چگونه سیستم لوله‌کشی را تست کنیم

آزمایش سیستم لوله‌کشی یکی مورد ها کلیدی بعداز نصب بی نقص لوله است که شما‌را از درستی رابطه لوله و اتصالات میان آن ها مطمئن می‌سازد . این تراز بایستی گذشته از اتمام فعالیت ساختمان و چه بسا پیشین از پوشاندن لوله‌ها صورت بپذیرد . در هنگام آزمایش لوله‌ها , در صورت پیدایش نشتی آب یا این که هر اختلالی در همت , می بایست قطعه یا این که اتصال معیوب را ردوبدل یا این که ترمیم کرد . برای آشنا شدن با وضعیت و پروسه آزمایش لوله‌کشی , مقاله پایین را دنبال فرمایید .

آزمایش سیستم لوله‌کشی آب

آزمایش و تست لوله‌کشی از نکات حساس بعداز انجام لوله‌کشی است که مبتنی بر ضوابط و قانون ها ملی ساختمانی امری الزامی محسوب میشود . قبلی از انجام تست و تأیید لوله‌کشی نباید هیچ‌یک از اجزای لوله‌کشی بوسیله رنگ , عایق یا این که بخش‌های گوناگون ساختمان پوشیده شوند . در هنگام تست بایستی تمام قسمت‌های لوله‌کشی واضح و قابل بازرسی باشند . لوله کش لوله آب

این آزمایش می تواند در دو زمان صورت بپذیرد :

هنگامی که هنوز اسباب و اثاث بهداشتی نصب نشده‌اند

در‌این‌حالت‌ بایستی دهانه‌های گشوده را بست و عالی آب‌بند ( بستن مسیر آب ) کرد . گذشته از آزمایش بایستی دستکم لوله‌ها دو روز پر‌از آب باشند و با یاری تلمبه دستی , از بالاترین نصیب لوله‌کشی با فشار به‌دفعات و زمان حتمی این فعالیت را انجام بخشید

هنگامی که وسایل بهداشتی نصب‎شده‌اند

درین زمان کانال لوله‌کشی آب , اثاثیه بهداشتی و تمامی اجزای آن می بایست از نگاه میزان جریان و فشار عمل در شرایط معمولی قرار گیرد . همگی شیرها می بایست یک‌به‌یک گشوده و بسته شوند و از آب‌بند بودن آن ها اطمینان حاصل کرد . این سطح می‌بایست با فشار و در مدت‌زمان دست‌کم یک ساعت انجام گیرد . در صورت مشاهده نشت , بعد از رفع عیب , این تست می بایست تکرار شود .

دستگاه آزمایش لوله آب برقی

دستگاه آزمایش لوله آب برقی معمولی , سبک و به‌راحتی قابل‌حمل است . این دستگاه , آزمایش فشار خودکار لوله‌های آب و نفت را به‌راحتی و با سرعت انجام می دهد . شلنگ تجهیز شده با ماده فولادی از انبساط شلنگ در فشار بالا و از خطاها در تلاوت میزان فشار پرهیز می‌نماید . اندازه‌گیر فشار مجهز شده با گلیسیرین هم ارتعاشات و امواج را جذب مینماید که با این عمل , روند تلاوت فشار ساده‌تر و دقیق‌تر می گردد .

دستگاه پمپ آزمایش فشار لوله , برای آزمایش سیستم‌های لوله‌کشی میتواند تا ۴۰ توشه در یک عملیات مورداستفاده قرار گیرد . آبی‌رنگ که جهت آزمایش در لوله‌ها به فعالیت میرود , شاید مستقیماً از سلطان خط‌ها و یا این که آب منزه جانور در یک ظرف ذخیره آب باشد .

تست لوله فاضلاب

تست فاضلاب با آب و پیش از نصب اسباب و اثاث بهداشتی انجام می شود . این آزمایش احتمالا نصیب به نصیب و یا این که به‌صورت یک‌باره صورت بپذیرد . تخلیه چاه و چاه بازکنی شهرک مسعودیه جنوب تهران فوری

آزمایش نصیب به نصیب

درصورتی‌که آزمایش به‌صورت نصیب به نصیب صورت پذیرد , بایستی با به کار گیری از دریچه‌های بازدید که روی لوله‌های قائم نصب‌شده , ساختمان را به یک‌سری حیطه تقسیم کرد و تست در هر ناحیه به‌طور غیروابسته انجام گیرد . در‌این‌صورت‌ هیچ‌کدام از اتصالات نباید در معرض فشار کمتر از ۳ متر ستون آب باشند . در صورت مشاهده هرگونه نشتی , بایستی قطعه موردنظر , ترمیم یا این که در صورت نیاز بده بستان شده و بعد تست مجدداً تکرار شود . در‌این روش , تست کانال لوله‌کشی فاضلاب می بایست جدا از کانال لوله‌کشی هواکش باشد .

آزمایش یک‌باره

درصورتی‌که مصالح لوله‌کشی و اتصال‌ها در قبال فشار طول ساختمان مقاوم باشند , آزمایش به‌صورت یک‌باره و برای تمامی کانال لوله‌کشی انجام می گردد ; در‌این‌صورت‌ بایستی کلیه دهانه‌های گشوده کانال لوله‌کشی به‌جز بالاترین دهانه به‌طور موقت بسته شوند . آن‌گاه پس از گذشت ۱۵ دقیقه همگی اتصالات و لوله‌ها بایستی مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت مشاهده هرگونه نشتی , تعمیر یا این که بده بستان شوند . بعداز گذراندن این سطح , تست بایستی مجدداً صورت گیرد .

تست آخری با هوا انجام‌شده و در خلال آن لوله هواکش و لوله تخلیه مسدود میگردند . در‌این تراز , هوا با فشار ۲۵ میلی‌متر ستون آب ( ۰٫۰۲۵ توشه ) و به زمان ۱۵ دقیقه فارغ از کاهش فشار , به کانال تزریق میگردد .

تست لوله‌کشی شوفاژ

همانند تست لوله فاضلاب , تست لوله‌کشی شوفاژ هم بایستی با آب صورت پذیرد . در این باره , در صورتی خطر یخ‌زدگی آب موجود است , می‌توان با اضافه کردن ضدیخ به آب , لوله را تست کرد . فشار در اینجا بایستی دست کم ۱٫۵ برابر فشار فعالیت پباده سازی سیستم لوله‌کشی صورت بپذیرد و کمینه فشار تست , نباید از ۷ توشه کمتر باشد . مدت‌زمان این تست دست کم دو ساعت به هم پیوسته است . در اینجا هم در صورت مشاهده نشت آب , می بایست قطعه یا این که اتصال معیوب بده بستان یا این که ترمیم و آن گاه تست تکرار شود .

همان‌گونه که در‌این مقاله ابلاغ کردیم , آزمایش لوله‌کشی از روند حساس سیستم لوله‌کشی به شمار می رود . ساختار لوله‌ها , موقعیت آزمایش و اختلاف دمای محیط و آب میتوانند روی نتایج آزمایش تأثیر داشته باشند ; از این‌رو انجام آزمایش فشار , اطمینان شمارا نسبت به نصب درست و بی نقص سیستم لوله‌کشی بسیار می نماید .

لوله بازکنی منطقه آهنگ رفع رطوبت و نم در انسجام قم

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *