از بین بردن بوی بد چاه

احتمالا برای شما نیز پیش آمده باشد که از کفشوی منزل , ظرفشویی یا این که چاه دستشویی بوی بدی به مشامتان رسد . آری , بوی بد چاه ; خیلی از اشخاص میباشند که با این ایراد رو به رو می‌باشند و به‌دنبال راهی برای از در بین بردن آن می باشند . راههای مختلفی را آزمون مینمایند اما به فیض متبوع نمی‌رسند . درین مقاله ما قصد داریم راههای مطلوب و بی خطر برای از فی مابین بردن بوی بد چاه را به شما فراگیری دهیم . رفع بوی بد فاضلاب

علت بوی بد چاه فاضلاب

هنگامی فاضلاب از روش لولههای فاضلاب وارد چاه میگردد , بعداز گذشت مدتی طولانی , باکتریهای جانور درون چاه استارت به تجزیه فضولات و مواد درون فاضلا می نمایند و در بعد از انجام این مراحل , گازهایی نظیر آمونیاک , سولفید هیدروژن ( هیدروژن سولفوره ) و متان ساخت میشود که به ( گازهای سپتیک ( مشهور میباشند . این گازها زیاد سمی می‌باشند و غلظت فراوان این گازها سبب خفگی و مرگ بشر میشود . البته میزان اندک آن در خارج از چاه تنها دربردارنده بوی بد بوده و سبب ساز آزار رسانی بشر می شود .

این گازها بعداز ساخت به جهت بالای چاه تکان می‌نمایند و در غایت از چاه بیرون میگردند و باطن سرویس بهداشتی یا این که ظرفشویی تولید بوی بد و نامطلوبی می کنند . در برخی از مواقع این عطر نظیر بوی تخم‌مرغ گندیده است .

شترگلو ( سیفون )

شترگلو یا این که به عبارتی سیفون , لوله‌ای خمیده پاره ای مشابه مَد یا این که کلاهِ کلام «آ» است که در تحت سنگ سرویس بهداشتی عمل نهاده میشود و جلوی خروج گازهای چاه را از باطن چاه می‌گیرد . برای این‌که که‌این عمل را به نیکی انجام دهد بایستی مدام داخل آن از آب لبریز باشد . هنگامی داخل شترگلو آکنده از آب باشد , گازهای خروجی از چاه به محض وصال به شترگلو با برخورد به آب باطن آن , باطن آن آب حل شده و دیگر چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند . درصورتی که باطن شترگلو آب وجود نداشته باشد , گازهای باطن چاه قابلیت و امکان خروج از آن را دارا هستند و معمولا به چشم می خورد که با وجود شترگلو گشوده نیز چاه رایحه می دهد . در‌این‌صورت بایستی پاره ای آب درون آن سرازیر شد تا بتواند وظیفه خویش را به نیکی انجام دهد . لوله بازکنی محدوده میدان نیلوفر

فلاش تانک

هر چند شترگلو جلوی نفوذ گازهای چاه را می‌گیرد ولی جلوی خروج فضولات و مواد زائد درون خویش را نیز می گیرد و فضولات را درون خویش نگه می‌دارد . این مواد باطن شترگلو بمانند خویش سبب ساز تعفن و ساخت بوی بد میشود . این مواد می بایست بعد از هر توشه به کارگیری از سرویس بهداشتی یا این که ظرفشویی از باطن شترگلو بیرون شده به باطن چاه بروند . فلاش تانک این عمل را به خیر و خوبی انجام می دهد . در شرایطی‌که بعداز هر توشه استعمال از دستشویی از فلاش تانک استعمال کرد فضولات باطن سیفون به طرف چاه سوق‌دهی شده و دیگر ساخت تعفن نمی‌کنند . در آوردن جسم از چاه فاضلاب و توالت امامت مشهد

هنگامی حجم و غلظت گازهای چاه مضاعف شود و میزان متعددی از آن‌ها باطن آب شترگلو حل ‌شده باشند , آن آب هم بد عطر شده و فعالیت گازهای چاه را در خارج از چاه انجام می دهد . برای برطرف کردن این نقص‌ بایستی بعد از مدتی آب درون شترگلو را عوض کرد . فلاش تانک برای این عمل هم زیاد مطلوب است .

عدم به کارگیری از نفت

بعضا اشخاص فکر می کنند با ریختن نفت باطن چاه , بوی بد آن از فی مابین می‌رود ولی چنین نیست . ریختن نفت درون چاه منجر از در بین رفتن باکتری‌های درون چاه می شود که و کار تجزیه فضولات و مواد زائد را بر عهده دارا‌هستند . با نابودی این باکتریها فضولات درون چاه دیگر تجزیه نشده , در درون چاه انبار می‌شوند و در فیض سبب تصاحب کردن راههای نفوذ آب به درون زمین شده و چاه بعد از مدتی لبریز می شود . آبهای باطن چاه بعداز مدتی باطن زمین جذب می شود , ولی درصورت فقدان باکتریهای چاه و انبار شدن فضولات در کف چاه دیگر قابلیت نفوذ آب به درون زمین نبوده و آب هم مثل فضولات باطن چاه انبار میشود . آن وقت می بایست به اندیشه تخلیه چاه و لایروبی چاه بود .

در کانال فاضلاب نیز قضیه به همین صورت است . با ریختن نفت باطن فاضلاب , اگر‌چه فاضلاب نظیر چاه مالامال نمی شود و نیازمند تخلیه نیست ولی سبب ساز نابودی باکتریهای فاضلاب شده و در فعالیت تصفیه فاضلاب مشکل ( اگرچه قلیل ) بوجود می‌آورد .

در حالتی‌که چاه فاضلاب بر اثر این خلل لبریز شده باشد به کار گیری از مواد شیمیایی برای مفتوح کردن چاه , روش مطلوب و کارسازی نیست . ضمن این که بخار ایجاد شده به وسیله این مواد ضررهای بدی برای محیط زیست داشته و مخلوط شدن آن با گازهای باطن چاه قادر است خطرناک باشد .

چاههای لبریز شده , صرفا با تخلیه چاه , لایروبی چاه و کف تراشی چاه نظیر روز نخستین میشود . به کار گیری از پمپ‌های لجن‌کش منحصربه‌فرد تخلیه چاه روشی مطلوب برای لجن کشی و تخلیه چاههای مالامال شده‌است .

سیل ( Seal ) کردن خروجی فاضلاب

سیل ( Seal ) کردن یعنی آب‌بندی و درزگیری کردن اطراف دیچه خروجی فاضلاب . در صورتی‌که بخواهید گازهای فاضلاب از ظرفشویی یا این که لباس‌شویی به درون آشپزخانه‌ نفوذ نکند و سبب ساز تعفن باطن فضای منزل نشود , می بایست فی مابین لوله خرطومی خروجی فاضلاب روزنه چاه‌ را توسط چسب یا این که خمیر درزگیر , کاملاً بپوشانید تا از ورود گازهای فاضلاب به درون منزل دوری نماید . لوله کشی شهرک اوج کرج

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *