نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

لوله کشی اصولی آب و فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی اهمیت متعددی داراست . در صورت بی توجهی به پیشنهاد های بیان شده برای لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی و اجرای غیر اصولی آن , بعداز انجام عملیات نازک کاری ساختمان ( کاشی کاری کف خدمات و دیوارها ) در هنگام نصب سرویس بهداشتی خارجی و بقیه خدمات ,

خیر صرفا قدرتمند به نصب مطلوب آن‌ها نخواهیم بود بلکه براى رفع نواقص مو جود , هزینه های هنگفتى را هم متحمل خوا هیم شد . نصب توالت فرنگی

درین مقاله با روش لوله کشی فاضلاب دستشویی خارجی و بعضا از سفارش های متداول درین فرایند آشنا خواهید شد .

برای شناخت بیشتر دراین مورد , شما خوانند‌گان گرامی را به مطالعه مقاله لوله کشی فاضلاب ساختمان دعوت میکنیم .

روش لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی

لوله کشی می بایست تا حد قابلیت صاف , راست و در خطوطی موازی با سقف ها , دیوارها و کف های ساختمان در اطراف آن ها , اجرا شود .

در شاخه های افقی تغییر‌و تحول مسیر لوله نباید با زاویه بزرگتر از ٤٥ سکو صورت گیرد . در عین درحال حاضر , تغییر تحول مسیر لوله های هواکش قادر است با زاویه ای بزرگتر از ٤٥ جايگاه باشد . در صورت پایین , با به کارگیری از دو تغییر تحول ٤٥ سکو , تغییر و تحول مسیر٩۰ رتبه ساخته شده است . لوله بازکن و لایروبی چاه پروین اصفهان شبانه روزی

دقت شود که لوله های قائم فاضلاب و هواکش بایستی موازی نیز نصب شوند . همینطور , مسافت لوله های فاضلاب و هواکش با نیز و یا این که با بقیه لوله ها و هم با نزدیکترین سطح های دیوار دست‌کم بایستی ٥ سانتیمتر باشد تا قابلیت و امکان دسترسی و بده بستان مهیا باشد . عبور لوله های فاضلاب و هواکش از پنجره ها , درها و دیگر بازشوهای ساختمان مجاز نیست .

پیشین از اجرای لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی و بقیه امکانات , باید به طریقی استاندارد , میزان و محل شکاف های اضطراری جهت عبور لوله ها در کف , سقف و دیوارها در نقشه های کارگاهی معلوم شود و نهایتا به ثبت دستگاه نظارتی رسد .

دهانه های گشوده لوله های انشعاب هواکش و فاضلاب که ادامه آن‌ها به آن گاه موکول شده و یا این که آنکه قرار است ابعاد به دستگاه متصل شوند , بایستی فورا پس از نصب لوله ها , با درپوش موقت و قابل قبولی بسته شود .
۶ – اجرای لوله کشی افقی فاضلاب می بایست تا حد قابلیت , با شیب یکنواخت صورت گیرد . در همگی جا , شیب لوله ها باید در جهت دورکردن فاضلاب از اثاثیه بهداشتی و بقیه مصرف کننده ها باشد و اجرای شیب برعکس مجاز نیست . شیب کارگذاری لوله ها می بایست دست‌کم حدود ذیل را برآورده سازد :
تا قطر ١٠٠ میلیمتر , شیب ٢ درصدی

قطر ١٢٥ و ١٥٠میلیمتر , شیب ۵/۱درصدی

اعتنا :

شیب در لوله افقی فاضلاب از ٤ درصد نباید بیشتر باشد . در امر لوله هواکش افقی دست‌کم شیب در می بایست یک درصد باشد . شیب لوله های افقی هواکش می بایست به طرف نقطه اتصال این لوله به لوله فاضلاب اجرا شود . نشت یابی لوله باجک (۱۹ دی) قم فوری

در سیستم لوله کشی فاضلاب و هواکش مسافت دو محل تکیه دادن همسایه حداکثر برابر با جداول استاندارد باشد .
پیشبینی سیفون برای هرمورد از اسباب و اثاث بهداشتی یا این که بقیه دستگاه هایی که به کانال لوله کشی فاضلاب پیوند می خورد , واجب است . بر راز روش لوله خروجی هیچ کدام از اسباب و اثاث بهداشتی نبایستی بیشتر از یک سیفون کار گذاشت .
چگونگی نصب دستشویی خارجی و روش تهیه و تنظیم سیفون آن در مقاله ها طریقه نصب سرویس بهداشتی خارجی و طرز تهیه و تنظیم سیفون سرویس بهداشتی خارجی ( به زودی منتشر می شود ) دراختیار شما دوستان عزیز است .

مسافت استاندارد سرویس بهداشتی خارجی با دیوار

در جانمایی لوله فاضلاب و خرید دستشویی خارجی , دقت شود که مسافت استاندارد دستشویی خارجی تا دیوار پشت آن می بایست نزدیک به ۳۰ سانتی متر باشد . این مسافت , از راءس لوله خروجی فاضلاب بنا شده در تحت دستشویی خارجی میزان گرفته می شود . ولی شاید مسافت راس لوله خروجی سرویس بهداشتی خارجی از دیوار در بعضا منزل های دیرین , پاره ای بیشتر یا این که کمتر از حد قید شده باشد . توجه شود که مسافت راءس لوله فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی تا دیوار هم اندازه با مسافت دو پیچی است که دستشویی خارجی را به زمین وصل کرده اند و میتوان برای راحتی بیشتر , مسافت دیوار تا یکی دو پیچ را مقدار گرفت . درصورتیکه در هر طرف سرویس بهداشتی خارجی دو پیچ و در مجموع ۴ پیچ سرویس بهداشتی خارجی را به زمین وصل نموده باشد , برای مقدار گیری مسافت استاندارد دستشویی خارجی از دیوار , مسافت اواسط در بین دو پیج یک طرف را تا دیوار ملاک قرار میدهیم . در غایت , هنگام نصب لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی یا این که خویش سرویس بهداشتی خارجی , آب جانور در کاسه سرویس بهداشتی خارجی را حتما می بایست تخلیه و شیر آب متصل به سرویس بهداشتی خارجی را هم تا پایانی تراز جدا کرد .

محل قرارگیری دهانه اتصال کانال فاضلاب به اثاثیه بهداشتی

در هنگام اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان , اطلاع از حالت دهانه های اتصال کانال فاضلاب به امکانات بهداشتی ساختمان , بعدها و میزان وسایل بهداشتی و روش اتصال آن‌ها به دهانه های کانال فاضلاب از اهمیت خاصی شامل است . در موقع اجرای لوله کشی فاضلاب , می بایست ضمن دقت به بعد ها و مقدار مکان نصب وسایل بهداشتی و خدمت های مورد به کار گیری در آن , داده ها کافی هم از شرایط حاکم بر بازار داشته باشیم تا بتوانیم با اقدامی اصولی و مطلوب , فرایند لوله کشی خدمت های بهداشتی را به سادگی و بی نقص انجام دهیم .

راجع به لوله کشی دستشویی خارجی خوب تر است به موردها تحت اعتنا نماییم :

آیا مقدار دستشویی خارجی و وضعیت آن استاندارد است؟
در فضاهای همگانی , سرویس بهداشتی غربی ( خارجی ) بایستی از دسته بزرگ ( Elongated ) باشد و در کل دارنده نشیمن گاه و در لولایی قابل برداشته شدن ( و متناسب با لگن و از جنسی مقاوم در قبال رطوبت ) باشد . دستشویی خارجی بایستی از نوعی باشد که هر توشه بعداز ریزش و تخلیه آب , همواره در درون لگن پاره ای آب آن باقی بماند ( Water conservation ) .

آیا حجم و متاع فلاش تانک دستشویی خارجی مطلوب است؟

اشکال فلاش تانک :

۱ – با حجم خیلی کم ۳ تا ۶ لیتری و همراه باصرفه جویی ۸۲ % در مصرف آب
۲ – با حجم کم ۶ لیتری و همراه بهینه جویی ۷۰ %
۳ – با حجم میانگین ۴ لیتری و همراه بهینه جویی ۲۵ % لوله بازکنی منطقه بی سیم

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *