مشکل گرفتگی لوله ظرف شویی

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی هنگامی واقعه میافتد که مواد غذایی و ذرات زاید وارداتی از سینک ظرفشویی , در جزو لوله فاضلاب ظرفشویی گیر کرده و رویه آب را مسدود نمایند . این گرفتگی شاید در هر بخش از لوله فاضلاب رخداد بی افتد ولی همگانی ترین مکان انسداد لوله در نصیب شترگلو ( سیفون ) و خرطوم فاضلاب است . این دو نصیب ویژگیهای خاصی دارا هستند که سبب ساز میشود مواد راحت خیس در آنان گرفتار شوند و روش لوله را ببندند . لوله بازکنی شبانه روزی کرج

۱ – شترگلو ( سیفون )

همانگونه که می‌دانید شترگلو لوله ای خمیده نظیر گلوی شتر یا این که نماد مد ( ~ ) است . خمیدگیهای شترگلو برای دوری از نفوذ عطر و گازهای فاضلاب به باطن خانه است . این یکی‌از خاصیت شترگلو است ; البته این خواص یک نقص‌ نیز داراست . نقص‌ این است که خمیدگیهای شترگلو مکان قابل قبولی برای تولید انسداد و گرفتگی لوله است . مواد غذایی و دیگر مواد مازاد که از سینک ظرفشویی وارد لوله فاضلاب میشود , در نصیب شترگلو گیر گرده و سبب انسداد لوله میشود . همینطور چربیهای شسته شده از روی ظروف بجهت چسبندگی دوچندان , در‌این نصیب چسبیده و در بلند زمان سبب گرفتگی لوله می گردند .

۲ – لوله خرطومی

لوله ای که شترگلو را به دهانه چاه فاضلاب وصل مینماید لوله خرطومی است . این لوله هم استعداد گرفتگی و انسداد را دارااست . چربیهای ظروف و مواد غذایی به دیوارهها و شیارهای لوله خرطوم میچسبند و منجر گرفتگی لوله میشود .

در قسمتهای دیگر لوله فاضلاب احتمال گرفتگی کمتر است , زیرا در دیگر قسمتها مرحله لوله صاف بوده و قابلیت چسبیدن چربی و طعام به راحتی ممکن نیست . رفع بوی بد چاه فاضلاب در فلکه ضد مشهد فوری

پیشگیری

پیشین از اینکه لوله فاضلاب ظرفشویی مسدود شود بایستی نکاتی را رعایت کرد تا از گرفتگی لوله پرهیز کرد . با انجام این نکات دیگر خاطر شما از بابت گرفتگی و انسداد لوله فاضلاب ظرفشویی راحت بوده و هیچگونه مشگلی درباره با لوله فاضلاب ظرفشویی نخواهید داشت .

مطرح ترین روش خودداری از انسداد لوله فاضلاب ظرفشویی , پرهیز از ورود مواد مازاد به باطن لوله است . اگر‌چه این روش مضاعف بی آلایش و پیش پا افتاده است البته اکثری از اشخاص با رعایت نکردن آن در گیر این خلل میشود و آن‌گاه برای حل نقص‌ پیرو شماره لوله بازکنی و تخلیه میگردند . در واقع علت حیاتی گرفتگی لولههای فاضلاب ورود مواد مازاد به درون لوله است . لوله فاضلاب مکانی برای عبور آب و فاضلاب است و در صورت ورود مواد مازاد , قابلیت گرفتگی در آن موجود است .

با این وجود در‌صورتی‌که مواد غذایی و مواد مازاد وارد لوله شد , نباید آنان‌را به اکنون خویش رها کرد . بایستی یه خرده آب باطن سینک ظرفشویی سرازیرشد تا مواد مازاد وارداتی به همراه آب از درون شترگلو و لولهها عبور نمایند . لوله بازکنی کارگر

بازکردن گرفتگی لوله

با اعتنا به نکات ذکر شده , در صورتی گشوده نیز مواد مازاد وارد لوله شدند و با ریختن آب نیز رویه لوله گشوده نشد می بایست روشهای دیگری را برای مفتوح کردن لوله تعیین کرد . روشهای با اهمیت مفتوح کردن گرفتگی لوله با شرح تحت است .

۱ – لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی که به آن تلنبه هم گفته میشود , وسیله ای مطلوب برای مفتوح کردن گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی است . این وسیله درست شده شده‌است از یک قطعه پلاستیکی به صورت نیم دایره و یک جور . وقتی که لوله فاضلاب سینک ظرفشویی مسدود شد , نصیب پلاستیگی لوله بازکن را روی دهانه لوله در کف سینک ظرفشویی قرار دهید به نحوی که تراز لوله بازکن بدور دهانه را بپوشاند و شیوه خروج هوا وجود نداشته باشد . بعد مدل تلنبه را در سوی ذیل حل دهید تا لوله بازکن در راستای دهانه سینک جنبش نماید . این فعالیت را چندید توشه انجام دهید تا لوله گشوده شود . روش عمل لوله بازکن دستی بدین صورت است که با فشردن لوله بازکن به جهت باطن , هوای باطن لوله بازکن در سمت لولهها جنبش کرده و مواد مازاد درون لوله را با وادار به جنبش می کند , انجام مداوم این فعالیت سبب ساز جنبش کردن مواد باطن لوله شده و روش لوله گشوده میشود .

هنگام به کارگیری از تلنبه لوله بازکن می بایست به دو نکته قابل توجه اعتنا کرد .

هنگامی که تلنبه لوله بازکن را فشار میدهید , هوا نباید از تحت پمپ آن بیرون شود .
پس از اینکه لوله گشوده شدن یه خرده آب درون لوله سرازیر شد تا مواد جامد درون لوله به دخل چاه رفته و مجدد منجر گرفتگی نشود .

۲ – لوله بازکن شیمیایی

این مدل لوله بازکن برای بازکردن گرفتگیهای ضعیف مطلوب است . اندازه قابل قبولی از این ماده سبب بازشدن گرفتگیهای لوله میشود . اما سرعت این روش فراوان آرام است . بعداز ریختن ماده لوله بازکن می بایست مدتی شکیبایی کرد تا مواد شیمیایی باطن لوله بازکن وارد لوله شده و باطن مواد زائد نفوذ نماید تا منجر از در بین رفتن آنان و رفع گرفتگی لوله شوند . این مدل لوله بازکنها دربردارنده مواد اسیدی و شیمیای است که سبب حل شدن و از میان رفتن مواد میشود . این مواد شیمیایی نیز گرفتگی را از در بین می برد و نیز لوله را . در به کارگیری از این مواد بایستی توجه کرد . به کار گیری مداوم از این مواد قادر است سبب ساز پوسیدگی لولهها شود . بعداز استعمال از مواد شیمیایی لوله بازکن و گشوده شدن راه و روش لوله , پاره ای آب باطن لولهها بریزید تا نیز مواد مانده و نیز مواد شیمیایی لوله بازکن از درون لولهها بیرون شوند و منجر پوسیدگی لوله نشوند .

مواد درون لوله بازکن شیمیایی , سمی می باشند و می بایست از دسترس کودک ها بدور باشد . این مواد را رایحه هم نباید کرد چون بخار این مواد هم سمی است و سبب ساخت اختلال در سالم شما میشود .

۳ – پودر لوله بازکن

در دوران دیر باز که محلولهای شیمیایی لوله بازکن فقدان , از پودر لوله بازکن استعمال می‌شد که اسم آن «چنته» بود . برای استعمال از پودر لوله بازکن می بایست پودر را در لوله کم آب بریزید و بعداز مدتی داخل لوله آب بریزید . با داخل شدن محلولهای لوله بازکن استعمال از پودر منسوخ شده , البته در شرایطی که به‌این پودر دسترسی داشتید می‌توانید از آن به کارگیری فرمائید . تعمیر و نصب توالت فرنگی امام خمینی مشهد

۴ – لوله بازکن دست‌ساز

استعمال از جوش شیرین و سرکه شاید در گشودن شیوه لولههای ظرفشویی به شما یاری دهد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *