سیستم لوکشی در ساختمان

نکات حیاتی در سیستم لوله کشی

۱ ) رابطه در میان سیستم لوله کشی نیوپایپ و سیستم لوله کشی فلزی

جهت رابطه در بین مهره ماسوره نیوپایپ با رزوه مقابل , حتمی است تک اورینگ ماسوره درون پخ ۴۵ سکو اتصال قرار گیرد . بجهت این‌که اتصالات فلزی فاقد چنین قوانینی می باشند لذا مجاز به رابطه بی واسطه مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمی باشیم و حتماً می بایست از اقلامی نظیر مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه سیستمهای فلزی به کارگیری نماییم . لوله کشی

۲ ) عدم استعمال ار اورینگهای متفرقه در لوله کشی

با اعتنا به این که پباده سازی اورینگ اتصالات نیوپایپ به طوری است که توان تلاش بلند دوران را در سیستمهای گرمایشی داراست لذا در صورت مفقود شدن اورینگ اتصالات متفاوت , اجرا کننده مجاز به استعمال از اورینگهای شبیه یا این که متفرقه نمی­باشد

۳ ) حفظ از لوله ها برعلیه مصالح ساختمانی

لحاظ به این‌که در طول اجرای لوله کشی ساختمان , بقیه عملیات ساختمانی هم انجام می شود , رعایت موارد ذیل الزامی است :

الف ـ رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در درحال حاضر ساخت قرار نگیرد و با قرار دادن برنامه کودکان یا این که مقوا در تحت آن لوله از جراحت احتمالی مراقبت شود .

ب ـ مسیر لوله کشی از وجود مصالح گوناگون ساختمانی اعم از پوکه های نوک تیز منزه گردد .

ج ـ بعداز اجرای هر مسیر لوله کشی و آزمایش و تأیید مهندس ناظر , مسیر لوله مذکور با به کارگیری از ملات سبک پوشانده شود تا از جراحت احتمالی مصون گردد .

۴ ) محافظت از لوله ها مقابل روشنایی بی واسطه خورشید

طبق استاندارد , لوله های پلیمری در طول ایجاد , حفظ , حمل و نقل و افتتاح نباید درمقابل فروغ و روشنایی بدون واسطه خورشید قرار گیرند . لذا در عملیات لوله کشی در فضاهای رو گشوده مراقبت از لوله های نیوپایپ با به کارگیری از یک پوشش عایق برعلیه روشنایی خورشید لازم است . لوله بازکنی کارگر

۵ ) نگهداری از فوم لوله علیه نوروروشنایی بدون واسطه خورشید

مجریان می بایست اعتنا کنند که فوم نباید برای زمان طولانی در معرض نوروروشنایی خورشید قرار گیرد لذا در موردها دوری ناپذیر بایستی از عایق مطلوب درمقابل نور و روشنایی خورشید برای مراقبت از فوم به کارگیری کرد .

۶ ) عدم اعمال وزن مازاد به لوله های نصب شده

تحت عنوان یک اصل کلی , به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن مازاد روی لوله های نصب شده سیستم لوله کشی نیوپایپ نمی باشیم . لذا قرار به چنگ آوردن وزن شیر آلات بهداشتی , وزن شیرهای دارای اهمیت و فرعی واحدها , وزن کلکتورها و… روی لوله­ها به هیچ وجه مجاز نمیباشد و درین مورد ها می بایست از صفحه ها نصب منحصر به فرد جهت تحمل وزن بقیه امکانات به کار گیری کرد .

۷ ) عدم گزینش مسیر افقی روی دیوار در سیستم تو فعالیت

تحت عنوان یک اصل کلی , به هیچ وجه مجاز به گزینش مسیر افقی روی دیوار در سیستم لوله کشی تو عمل نیوپایپ نمی­باشیم لذا لوله ها بایستی مسیرهای افقی را در کف طی کرده و دقیقاً از پایین وضعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار کردند .

۸ ) گزینش مسیر درست از سقف کاذب به سیستم بهداشتی

در صورت لوله کشی در سقف کاذب , هنگام ورود لوله نیوپایپ از سقف کاذب به سیستمهای بهداشتی بایستی محل تقاطع دو دیوار تحت عنوان مسیر عمودی گزینش گردد به دلیل آنکه هیچ احتمالی برای نصب وسایل رفاهی یا این که تزئینی در کنج دیوار نیست و در صورت نصب وسایل مذکور در بقیه موقعیتهای دیوار آسیبی به لوله های دفن شده در کنج دیوار وارد نمیشود .

۹ ) رابطه میان لوله پلیمری و آبگرمکن

مطابق استاندارد اتصال بی واسطه لوله نیوپایپ به خروجی آبگرمکن ( دیواری و ایستاده ) مجاز نمی‌باشد . براین اساس اضطراری است ۷/۴۵ سانتیمتر ( ۱۸ اینچ ) لوله فلزی استاندارد به خروجی آبگرمکن متصل کرده و لوله نیوپایپ را به انتهای لوله فلزی وصل نمود . لازم به ذکر است در صورت استعمال از پکیج‌های تازه کندانسینگ دیگر نیازی به استعمال از لوله فلزی نمی باشد چون در پباده سازی نخستین این پکیج‌ها این اندازه از لوله در خویش پکیج قرار داده شده‌است .

۱۰ ) نگهداری از لوله های دفن نشده در فصل‌زمستان

اعم از وظیفه های اجراکننده در هنگام اجرای سیستم لوله کشی در فصل سوز و سرما نگهداری از لوله های پوشانده نشده در مصالح مقابل یخ‌زدگی و پارگی احتمالی است لذا اجرا کننده مکلف است بعداز اجرای سیستم لوله کشی و انجام آزمایش , آب کل سیستم را تخلیه کند و یا این که جهت انجام آزمایش از آب نمک با غلظت مشخص و معلوم استعمال شود تا در‌صورتی‌که آب در نصیب هایی از لوله باقی ماند قابلیت یخ‌زدگی آن کمتر شود . قابل ذکر است هنگام نصب امکانات و شیرآلات آب نمک مذکور از سیستم بیرون گردد .

برای ساخت محلول آب نمک بایستی از نسبت وزنی به کارگیری نمایید . بطور نمونه : برای ساخت محلول ۲۳ % بایستی ۲۳۰ گرم نمک را در یک لیتر آب حل فرمایید . چاه بازکنی و لایروبی چاه تیران اصفهان

با اعتنا به این که فشار آب باطن سیستم گرمایش و سرمایش از کف ذیل است , می‌توان برای آزمایش از هوا با فشار ۸ توشه هم به کار گیری نمود . لازم به ذکر است این آزمایش تنها برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا میشود .

آزمایش سیستم های لوله کشی

مقدمه

آزمایش سیستم لوله کشی یکی مورد ها حیاتی بعد از نصب بدون نقص است تا شما از صدق رابطه لوله و اتصالات اطمینان حاصل فرمائید .

با اعتنا به ساختار لوله های پلیمری و کردار انها درمقابل وضعیت آزمایش و تاثیراتی که اختلاف دمای محیط و اب شاید روی نتایج آزمایش داشته باشد انجام آزمایش فشار مطابق وضعیت اعلامی اطمینان شما‌را نسبت به انجام درست نصب بدون نقص سیستم لوله کشی فراوان می‌کند .

نکات شایان توجه گذشته از آزمایش

از فشار سنجی به کار گیری نمایید که فشار MAX آن دست‌کم bar 1/0 باشد . فشار سنج را در پایین­ترین نقطه سیستم لوله کشی نصب نمائید .

برای اتصال پمپ آزمایش به سیستم لوله کشی از شیر جدا و وصل استعمال شود تا بعداز وصال فشار به میزان متبوع پمپ از مدار جدا گردد . لوله کشی در شهریار کرج

توجه کنید آب مورد مصرف با محیط نیز دما باشند ( از آب سرد در تابستان یا این که از آب گرم در زمستان به کارگیری نکنید و کارایی نمائید محیط در حین آزمایش چه بسا المقدور در حالت اثبات دمایی باقی بماند ) .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *