لایروبی چاه و شستشوی شبکه ی فاضلاب

روش های اشتباه در شستشوی پاک سازی و لایروبی شبکهای فاضلاب و تخلیه چاه فاضلاب , مشکلاتی از قبیل گرفتگی چاه فاضلاب و گرفتگی کانال ی فاضلاب , زخم وصال به چاه کانال ها , نفوذ ریشه ها به باطن کانال , انباشتگی رسوبات , تولید رایحه , بالا داخل شدن فاضلاب و ورود به اماکن فردی مردمان و مخاطرات محیط زیستی تولید خواهد کرد .  لایروبی چاه
تخله چاه , رفع گرفتگی چاه فاضلاب , دستگاه های رفع گرفتگی چاه دستشویی , رفع گرفتگی فاضلاب های خانگی لوله بازکنی خواجه نصیر

نازل های لایروبی و شستشوی فاضلاب :

گزینش نازل درست یکی‌از اصلی‌ترین بخش های مهم تشکیل‌دهنده یک واترجت و یا این که جنتکس می باشد . تعیین یک نازل بایستی مبنی بر استانداردهای جانور و وضعیت شبکه‌های فاضلاب باشد .
یکی الزامات شستشوی کانال های فاضلاب به روش پیوسته یا این که تونلی وجود نازلهای پاشش شستشو قطعات می¬باشد . این نازل ها بایستی به صورتی باشند که ضمن پاشش مواد درجهت مطلوب , دامنه پوشش مختص و تولید فشار مطلوب منجر شایسته ترین کارایی مواد شستشوی مصرفی بر روی قطعات گردند .

نکات حیاتی برای لایروبی چاه :

در گزینش یک نازل بایستی به موارد ذیل توجه کرد :
 همگونی با قطر و ارتفاع و متاع شلنگ فشار توانا
 متناسب با اقطار و موقعیت شبکه‌های فاضلاب
 همگونی با دبی و فشار پمپ فشار توانا

معرفی نازل های مطلوب برای لایروبی چاه :

 نازل شستشوی فاضلاب تخم‌مرغی : جهت تطهیر نخستین کانال فاضلاب به کار گیری می شود . به کانال فاضلاب رخنه کرده و یه خرده از لجن را خارج از کانال انتقال می دهد .
تخم‌مرغی بعنوان اولی نازل , وارد کانال شده و فضای مطلوب جهت استعمال از نازل‌های دیگر را آماده می‌سازد . به کار گیری از این نازل‌ها از سایز ۲۰ الی ۴۰۰ میلیمتر امکان‌پذیر است .

 نازل شستشوی فاضلاب بمبی صورت : قابلیت و امکان تخلیه کانال از لجن , شن و ماسه و قلوه سنگ به یاری این نازل امکان‌پذیر است . به یاری ۶ الی ۱۰ چشمی این نازل حجم سنگینی از فاضلاب بیرون می شود .
 نازل‌های شستشوی فاضلاب چرخشی : جهت شستشوی سقف و کنارین شبکه‌های فاضلاب همینطور تطهیر مواد جامد ته‌نشین شده , چربی , کثیفی‌های زیست محیطی از سایز ۱۲ الی ۶۰۰ میلیمتر با زوایای پاشش متعدد . همینطور نازل‌های چرخشی منحصر به فرد , جهت استعمال در جنتکس‌های بهمراه بازیافت آب هم وجود دارد .

 نازل شستشوی فاضلاب سه وجهی جلوبر : نازل سه وجهی به یاری ۴ عدد چشمی که به سوی جلو دارااست . براحتی در سخت‌ترین موقعیت کانال فاضلاب رخنه کرده و را گشوده کرده و حجم متعددی از لجن را به خارج منتقل میکند .
 قایقی شستشوی فاضلاب : جهت بیرون کردن لجن و قلوه‌سنگ در شبکه‌هایی فاضلاب که کف آن‌ها صاف است , به کار گیری می‌گردد . این نازل در سایز ۱۵۰ الی ۸۰۰ میلیمتر مورد به کارگیری قرار می گیرد .
 نازل شستشوی بولدوزر : برای بیرون سازی لجن , شن و ماسه و سنگ بکار می رود . این نازل نظیر نازل بمبی صورت فعالیت می کند البته در بعد ها دوچندان فراتر و در حالت سخت‌تر .

 نازل شستشوی فاضلاب ویبـره : جهـت شستشـو و لایـروبی رسوبات چسبنده به کانال فاضلاب و چاه های فاضلاب در لوله های پلاستیکی , آهنی و سیمانی از اقطار ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر مورد استعمال قرار میگیرد . لرزشی که نازل تولید می‌نماید منجر می‌شود که رسوبات از چاه و کانال های فاضلاب از نیز جدا شوند .

 نازل شستشوی فاضلاب پروپلر : جهت شستشوی سقف و کنارین شبکه‌های فاضلاب از سایز ۳۰۰ الی ۲۰۰۰ میلیمتر . مخصوصاً در شبکه‌های فاضلاب تخم‌مرغی صورت از این دسته نازل‌ها به کار گیری میشود . لوله بازکنی ارسباران

 نازل‌ شستشوی فاضلاب برش و شستشوی شاخه‌های نازک : جهت شستشوی کانال از شاخه‌ها , پوسته و مواد ته‌نشین شده و جمع‌آوری پس‌مانده‌ها در شبکه‌های فاضلاب نو احداث از سایز ۴۰ الی ۸۰۰ میلیمتر برای ترمیم کانال فاضلاب به کارگیری می شود .

كول چاه و نكات مرتبط با آن

تعریف کول

به لوله‌های سیمانی بزرگ که در نزدیکی چاه قرار میدهند کول گفته می گردد . انگیزه از کول و کول گذاری در هنگام حفاری چاههای آب و فاضلاب خودداری از ریزش خاک به باطن چاه هست . استعمال از کول باطن چاه‌ها زیاد مطلوب است . به کار گیری از کول منجر دوری از ریزش چاه و خاک می نماید .

زمان ساخت اولی کول به وسیله آدم به صحت مشخص و معلوم نیست . کول در حین هزاران سال به گونه های و انواع متفاوت و جنسهای متعدد وجود داشته است و در مورخ مدام تلویحا به آن اشاره شده‌است .

اشکال کول

امروزه اشکال مختلفی از کول در بازار موجود است . معمولا فرآورده کول از بتن بوده به دو صورت گرد ( بنام میله ) و بیضی ( بنام انباری ) مورد مصرف قرار می گیرد . هریک از اشکال کول با اعتنا به دسته چاه مورد استعمال قرار می گیرد .

کول میله یا این که گرد :

کول گرد به قطرهای ۶۰ – ۷۰ – ۸۰ – ۹۰ – ۱۰۰ سانتی متر ساخت میشود که طول آن ۲۵ سانتی متر و قطر هر طرف بتنی آن ۵ سانتی متر است که هر ۴ قالب برابر یک متر است که سازه به قطر میله چاه حفر شده بوسیله مقنی مورد استعمال قرار میگیرد . برای تقویت کول از تسمه‌های فنری عدل بندی استعمال میشود . که در صورت ترک بر داشتن و زخم دیدن کول در هنگام جابجایی و تخلیه با خواص فنری که تسمه دارااست وضعیت هندسی کول تا زمان کارگزاری مراقبت شود .

اشخاص متعددی رغبت دارا‌هستند که از کولهای میلگرد دار به جای کولهای دارنده تسمه به کارگیری نمایند لکن به این دلیل که بها میلگرد آپدیت و فراوان بالا است مقرون به صرفه نیست . ضمن این‌که خمکاری میلگرد و بستن دو راز آن هم برای قرار دادن در قالب کول زمان متعددی جهت ایجاد صرف مینماید . بدین ترتیب در کل ایجاد کول با میلگرد به صرفه نیست . نصب و تعمیر فلاش تانک زرتشت مرکز تهران فوری

بارگیری کول

بارگیری کولها هم خویش نکته مضاعف مهمی است . برای بارگیری کول به موارد ذیل اعتنا فرمائید .

– کول میله ۷۰سانتی در هر خاور ۲۵ متر و نیسان ۱۰ متر قابل بارگیری است .
– کول میله ۶۰سانتی در هر خاور ۲۵ متر و در نیسان ۱۰متر قابل بارگیری است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *