ضوابط استفاده از ( آبگرمکن دیواری ) قسمت دوم

مقایسه پکیج و شومینه انجام تعمیرات انواع آبگرمکن امیربهادر جنوب تهران فوری

۴۴ – برای خروج حاصل گازهای حاصل از احتراق چه بسا المقدور یک مجرای دودکش منحصربه‌فرد وجود داشته باشد .  نصب آبگرمکن
۴۵ – دودکش می بایست با قطر مطلوب درون دیوار و با رعایت مطلوب از کف – سقف و با کلاهکHاستفاده شود .
۴۶ – درصورتی که دود کش سقفی بوده و متاع سقف قابل اشتغال باشد ( چوب – پارچه – یونولیت – پشم و شیشه ) موردها ایمنی بایستی تماما رعایت شود . مثل صحیح نمودن کادر و حفاظ کافی و مطلوب بطوریکه از تماس مواد قابل اشتغال با دود کش پرهیز شود .
۴۷ – محل گزینش برای نصب آبگرمکن حتما دارنده مجرای مطلوب دود کش با قطروقاب مطلوب باشد و یا این که این‌که قابلیت نصب دودکش نو در آنجا وجود داشته باشد . سازه به دسته آبگرمکن ( مدلB3115و… . ) درضمن دودکش هم ۹۰ سانتیمتر از پشت بام مسافت داشته باشد . متاع دیواره دود کش بایستی عایق حرارت بادوام صاف و صیقلی باشد .
۴۸ – نصب آبگرمکن در محلی که دودکش بصورت کانال ای در ساختمان اجرا شده ممنوع می‌باشد .
۴۹ – ضمن بررسی از غیروابسته بودن دودکش مطمئن گردید که دودکش مشترک نباشد ( استعمال دو وسیله و یا این که یک‌سری وسیله گاز سوز از یک دود کش ممنوع است در غیر اینصورت قابلیت و امکان پس زدن دود احتراق ناقص و خطر گاز گرفتگی و … . . وجوددارد .
۵۰ – آبگرمکن در نزدیکترین نقطه به محل اساسی مصرف آبگرمکن نصب شود حداکثراین مسافت برای آبگرمکن B3108=5m متروبرای آبگرمکن۷m=B3115 متر پیشنهاد میشود .
۵۱ – چه بسا المقدور برای سعی خوبتر و راندمان خوبتر وبازده بیشتر صول مجاز لوله انتقال آبگرم از محل نصب تا محل مصرف رعایت شود . ترجیحانزدیکترین نقطه به محل مصرف رابرای آبگرمکن تعیین کنید .
۵۲ – در مسیرهای طولانی چه بسا الامکان لوله هارا جهت پرهیز از اتلاف انرژی حرارتی عایقکاری فرمایید .
۵۳ – آگر لوله های آبگرم عایقکاری یا این که تو فعالیت باشدتا۱۰متربلامانع است .
۵۴ – لوله آبگرم با قطعات دیگر مشترک نبوده و همینطور اطمینان حاصل شود که در مسیر آبگرم مصرفی نقطه کوری وجود نداشته باشد .
۵۵ – بخشی از لوله کشی آبگرم که به کار گیری نمی‌شود ودر پوش زده شده و هوا محبوس است نقطه روشن دل نامیده میشوددر موقع گشودن یکی شیرهای آبسردساختمان در یک لحظه هوای هوای محبوس تراکم شده و آب به جریان در آمده و سبب ساز روشن شدن لحظه ایی آبگرمکن میشود
۵۶ – در مسیرلوله کشی آبگرمکن از سه راهی به جای زانو ویک طرف در پوش استعمال نگردد .
۵۷ – آبگرمکن را در نزدیکترین نقطه به محل بیشترین مصرف نصب فرمائید . بعنوان نمونه در حالتی‌که مصرف آبگرم آشپزخانه است . آنرا به نزدیکترین نقطه به شیر ظرفشویی و یا این که در‌حالتی که بیشترین مصرف آبگرم در خزینه است به دوش نصب فرمایید .
۵۸ – آبگرمکن بالای ظرفشوی ویا بالای شیرآبگرم نصب نشود . چون در طول فعالیت بخار حاصل از آبگرم دستگاه را فرسوده و اکسیده مینماید .
۵۹ – مهیا بودن لوله های آبسردو گرم درمحل با قطر مطلوب ۲/۱اینچ و یا این که نمره ۲ سفارش میشود . ( ترجیحا گالوانیزه بدلیل استحکام و رعایت بهداشت )
۶۰ – مسافت افقی دو لوله آبسرد و گرم ۱۲ سانتی متر فارغ از اتصالات مازاد باشد .
۶۱ – شایسته ترین حالت و قابلیت و امکان لوله کشی آبسرد و گرم را داشته باشد ( برای نصب آبرمکن )
۶۲ – در جاییکه در مسیر محل ورود آبسرد خانه رنج گیر نصب شده و افت فشار بیشتر میشود می بایست اعتنا شود که فشار آب برای عمل درست دستگاه کافی باشد .
۶۳ – بعداز میزان گیری فشار و دبی آب ( در صورت مطلوب بودن و هماهنگ شدن با داده ها دفترچه راهنما ) آبگرمکن نصب شود ویا وضعیت واجب تولید گردد .
۶۴ – در مکانهایی که به جهت نبود فشار آب از پمپ به کارگیری میشود می بایست اعتنا بیشتری کرد تا نوسان فشار آب نامیزان بودن کلید در اختیار گرفتن فشار و باد مخزن دستگاه ( پمپ ) دلیلی جهت نارضایتی مشتری از آبگرمکن نگردد .
۶۵ – شیر انقطاع جریان آبسرد در نزدیکترین نقطه به آبگرمکن واقع شده و قابلیت و امکان تخلیه آب دستگاه در هنگام برودت مضاعف و عدم از دستگاه وجود داشته باشد .
۶۶ – در حالتی‌که آبگرمکن در آشپزخانه نصب شود برای تعمیر شستشو نشتی و چکه احتمالی از کفشور استعمال فرمایید و آشپزخانه دارا کفشور برای تخلیه و بیرون کردن آب نااک ( فاضلاب ) باشد .
۶۷ – ارتفاع لوله کشی رعایت شود ( کوتاه یا این که بلند نباشد ) چنانچه حالت خاصی وجود داشت ( احتمال یخ زدن در هوای آزاد ) حتما لوله ها عایق بندی شوند .
۶۸ – دست کم طول اضطراری مرجع ذخیره آب ثقلی نسبت به آبگرمکن دیواری ( مدلهای متعدد ) برای روشن شدن دستگاه مختلف است به عنوان مثال برای آبگرمکن مدلB115 . دست‌کم ۵/۴متر طول مور د نیاز است تا فشار متعادل ۴۵/۰بار تامین شود .
۶۹ – زمانیکه فشار آب را تسط مینمایید دستکم فشار برای آبگرمکن متعدد مبنی بر کاتولوگها و ویژگی ها فنی آبگرمکن های متعدد محاسبه و اجرا شود .
۷۰ – در شرایطی که از گاز ارگانیک ( شهری ) که ترکیبی از متان و اتان است به کارگیری مینمایید . فشار آب همراه با دبی مطلوب برای دستگاه میزان گیری شود فشار مجاز گاز شهری باید۱۸ میلی توشه یا۱۸۰mm . W . Cمیلی متر ستون آب باشد .
۷۱ – قطر انشعاب لوله کشی گاز خانگی برای آبگرمکن دیواری می بایست مطلوب برای مصرف آبگرمکن باشد . براساس محاسبه قطر۴/۳اینج متساوی ۲۰ میلیمتر نمره۵/۲ لوله سیاه سوای درز ( مانسمان ) است .
۷۲ – در حالتی که از گاز مایع به کار گیری میشود محل استقرار سیلندر تا محل نصب حداکثر ۵/۱متر باشد و ارتفاع شیلنگ مورد به کار گیری نباید از ۵/۱ متر تجاوز کند . ( ۱۵۰سانتیمتر ) به کار گیری از رگولاتورهای فشار توانا ممنوع می‌باشد و رگولاتور مطلوب جهت مصرف آبگرمکن دیواری با ویژگی ها خروجی۳۳ میلی توشه و مصرف ۲ کیلو گرم است . فشار مجاز گاز مایع ۲۸۰mmw . cمیلی متر ستون آب می‌باشد .
۷۳ – در حالتی‌که از گاز شهری استعمال می شود شیر گاز می بایست در طول مطلوب طبق استاندارد کمپانی ملی گاز و در کنار آبگرمکن درنظرگرفته شده باشد .
۷۴ – مسافت شیر لوله گاز و دستگاه یه خرده باشد که دست‌کم مسافت رعایت و چه بسا الامکان از لوله مسی استعمال باشد .
۷۵ – شیر گاز یا این که کپسول گاز در نزدیکترین محل به آبگرمکن باشد .
۷۶ – وجود شیر انقطاع و وصل جریان گاز در نزدیکترین محل الزامی است .
۷۷ – در دستر بودن شیرگاز در اطراف دستگاه جهت جدا و وصل جریان گاز در مواقع حتمی رعایت شود .

سرویس و تعمیر آبگرمکن تخت طاووس مرکز تهران
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *