رفع نم و رطوبت دیوار

بدون شک منشا و عوارض صلی تغییر و تحول صورت و گونه های ضرروزیان های که در دیوارهای همسایهسرویسها به وجود می آید , مرتبط با به‌وجود مشکل سیستم عایقکاری ویا فساد در لوله کشیاب و فاضلاب انها است . این عوارض تغییراتی نظیر پوسیدگی , جدا شدن لایه رنگ , پوستهشدن گچ , ترک میل کردن و تغییر تحول رنگ و شوره زدن بخشهای از دیوارهای همسایه گرمابه وسرویس بهداشتی ویا مشاهده شدن موردها فوق علاعم بالا در سقف و دیوار های طبقه ذیلمیشود . رفع رطوبت

گه گاه لوله های شوفاژ و سیستم گرمایش از کف بعلت شکستگی و بازشدناتصالات ان بصورت ناگهانی و بصورت ممتد نم و نشتی به وجود می آورد و بعلت مسیرهای

مختلف با لوله های اب مصرفی , براحتی قابل تشخیص می‌باشد .در ضمن یکی دیگر از علل تغییرشکل و تخریب دیوارها درون اپارتمان قدمت بالا و پوسیدگیدر اثر کاهش کیفیت و افت چسبندگی و تداوم مصالح بوده وبا تغییرات و تخریب دیوار وسقف بعلت نم و رطوبت قابل تمایز است .

عارضه ها ساخت نم و رطوبت دیوار؟

پیشگیری از نم دیوار؟

یکی‌از اتفاقاتی که همواره و در مواقع متفاوت در ساختمان به وجود می اید وشرایط ناهنجاری و ازاردهنده داشت و شرایط و نمایداخلی اپارتمان را دفرمه و تخریب می‌نماید , دلایل ناشی از نم و رطوبتاست . ضرر های ناشی از نم و رطوبت اکثرا سقف و دیوارهای واحد یا این که طبقاتزیرین را سرگرم می نماید .رطوبت و نم عارضه ها گوناگون و متفاوتی داراست که در‌این مقاله به قسمتهای از این عارضه ها می‌پردازیم .این اختلال بسته به محلایجاد , میزان و نوعی و وسعت فساد , تبله , پوسته پوسته شدن

دیوار , میزان خیسی و رطوبت دیوار , چگونگیترقی تبله و فساد روی دیوار و شیوه ترقی تبله روی دیوار از نماد های وجودمشگلی در سیستم عایق کاری و یا این کهوجود نم و نشتی در سیستم لوله کشی یا این که تاسیسات فنی بنا می باشد .

شواهد , علامت های ظاهری و شیوه تشخیص نم و رطوبت در دیوارها و . . . ؟

١ – وجود ترک های طولی و عرضی روی دیوار که با جدا شدن رنگ دیوار ولوله شدن لایه رنگادامه می‌یابد , در حالتی که دیوار پایین این پوسته ها کم آب باشد میتواناخذ که‌این پوسته ها ها بدلیل عدم کیفیت رنگ یا این که کیفیت غیرمناسب نگارگری یا این کهمهارت ناکافی نقاش در کار می باشد .

۲ – ولی در وضعیت دوم در‌حالتی که ذیل پوسته ها یا این که تبله , گچ زیرکار دارنده نمیا رطوبت باشد ,در‌این‌صورت‌ اختلال ذی‌ربط , بدلیل نم و نشتی درسیستم فاضلاب می‌باشد که بااستعمال از مواد عایق کنندهفوری فرنگی میتوان فارغ از تخریب و بنایی انرا مرتفع کرد .( نکته , عایق اورجینال فرنگی با اجرا اصولی و درست )
۳ – در صورتیکه با ضربه های ملایم روی دیوار صدا متبوع بیشتر از حدمعمول باشد ( اکو صدا یا این که ارتقاء مبزان صدا نسبت به قسمت های سلامتدیوارها ) که‌این خللبه دلیل نم و رطوبت طولانی اماجزیی در ان محدوده می باشد که با مواد نو نانو یا این که نانوپلیمر قابل حل است . در آوردن جسم از چاه فاضلاب و توالت سوهانک شمال تهران

۴ – در بعضا مواقع تبله دیوار بصورتی است که سوای تغییر تحول صورت ظاهری دیوار بودهو هیچگونه پوسته یا این که ترکیوحود ندارد البته پشت دیوار خالی شده و پوک هستکه بدلیلازبین رفتن و شسته شدن مصالح جان دار در دیوار ذی‌ربط , خالییا این که پوک شده و طنین یا این که اکوی صدای متفاوتی دارااست . این صدا در تراز دیوار مختلف است .

اصلی : اختلال در راز یا این که او‌لین اتصال پلیکا با عایق کف و ازبین رفتن چسبندگیانها سبب نشت و نفوذ نم یا این که سیال به باطن دیوار ها شده و با گذشت زمان ارتقا میابد .روش بررسی؟

٤ – در‌این‌صورت‌ فضای به میزان ١*٢ ویا ١*١ از دیوار دون دون شده و تغییر تحول رنگ درگچ به وجود امده و با عث پوسته شدن و تبله کردن دیوار میشود که‌این بدلیلعدم عایق کاری کف یا این که پوسیدگی عایق بندی اطراف خدمات هست که در بخش اعظمتایم ها فارغ از تخریب قابل حل می باشد .

٥ – رنگ زرد شدن و شوره زدن سقف و دیوار که بعلت نم یا این که نشتی بوده که در مطالب بعدی انرا توضیح می‌دهیم . . .شوره یا این که سفیدک دیوار یا این که سقف ساختمان؟

شوره و سفیدک سقف و دیوارهای داخلی بعلت وجود نم و رطوبت در محلشوره و طبقه بالایی می باشد که نم و نشتی منجر حل شدن نمک و فسفاتمصالح شده و در سمت تحت نفوذ می کند و بعد از کم آب شدن نم , نمک ان بصورتشوره یا این که سپید روی دیوار و سقف باقی می ماند .یکی‌از اتفاقاتی که همواره و در مواقع متعدد در ساختمان به وجود می اید وحالت ناهنجاری و ازاردهنده داشت و حالت و نمای داخلی اپارتمان را دفرمه وتخریب می کند , عارضه ها ناشی از نم و رطوبت است .ضرر های ناشی از نم و رطوبت اکثرا سقف و دیوارهای واحد یا این که طبقاتزیرین را سرگرم می نماید .رطوبت و نم عوارض متفاوت و متفاوتی دارااست که در اینمطلب به قسمتهایاز این عوارض می پردازیم . این خلل بسته به محلایجاد , مقدار و نوعی و وسعت فساد ,تبله , پوسته پوسته شدن دیوار , میزان خیسی و رطوبت دیوار , چگونگیترقی تبله و فساد روی دیوار و روش ترقی تبله روی دیوار ازعلامت های وجود مشگلی در سیستم عایق کاری و یا این کهوجود نم و نشتی در سیستم لوله کشی یا این که تاسیسات فنی بنا می‌باشد .

رفع نم زیرزمین

طبقات منفی و زیرزمین که نسبت به خط آسمان در تراز زیر تریقرار گرفته اند , به عارضه ها مهندسی در معرض بیشترین نم و رطوبت ارگانیکو یا این که رطوبت تولید شده در قسمتهای متفاوت قرار دارا هستند . و میزان ضرروزیانو دلایل در انها حادثه می افتد .با دقت به این‌که همواره میزان متعددی نم و رطوبت در خاک و زمین وجودداراست که طبق قواعد مهندسی به جهت بالا نفوذ می نماید . ولی میزان رطوبتارگانیک مو جود در زمین در بخش ها گوناگون گوناگون است . لوله بازکنی شهرک اوج کرج شبانه روزی

نم و رطوبت جانور در زمین در جهت و راستای بالا تکان کرده و اینسیکل بصورت مداوم و ممتد برقرار است و معمولا انقطاع نمی شود .این رخداد بعلت اختلاف فشار وزنی در بین مساحت زیرسطحی وفضای بالایی کف می باشد .

لذا برای کاهش و عدم تاثیرات منفی بر پی بنا و کف و دیوارهایساختمان ( بالاخص زیرزمین ) نیاز به سرویس ها عایق کاری ساختمان وبکارگیری روشهای دارای اهمیت جهت مهار و عدم تاثیرگذاری منفی برساختمان می‌باشد .

چاه بازکنی طیب

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *