
تمامی لوله هائی که از درون و یا این که پایین دیوارها عبور می‌کند می بایست در قبال پارگی لوله مراقبت گردند .
از اجرای لوله ها بموازات پی های و یا این که دیوارهای باربر در مسافت ای کمتر از یک متر از آنان جز با ثبت دستگاه چک پرهیز شود .
تمامی لوله هائی که پائین خیس از پی ها و یا این که دیوارهای باربر اجرا می گردند می بایست در بیرون از زاویه ۴۵درجه پی قرار گیرد مگر این‌که جز این مصوب باشد .
لوله را می بایست بمــوازات نیز کار نهاده و مسافت آن‌ها از یکدیگر می بایست باندازه ای باشد که عایق کاری بدون نقص لوله ها و دسترسی به شیرها برای بازدید و تعمیر مسیر باشد .
همگی لوله هائی که در بیرون ساختمان و یا این که دیوارهای فرنگی ساختمان اجرا می گردند می بایست علیه کولاک و یخ بندان مراقبت و ایزوله گردند .
شیب لوله های آبرسانی در شبکه کف بطرف موتورخانه میباشد .
همگی لوله های افقی سرد و گرم و رجوع و برگشت می بایست شیب یکنواختی حداقل برابر یک درهزار بسمت نقاط پائین دست لوله کشی داشته باشد تا هنگام لزوم و در صورت تشخیص پارگی لوله و برای رفع نم و رطوبت بتوان آنان را تخلیه کرد .
از اجرای لوله های آب بر بالای دستگاه های برقی دوری گردد و درصورت نیاز بایستی با حیث دستگاه چک نسبت به تعبیه سینی مسی قطره گیر بر بالای دستگاه مبادرت گردد .
بعداز پایان کار روزمره لوله کشی بایستی انتهای سرباز لوله ها به وسیله درپوش و یا این که کرباس و یا این که دیگر مواد مصوب بسته گردد تا از ورود مواد فرنگی به درون لوله ها خودداری گردد .

طول نصب شیرها و یا این که راز لوله ها از کف تمام شده بشرح پایین میباشد :

الف – توالت ۵۲سانتیمتر
ب – آشپزخانه دیواری ۱۰۰سانتیمتر – توکاسه ۵۲سانتیمتر
پ – شیر ترکیب دوش ۸۰سانتی متر
ج – شیر ترکیب وان ۶۵سانتی متر
ح – فلاش والو ۸۰سانتی متر
خ – شیر سرویس بهداشتی تخت شرقی ۳۰سانتی متر
ر – سرویس بهداشتی خارجی ۳۰سانتیمتر
س – فلاش تانک ۱۸۰سانتیمتر
مسافت دو راز لوله جهت

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *