نحوه اجرای ونت فاضلاب

ونت فاضلاب به عبارتی لوله های هواکش است که به سه مراد اساسی متعادل نگه داشتن فشار هوا در لوله های فاضلاب , سادگی تخلیه فاضلاب و دوری از تخلیه آب مو جود در سیفون به کار برده می شود .  لوله بازکنی

به عوارض بالا الزامی است در کلیه سیفون های اسباب و اثاث بهداشتی ونت فاضلاب به طوری درست اجرا شود , همینطور کانال ی ونت در سیستم لوله کشی فاضلاب پلی برای رابطه جریان هوای آزاد با کل سیستم لوله کشی است و هم استدلال آب بندی و هوابندی سیفون در قبال فشار معکوس است . تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی خیابان جرجان گرگان فوری

طرز اجرای ونت فاضلاب

خوب تر است در اجرای ونت فاضلاب , لوله ها از باطن داکت عبور داده شوند و همینطور پیش گویی ونت برای حوضچه چربی گیر فاضلاب در لحاظ گرفته شود .

درین نصیب به تقسیم بندی لوله های ونت فاضلاب و توضیحات حتمی برای هر کدام میپردازیم :

هواکش لوله ی قائم فاضلاب Stack Vent : این ونت بعداز بالاترین اتصال شاخه ی افقی فاضلاب به‌دنبال ی لوله فاضلاب به جهت پشت بام قرار میگیرد , این لوله قائم فقط تحت عنوان هواکش کار می نماید .
لوله ی قائم هواکش فاضلاب Vent Stack : این لوله ها به شاخه های افقی یا این که به عبارتی لوله های انشعاب متصل گردیده اند و انتهای آن ها هوای آزاد است , این ونت ها فقط با انگیزه هواکش فاضلاب تعبیه می گردند و در پایینی ترین نصیب به لوله قائم فاضلاب وصل می شود , نقطه اتصال بایستی زیر خیس از پایانی اتصال لوله افقی به لوله قائم فاضلاب قرار گیرد , همینطور در صورتی لوله قائم هواکش به لوله افقی دارای اهمیت فاضلاب متصل شود , نقطه اتصال بایستی آبادی برابر قطر لوله افقی حساس از زانوی تحت لوله قائم فاضلاب مسافت داشته باشد .
شاخه ی افقی هواکش Branch Vent : برای اتصال هواکش به یک یا این که چندین وسیله بهداشتی از این لوله افقی هواکش به کار گیری می شود , که به یک لوله ی قائم هواکش یا این که به ادامه ی لوله ی قائم فاضلاب وصل خواهد شد , این لوله های افقی ونت در خدمت های بهداشتی و هم سقف کاذب به کار گیری میگردند ولی اجرای آنان در ضخامت دیوارها مجاز نیست .
هواکش کمکی با اهمیت Yoke Vent : به مراد خودداری از تغییرات فشار در لوله های قائم فاضلاب این ونت ها به لوله هواکش قائم متصل می‌شوند و هم شیب آن ها به جهت لوله ی قائم فاضلاب می‌باشد .

سه نکته تحت را در اجرای ونت فاضلاب ساختمان به یاد داشته باشید :

صرفا در صورت اجرای ونت , اتصال فاضلاب آشپزخانه به رایرز خدمت های بهداشتی مجاز است .
. رایرز دیاگرام فاضلاب و ونت فاضلاب به وسیله تکنسین ذی‌ربط حتما می بایست ارائه شود .
در‌حالتی که باطن ساختمان چاه های جذبی ای وجود دارا هستند که رایرز آب باران به صورت بدون واسطه در آنان تخلیه نمیشوند , می بایست ونت قرار داده شود .
در اجرای ونت فاضلاب عموما از لوله های چدنی , مسی و پلاستیکی استعمال می نمایند , همینطور در حالتی‌که برج باشد به جهت استحکام مکانیکی فراوان لوله های گالوانیزه را به کار می‌گیرند , در مقاله لوله کشی فاضلاب اشکال لوله های مطلوب برای سیستم فاضلاب و نکات طلایی لوله کشی برای شما یوزرها گرامی تارنما نظر شده‌است .

رویکرد های مفتوح کردن لوله فاضلاب

در‌حالتی که می‌خواهید روش های دوری از گرفتگی لوله های فاضلابمنزل را بدانید , در حالتی‌که مکرراً با این ایراد مواجه میباشید , در حالتی که در‌پی رویه سهل و آسان برای مفتوح کردن مسیر لوله ها می باشید , تلاوت مقاله تحت که منش های چگونگی گشودن لوله های فاضلاب را دربرگیرنده می شود سفارش می شود , با قرائت این نوشته در آخر می‌توانید با کمترین هزینه خودتان مبادرت به رفع گرفتگی لوله فاضلاب فرمایید . تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی بلوار توس مشهد

لوله های فاضلاب ساختمان که در خدمت های بهداشتی و آشپزخانه درنظرگرفته شده گردیده اند شاید مبتلا گرفتگی شوند و اصطلاحا آب کثیف فاضلاب بالا بیاید , برای رفع این مورد و گشودن لوله های فاضلاب روش های متفاوتی متناسب با مکان موجود است , ولی چه خوب تر است با رعایت نکاتی از گرفتگی لوله های فاضلاب پیشگیری کنیم تا از سپری کردن وقت و هزینه برای مفتوح کردن آنان دوری شود .

از مهم‌ترین عارضه ها بسته شدن لوله های فاضلاب می شود به موردها ذیل اشاره نمود :

اجرای نا مناسب شیب بندی لوله کشی در هنگام نصب لوله های فاضلاب
قطر غیرمناسب لوله های فاضلاب بکار رفته
به کارگیری غلط و غیراصولی از خدمت های بهداشتی
به کارگیری نکردن از صافی در لگن های بهداشتی و کف شورها و لوله ناودان
کارگذاری خطا خدمت های بهداشتی بر روی لوله های فاضلاب ( که نفوذ دوغاب سیمان و قیر و نخاله های ساختمانی در داخل لوله های فاضلاب را درپی داراست )
به کار گیری از اتصالاتی با زاویه ای غیر ظریف و نا مناسب .

تشخیص محل گرفتگی کانال فاضلاب :

برای یافتن محل گرفتگی کانال فاضلاب ابتدا باید به شیوه اجرای لوله کشی فاضلاب دقت نمود . محل لوله های فرعی فاضلاب خدمت های بهداشتی را غالبا در باطن سقف های کاذب یا این که زیرسقف ها قرار می دهند که از آنجا می توان روءیت کرد که فضولات کدام یک از خدمت های بهداشتی با لوله افقی به لوله مهم عمودی منتقل و از آنجا در چاه تخلیه می شود . در صورتی‌که گرفتگی کانال فاضلاب به طبقه زیرزمین مربوط باشد , نقشه پلان کانال فاضلاب آن می بایست جانور باشد تا بتوان به چگونگی انتقال فضولات خدمت های بهداشتی طبقه زیرزمین پی پیروزی . در شرایطی که سینک ظرف شویی , دست شویی , وان و زیردوشی مبتلا گرفتگی شده باشند و فضولات هریک از خدمت های ذکر شده به طرف چاه تخلیه نشود , پیشین از هرگونه اقدامی با گذاشتن ظرفی در تحت سیفون و زیراب خدمت های فوق , مبادرت به گشودن سیفون ها می شود . پس از گشوده نمودن سیفون می توان علت گرفتگی را اخذ و اقدامات حتمی را انجام اعطا کرد , چون شاید علت گرفتگی و در سود عدم تخلیه فضولات , بسته شدن زیراب دستشویی یا این که لبریز شدن سیفون باشد . در غیر این صورت باید با انجام تست تخلیه فضولات از خدمت های همسایه , محل گرفتگی کانال فاضلاب را تشخیص اعطا کرد . لوله بازکنی منطقه منطقه ۱۸ (هجده)

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *