تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و نکات مهم آن

لوله های فاضلاب یا این که لوله های آب احتمالا به دلیل فرسودگی و با اشکالات در سیستم لوله کشی در گیر نشتی شوند . تشخیص ظریف محل پارگی لوله به یاری دستگاه های پیدایش و مجهز انجام خواهد شد و آن گاه روند تعمیر لوله برای پرهیز از نشتی آب انجام میگیرد . در حالتی که سیستم لوله کشی فاضلاب به طور کامل فرسوده باشد شاید به زودی در محلی دیگر با نقص‌ نشتی آب روبه گردید که در‌این حالت می‌توانید با بده بستان لوله کشی ساختمان از این خلل دوری فرمایید .

مشکلاتی که نشتی لوله آب یا این که فاضلاب در پی داراست :

جمهوری اسلامی ایران با چالش خشکی روبه رو است از این رو در سالهای آتی می بایست دور از شوخی خیس با مشکلات نشتی آب تقابل کرد تا از هدر رفتن آب پرهیز شود . یکی‌از از سایر از مشکلاتی که هدر رفت آب در خانه در ادامه دارااست نم زدن به دیواره ها هست که در انتها شاید فساد دیوار و یا این که بخشی از ساختمان و نشت زمین در اثر پارگی لوله را به همراه داشته باشد که منجر پیدایش زیان خواهد شد . از طرفی دیگر در صورت پارگی لوله ی آب شما ناچار به پرداخت هزینه ی بالا جهت قبض آب خواهید شد . از این رو تدابیری جهت پیشگیری از پارگی لوله انجام گرفته است که‌این این شیوه چاره ها را در‌پی بررسی میکنیم :

پرهیز از پارگی لوله :

امروزه در سیستم لوله کشی فاضلاب از محل تکیه دادن برای دوری از پارگی لوله استعمال می نمایند . برای اجرای محل تکیه دادن در سیستم لوله کشی بسته به جنسی که در لوله کشی استعمال می نمایند طرز ی نصب محل تکیه دادن هم گوناگون خواهد بود . به کارگیری از سیستم این اطمینان را به شما میدهد که لوله های فاضلاب شما هیچگاه مبتلا پارگی نخواهد شد و همینطور پیامدهای ترکیدی لوله را هم تجربه نخواهید کرد . تشخیص ترکیدگی

از سایر عملکردهایی که می بایست جهت دوری از ترکیدی لوله ها انجام گیرد رسیدگی و تعمیر لوله های فرسوده است . متاسفانه در مملکت ما قدمت متعددی از نصب لوله های انتقال آب می گذرد که نیاز به تعمیرات هرچه سریعتر دارااست تا مبتلا پارگی نشوند . لوله کش دهقان ویلا کرج شبانه روزی

کدام لوله ها در ساختمان مبتلا نشتی می گردند :

اعم از لوله هایی که در ساختمان احتمالا به دلیل فرسوده بودن مبتلا پارگی شده و نشتی آب را در ادامه داشته باشد لوله های انتقال آب , نشتی شیرهایی مانند شیر آشپزخانه , سرویس بهداشتی , خزینه , نشتی در مرطوب کننده ی منزل و سیستم خنک کننده ی تبخیری است .

تشخیص محل ظریف پارگی لوله ی آب با دستگاه انجام میگیرد . در صورتیکه نشتی لوله های آب در خانه باشد بایستی ازیک شخص کارشناس راجع به تشخیص پارگی با دستگاه امداد بگیرید البته درصورتی که در شرایطی که نشتی از لوله های کلیدی اداره آب است می بایست اداره آب را در جریان قرار دهید . یک کدام از آرم های نشتی آب تر بودن کنتور است . این چنین که آب در حین لوله جنبش کرده و به کنتور رسیده است . در شرایطی که درمکانی که لوله ی آب در مرحله زمین می‌رسد و خاک آن نصیب مدام خیس بود علامتی دیگر از نشتی آب لوله های فاضلاب است .

در حالتی که شیرهای آشپزخانه و یا این که توالت در درحال حاضر چکه کردن باشند بای هرچه سریعتر آنها تعمیر کرد تا از هدر رفت آب خودداری شود .

برای تشخیص نشتی آب سوای نیاز به دستگاه مقاله ی ذیل را مطالعه کنید . تشخیص پارگی لوله سوای نیاز به دستگاه

دستگاه تشخیص پارگی لوله :

اعم از دستگاه هایی که در زمینه‌ی نشت یابی لوله فراوان مفید بوده است و به بشر یاری نموده تا به راحتی محل ظریف نشتی آب لوله های آب یا این که فاضلاب را کاوش نمایند دستگاه تشخیص پارگی لولهاست . این دستگاه بیشتر در شرکت ها لوله بازکنی مورد به کارگیری قرار می‌گیرد . روش فعالیت دستگاه به‌این نحو است با یاری یک فرستنده ی امواج , امواج را در راستای لوله ها ساطع کرده و با اخذ امواج به امداد گیرنده , به‌وجود پارگی و نشتی آب پی میبرد . این گیرنده و فرستنده داخل یک محفظه‌ای به صورت کپسول جای دارد . این کپسول را بایستی بر روی لوله‌ها , دیوارها یا این که مکان متبوع جنبش داده شود تا فرستنده امواج خویش را طرف انگیزه متبوع بفرستد و بعد امواج بازکشتی را اخذ نماید . درین عملیات با روشهای مختص کامپیوتری بوسیله دستگاه نشت یاب , وجود ترک و نشتی داخل لوله‌ها معلوم خواهد شد .
لوله های پلاستیکی که در لوله کشی فاضلاب به کارگیری می‌شوند نیاز به محل تکیه دادن دارا هستند .

محل تکیه دادن در لوله کشی منجر خودداری از پارگی لوله ها می شود . برای نصب محل تکیه دادن می بایست در لوله کشی فاضلاب بایستی به گونه و روش ی نصب محل تکیه دادن توجه کرد تاکارایی ضروری را جهت جاوگیری از پارگی لوله داشته باشد . در لوله های عمودی این است که نباد بازدارنده انبساط افقی آن ها شود . به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و تحت سیفون جای انبساط را نیز در حیث گرفت . برای لوله های آویخته از سقف استعمال از بست های رکابی به مسافت ۲/۱ تا ۵/۱ متر پیشنهاد می شود . لوله بازکنی محدوده عباسیه نصب شیرآلات و لوله کشی کرج

محل تکیه دادن در لوله کشی سبب ساز خودداری از پارگی لوله ها می شود . برای نصب محل تکیه دادن می بایست در لوله کشی فاضلاب می بایست به گونه و طرز ی نصب محل تکیه دادن توجه کرد تاکارایی ضروری را جهت جاوگیری از پارگی لوله داشته باشد . در لوله های عمودی این است که نباد بازدارنده انبساط افقی آنان شود . به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و پایین سیفون جای انبساط را نیز در لحاظ گرفت . برای لوله های آویخته از سقف به کارگیری از بست های رکابی به مسافت ۲/۱ تا ۵/۱ متر سفارش می شود

نکات حساس برای به کار گیری از توکل گا در لوله کشی و خودداری از ترکیدن لوله :

– در حیث تصاحب کردن انبساط و انقباض در لوله ها با کالا های متفاوت متعدد است . به عنوان مثال در لوله های pvcضریب انبساط خطی نسبت به لوله های از مال فلز بیشتر است .
_ در کانال های لوله کشی معمولی که فاضله ی لوله ها از نیز بسیار نیست و کمتر از پانزده متر می

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *