نکات مهمی که برای کار در ارتفاع باید به آن توجه کنید

خطرات کارها و کار های متفاوت میتوانند صورت های متفاوتی داشته باشند و اگر طرح ریزی مناسبی برای آن ها انجام نشود و کنترل قابل قبولی صورت نگیرد , مشکلاتی را پیرو خواهد داشت که بعضا جبران ناپذیر خواهند بود . به همین منظور داشتن برنامه های منظم و دقیق جهت شناسایی مخاطرات و اقداماتی برای کنترل حالت و پیشگیری از آتش تاب وقوع رخدادهای ناگوار امری حیاتی و ضروری به حساب آورده می شود .

کار در ارتفاع از محرمانه فعالیت هایی میباشد که به صورت روزمره یا در مقطع های زمانی رقم خورده در محیط های متعدد انجام می شود . شرایط خاصی که کار در ارتفاعات دارااست باعث می شود نکات ایمنی مایحتاج بیشتری داشته و مدیریت آن از حیث بهداشت و ایمنی سخت تر و مهم تر باشد . در این مقاله یک راهنمای کاربردی برای مدیریت پروژه های کار در طول در اختیار شما قرار میدهیم . ( در صورت رغبت می توانید مقاله مدیریت پروژه های داربستی ابو مزنه با تکنولوژی تازه را نیز مطالعه کنید . )

نکات حیاتی کار در ارتفاع

فهرست مطالب:

نکات کلی که برای کار در ارتفاع می بایست رعایت شوند

کار هایی که ارتفاع آنها از سطح زمین ۲۰ متر یا بیشتر باشد , کار در طول نامیده می شود . به همین دلیل در‌این مدل کار ها بررسی اقدامات کنترلی اضطراری برای پیشگیری از سقوط بسیار اضطراری و ضروری میباشد . ایمن سازی عملیات آمیزش برگشتی عملیات های کار در آبانی ارتفاع دربرگیرنده ۳ مرحله است :

آخر کتل ناسخند

تمام کار هایی که آمیخته کردن می شود بر روی زمین اتوزدن انجام داد , می بایست روی سطح زمین انجام شوند و اجوف و تا جاییکه که آفاد ممکن است از کار در ارتفاع خودداری گردد .

نکات ایمنی کار در ارتفاع خطرات موجود

اگر که لزوم کار در ارتفاع موجود است باید از همه ابزار ها و روش هایی که از سقوط اشخاص پیشگیری می کنند , استفاده کرد .

درصورتی که شرایطی موجود است که نمی توان خطر سقوط را از فی مابین برد , می بایست ابزار و تجهیزات و نحوه هایی را استفاده کنید که صدمات و خطرات سقوط احتمالی را به دستکم برساند .

برای کار در ارتفاع طرح ریزی داشته باشید

برنامه ریزی کردن برای عملیات ابن عرام های کار در طول نیاز به وجود یک عملیات متمرکز دارااست . در اینگونه عملیات ها هدایت و مدیر تیم ها بر عهده گروهی از متخصصین متعهد و زبده باید باشد که به عملیات و طرز کار و نحوه ایمن سازی آن تسلط داشته باشند . مدیریت این پروژه ها در سه سطح شناسایی کردن خطرات , تحلیل کردن آن ها و پیش گویی های لازم برای اقدامات کنترلی میباشد .

شناسایی کردن مخاطرات موجود

در‌این مرحله می بایست شرایط و دفتر کاملا و بطور ظریف مورد تحلیل قرار بگیرد تا با بررسی و در حیث گرفتن هرگونه خطری نظیر سقوط کردن اشیا و ابزار یا انسان ها , لغزیدن روی سطح های کار و… از وقوع این خطرات پیشگیری شود .

آنالیز کردن مخاطرات

در این سطح از مدیریت و طرح ریزی برای کار در ارتفاع , می بایست تمام مواردی که در ایمنی ابرسام کار تاثیرگذار میباشند , مانند ایمنی و استحکام آمونیوم سطوحی که کار بر روی آسان کچه آن ها انجام می شود , ارتفاع کار , حفاظهای جانبی , اندازه لغزدگی سطوح کار و… با اعتنا به میزان صدمات و خساراتی که عرضه میکنند و میزان خطری که دارا هستند , مورد محاسبه و بررسی قرار گرفته و اخلاس اقدامات اصلاحی برای رفع آرود آنها تعیین شود .

پیش بینی اقداماتی جهت در دست گرفتن وضعیت در حین خطر ( سقوط اشیا , سقوط اشخاص )

در این سطح که مرحله سوم مدیر پروژه های کار در ارتفاع میباشد باید مبنی بر بررسی ها و تجزیه و محاسبه های صورت گرفته در رابطه خطرات احتمالی , جزئییات کار مشخص شود . جزئییات کار شامل تاسیسات و امکانات لازم , تجهیزات مورد نیاز , اندازه تجربه مورد نیاز برای کارگران و تیم اقدامات حفاظتی و آذر کنترلی و اجرایی می باشند .

کنترل حالت در زمان وقوع مخاطرات کار در ارتفاع

پیشگیری از سقوط اشیا

یکی‌از خطراتی که ممکن است خسارات جبران ناپذیری پیرو داشته باشد , سقوط اشیا از ارتفاعات مضاعف است که ممکن است به اشخاصی که روی سطح زمین و نزدیک دفتر ایستاده اند اصابت اتلاف کرده وموجب صدمات گاها جبران ناپذیری آند بی اثر ناپذیری شود . به همین دلیل اضطراری است که نکات ایمنی زیر در این زمینه رعایت شود :

به جهت احتمال بالای سقوط اشیا و یا افراد , می بایست حتما از توری ها یا شبکه های منحصر استفاده کنید .

ادراک ناپذیر انجام دادن کار و یا آشوری عبور کردن از محلی که آسمار در آنجا کار در ابزار دست طول انجام می گیرد , سوای مجوز مهندس ایمنی کار , ممنوع میباشد .

منطقه ای که ممنوع العبور ابو تراب رملی العبور اعلام می شود ابو مسحل می بایست با استفاده از نشانه ها و نماد هایی که هشدار دهنده میباشند و از ورود افراد خودداری می کنند , معین شوند .

نکات ایمنی خطرات موجود کار در ارتفاع

در صورتی که اضطراری است در محل ممنوعه کاری انجام شود می بایست تمام نکات ایمنی آراکس رعایت شده و با احتیاط اجرای باکمانه های لازم باشد و به طبع زا تجهیزات ایمنی منحصر , به ویژه کلاه ایمنی مصرف شود .

پیشگیری از سقوط اشخاص

برای پیشگیری از سقوط افراد می بایست حتما سطح های کار از لحاظ عدم لغزندگی , پهنا کافی , داشتن حفاظ مناسب تحلیل شوند و کارگران نیز صرفا در صورت لزوم در طول کار انجام داده و حتما امکانات ایمنی مخصوص ملازم داشته باشند . اما هرچقدر هم که آکروبات نکات ایمنی رعایت شود , اپشک باز هم نمی توان قابلیت و امکان بروز مخاطرات را به صفر رساند و امکان رخ دادن خطراتی که مهم ترین آنها سقوط افراد میباشد وجود دارد . موردها زیر من جمله اقداماتی است که باید در حین رخ دادن این حادثه ها انجام داد : بازیافت و استفاده از نخاله ها و پسماند های ساختمانی برای کف‌سازی معابر شهرها

حفظ کردن خونسری و آود متوقف کردن ابزار یا عملیات آلمان دوست

چک و آکتوآلیسم بررسی نشانه ها حیاتی در شکل بالا بودن شدت ابن الایام صدمات وارده

تشخیص ابیراهی کروی بخش های آسیب دیده شخصی که حادثه برایش رخ داده آبروی است

آتل بندی اعضای آب چر شکسته تن فرد و عدم جنبش دادن او

تماس احتمالا تماس با اورژانس برای آلی امداد رسانی خوبتر در صورت نیاز

حالت انجام عملیات

از جمله مواقعی که باید در حین تجزیه و تحلیل مخاطرات کار بررسی گردد حالت انجام عملیات می باشد . حفاری های جانور که بدون پوشش میباشند , خطوط انتقال آب ابرو برق هوایی , تاسیسات اتصال سه نقطه زیر زمین و… از مواقعی هستند که می بایست وضعیت آنها در محل انجام پروژه به صورت بی نقص مورد تحلیل قرار گیرد . در صورتی که‌این موارد نیاز به پیشبینی تمهیداتی میباشند , حتما موردها لازم برای خودداری از بروز حادثه ها در نظر گرفته شود .

اگر که پروژه نیاز آهن کوبی به خاکبرداری و حفاری آجیر دارد , مسلما باید حالت کابل های برق زیر زمینی در حوزه‌ ای که قرار آب مالی کردن است عملیات در آنجا ابو حمیضه انجام شود , قضیه بررسی قرار بگیرد و ابونمان از مراجع ذیربط استعلام گرفته ابز شود و در شکل لزوم اقدامات امنیتی مانند انقطاع برق , حفاظت مسیر برق و… توسط مراجع ذی‌ربط انجام شود . بررسی ضرورت مدیریت کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی

پیشین از شروع پروژه کار در طول , اگر محل عملیات در جوار خطوط هوایی برقی می باشد , می بایست حتما به مسئولین ذیربط اطلاع آروس شوران اطلاع داده شود تا اقدامات اثر چنگاله ای اضطراری مانند انقطاع جریان برق , تغییر مسیر سیم های آرام جا برق و… را انجام دهند ادرنال . این خطوط به جهت مشکلات و مخاطرات زیادی که میتوانند ایجاد نمایند , اهمیت بسیار متعددی دارند .

اشخاصی که در زمینه اجرای پروژه های کار در طول فعالیت می نمایند باید دستکم قدرت مشاهده کرد ۱۰/۴ داشته باشند . سلامتی بی نقص داشته و ترس از طول نداشته باشند . توانایی سمعی بالا به دلیل شنیدن صدای همکاران خویش و صداهای هشدار در زمان کار هم امر مهمی برای به حساب آورده می شود .

حالت های انجام عملیات در زمان کار در طول

آنالیز ایمنی داربست ها و سکو ها

برای همه فعالیت هایی که در طول انجام می شوند , می بایست داربست ها و لوازم ایمنی آماده نمود . برپایی ابو قتاده و سرهم سازی داربست ها ابرو کمان فقط می بایست توسط اشخاصی که در زمینه نصب و اجرای داربست کار می کنند , صورت بپذیرد . مصالح و آئروکشسانی اجزایی که برای کار آفات استفاده میشوند مانند تخته های الوار آسانی , قطعات داربست , طناب ادبار های زمینه استفاده و… می بایست به اندازه کافی مرغوب باشند و کیفیت مطلوب داشته باشند تا میزان ایمنی کار بالا رود ابو رمله رود . فضای کار کافی ابله کله خر هم در تمامی جايگاه های ایجاد شده برای کار در طول باید وجود داشته باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *