درباره آبگرمکن شمسی بیشتر بدانیم قسمت دوم

آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفونی

اصل ترموسیفون حرارتی :

در یک سیکل بسته از سیال , درصورتیکه جزء مدار که در طول پائینتر قرار دارد گرمتر از نصیب فراتر باشد , به دلیل این که چگالی کمتری دارااست درسمت بالا تکان می نماید و استمرار این اختلاف دما و طول , سبب ساخت جریان سیال در‌این مدار می شود و سیال به طور ارگانیک و فارغ از نیاز به پمپ به گردش در میاید . به‌این مدل جریان سیال , جریان ترموسیفونی میگویند . نصب آبگرمکن

از اصل ترموسیفون حرارتی , در آبگرمکن های شمسی به کار گیری می شود . به این نحو که یک مخزن دوجداره ذخیره آب را بر بالای کلکتور شمسی قرارداده و مابین جدار دوم مخزن ذخیره و لوله های کلکتور شمسی یک مدار بسته تشکیل می شود . با تابیدن خورشید بر روی مرحله کلکتور شمسی , سیال باطن آن گرم شده و جریان ترموسیفونی مابین کلکتور و مخزن برقرار می شود . گردش آب گرم در جداره دوم مخزن سبب ساز گرم شدن آب درون مخزن مهم می‌شود و آب گرم با فشار در کانال روان میشود .

تکان ترموسیفون تا وقتی که انرژی خورشید جان دار باشد ادامه دارااست . این تکان با افول خورشید متوقف می شود .

عایق :

مخزن ذخیره در آبگرمکن های ترموسیفونی بایستی به خیر و خوبی عایق شود تا در حین شب , آب گرم ذخیره شده در آن گرم بماند . همینطور لوله های ارتباطی مابین مخزن و کلکتور هم بایستی به نیکی عایق شوند .

ضدیخ :

در وضعیت آب و هوایی سردسیر که روزهایی از سال دمای هوا ذیل صفر می‌رود , می بایست برای خودداری از یخ زدگی در سیکل بسته کلکتورها از ضدیخ مطلوب استعمال نمود .

سیستم جبران ساز

آبگرمکن های شمسی به مراد جبران فقدان احتمالی انرژی خورشید , می بایست دارنده یک سیستم جبران ساز باشند . سیستم جبران ساز در آبگرمکن های شمسی ترموسیفونی یک المنت برقی است که در باطن مخزن دارای اهمیت قراردارد و در مواقع موردنیاز به طور خود کار روشن میشود . این المنت برقی دارنده یک ترموستات است که میتوان دمای دلخواه را به وسیله آن تهیه و تنظیم کرد .

مشخصات و مزایای این جور آبگرمکن ها :

ساختار معمولی و نصب راحت و پرسرعت

کارآیی بالا با سهم شمسی روزمره به صورت میانگین ۶۰ % دارنده المنت برقی با تهیه و تنظیم دمای دلخواه

این سیستمها به دو جور مدار گشوده و بسته تقسیم می گردند . در سیستم مدار گشوده ( سیستم بی واسطه ) آب به طور بی واسطه بین گردآورنده روان می‌باشد . این سیستم زیاد معمولی , کارا و قابل اطمینان بوده البته در حالت آب و هوایی سرد و دماهای ذیل صفر سکو عملکرد خیر و خوبی ندارد , و یخ زدن آب درون لوله ها احتمالا سبب ساز به پارگی آنان شود . در سیستمهای مدار بسته ( غیر بدون واسطه ) معمولا سیالی غیر از آب که نقطه انجماد ذیل تری داراست ( نظیر ادغام پروپیلن گلایکول و آب ) بکار گرفته می شود .

این سیستمها دو چرخه غیروابسته دارا هستند که از روش یک مبدل گرمایی به یکدیگر متصل گردیده اند , و این مبدل گرما را از سیال درون گردآورنده به آب مصرفی خانه منتقل می نماید

مزیت رقابتی آبگرمکن های شمسی

امروزه کیفیت و همت برتر سیستم های آبگرمکن شمسی براساس میزان اقتدار جذب انرژی تابشی وهمچنین میزان مرحله اتصال برگه های جاذب و لوله های متصل به آن ها معقول می شود . تعمیرات شوفاژ،تعمیر شوفاژ تهران،تعمیر کار شوفاژ تهران

– سعی بالای کلکتورهای شمسی

– بازده بالای کل سیستم آبگرمکن های شمسی

– دست کم اتلاف حرارتی در کل سیستم

– تامین آب گرم میانگین ۶۰ جايگاه سانتیگراد و فراتر ( در صورت نیاز مشتری )

– استعمال از عایق های حرارتی مطلوب و مرغوب

– استعمال از المنت برقی جهت گرم کردن آب در روزهای ابری بی نقص

– قابلیت و امکان پباده سازی مطابق با گونه های ساختمانهای مهندسی ساز کولرها درصد آب ورودی به شیراز را مصرف می کنند

– امکان پباده سازی با صرفه بوسیله قابل انعطاف افزارهای کامپیوتری

– مقاومت بی نقص در قبال خوردگی

– داشتن گارانتی برای کل سیستم

آبگرمکن شمسی با کلکتور لوله خلاء

کلکتورهای این آبگرمکن از دسته کلکتورهای لوله خلاء شیشه ای با قابلیت و امکان ایجاد آبگرم با دمای میان ۷۰ – ۵۰ جايگاه سانتیگراد است که در روزهای فصل تابستان تا ۹۰ رتبه هم ارتقا می‌یابد . هر کلکتور ۲ متر مربعی مشتمل بر ۲۰ لوله خلاء به بعد ها mm 58×۱۸۰۰ است و برای تامین آبگرم به میزان ۲۰۰ لیتر درطول روز مطلوب است . مخزن آبگرم نصب شده در پشت بام هم به حجم ۲۰۰ لیتر از کالا استیل با عایق پلی اورتان است و قابلیت و امکان مراقبت دما تا ۷۲ ساعت را داراست . این آبگرمکن دارنده وزنی سبک ( ۷۲ کیلوگرم ) میباشد و بدلیل پوشش یگانه شیشه ها و قابلیت و امکان اخذ اشعه خورشید از همه جهات , راندمانی به مراتب فراتر از گونه های مرسوم آبگرمکن های جانور در بازار با کلکتور ورقه تخت داراست .

آبگرمکن مو جود به دو صورت همراه مخزن و یا این که سوای مخزن ( کلکتور آبگرم ) قابل تنظیم است .

آبگرمکن شمسی با جاذب پلیمری

خصوصیت اساسی آبگرمکن تولیدی , به کارگیری از جاذبهای پلیمری با ارتفاع قدمت بالای ۲۰ سال است که مغایر بقیه جاذبهای جان دار مسی و آلومینیومی در زمان زمان رسوب نمی گیرد . این جاذبها امکان تحمل جايگاه حرارتهای در بین ۳۰ – الی ۱۵۰ مرتبه سانتیگراد را داشته و با مقاومت دوچندان مناسب در قبال اشعه UV قابلیت و امکان انتقال مطلوب آب را دارا‌هستند . وزن سبک این جاذبها سبب ساز می شود که توشه کمتری بر پشت بام منزل و محل متبوع برای نصب اعمال شود . انجام تعمیرات انواع آبگرمکن داودیه شمال تهران

مخزن دو جداره این آبگرمکن هم حاذق به مراقبت گرمای ساخت شده تا ۴۸ ساعت است . این آبگرمکن در دو دسته کاملا شمسی و هیبریدی ( برقی – شمسی ) پباده سازی و تاسیس شده است به گونه ای که در جور هیبریدی قابلیت استعمال از سیستم کامل کننده برقی در روزهای با تابیدن ناکافی خورشید هم موجود است . سیستم کنترلی جان دار در مدل هیبریدی به دو صورت خود کار و دستی امکان تهیه و تنظیم و در اختیار گرفتن دما را برای مصرف کننده مهیا به وجود می آورد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *