نخاله های ساختمانی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان دهگلانی

دپو شدن نخاله های ساختمانی در کناره خیابان ساحلی و محل ورود مجتمع شهید علیزاده که مشکلاتی به همراه داشته و صورت دوچندان پلیدی به شهر بخشیده است .
به نقل از کانال آگهی راه و روش دانا ; به گزارش دهگلان عاشق , وجود نخاله های ساختمانی معضلی در دهگلان است که سالها مردمان گریبانگیر آن میباشند و عدم رده معلوم برای نخاله ها و سرد گردانی مردمان منجر شده نخاله های ساختمانی در کناره خیابان ساحلی و محل ورود مجتمع ورزشی شهید علیزاده دپو شود که فیس فراوان زشت به شهر بخشیده است . حمل نخاله در شرق تهران

ضوابط مرتبط با تخلفات ضایعات و نخاله‌های ساختمانی را بشناسید

دهگلان سرگرم مشکلات دپوی آشغال و نخاله های ساختمانی است معضلی که با پروسه رو به بالا دمای هوا سبب ساز پیدایش مشکلات عدیده ای خواهد شد و چه بسا ارتقا تجمع سگ ها ولگرد از مشکلات بیشتر دپوی نخاله در‌این شهر است . نخاله های عمرانی از سیمای شهرستان شمیرانات پاک می شود

پرورش جمعیت و گسترش روز افزون دولت ها بشری نیاز به ساخت و ساز و گسترش اماکن را ارتقاء داده است که ایجاد نخاله ساختمانی هم درین مراحل انکارنشدنی است .

بر طبق ماده ۷ ضابطه رئیس پسماند , مدیر اجرایی همه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و اطراف آن ها به عهده شهرداری و دهیاری‌ها و در بیرون از حوزه و وظیفه های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عهده بخشداری‌ها می باشد . رئیس اجرایی پسماندهای صنعتی ویژه به عهده تولیدکننده خواهد بود . در صورت تبدیل آن به پسماند معمولی به عهده شهرداری‌ها , دهیاری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود .

عدم رعایت ضابطه در تخلیه پسماند , فقدان محل مطلوب تخلیه , کمبود مرکز ها بازیافت پسماند از عواملی می‌باشند که منجر پیدایش چالش در لبه شهر و جاده های آن شده‌است که شهرداری‌ها و بخشداری‌های مکلف به جمع‌آوری آشغال و پسماندها از مرحله شهرها می باشند .

ولی این اصلی جز با همیاری شهروندان نیز مؤثر نیست . چراکه می‌توان باکمی عملکرد , جلوی هزینه‌های سنگین وزن جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها را گرفت .

شهرداری نیز میتواند با فرهنگ‌سازی و تولید روش و روش‌های متعدد , ارزیابی و در اختیار گرفتن خوب تر وجدی‌تر , جلوی پیدایش این اتفاقات را گرفته تا به شهر ایده آل خویش نزدیک‌تر شویم .

یکی‌از شهروندان مستقر خیابان ساحلی از عدم سوق‌دهی و دپوی و نخاله های ساختمانی درین محدوده از شهر دهگلان شکایت کرد .

او افزود : بیشتر نخاله های ساختمانی شهر دراین مکان تخلیه می شود و درآینده نزدیک این محل به کانون عده شدن بقیه آشغال ها هم تبدیل می شود .

یکی دیگر ازهمشهریان اظهار داشت : ارتقاء تجمع سگ‌های ولگرد ازمشکلات بخش اعظم جمع‌آوری نشدن مناسب آشغال و نخاله ساختمانی دراین شهراست .

او افزود : متأسفانه دربعضی نقاط شهر , نخاله‌های ساختمانی دور از هم میباشند و صورت پلیدی به شهرداده‌اند که شهرداری می بایست هرچه سریع‌تر برای این بحران فکری کلیدی بکند .

یکی دیگر ازساکنان خیابان ساحلی اظهار‌کرد : ما از مسئولین خواهش می‌کنیم که برای رفع بحران نخاله های ساختمانی این حوزه‌ تصمیم دور از شوخی اتخاذ نمایند تا مردمان و شهروندان ازمعضل نخاله ها که یقه گیر آنان شده‌است رهایی یابند و اختلال نخاله ها به صورت کلی برطرف شود .

رحیمی یکی دیگر از شهروندان دهگلانی با اظهار نارضایتی از شرایط مو جود اذعان کرد : انباشت و پراکندگی نخاله های ساختمانی در نقاط متفاوت شهر خلل بزرگ و اکثر ای است که شهروندان با آن مواجه اند .

او افزود : بعضا از شهروندان نخاله های ساختمانی خویش را در مسافت دوچندان پاره ای از محل معاش مردمان تخلیه می نمایند که‌این فرمان علاوه بر زشت جلوه دادن سیمای شهر , سالم و امنیت جانی شهروندان را هم تهدید می نماید . حمل نخاله در تهران

دوچندان جای تاسف است که در هیچ عصر ای شوراهای اسلامی و شهرداران به تامل گزینش رده نخاله های ساختمانی نشده اند و در هر زمان حل مشکلات شهر را بابیان بدهی میلیاردی از گردن خویش انداخته اند .

در حالتی‌که شوراهای اسلامی ادوار متعدد با اعتماد از مردمان و دریافت کردن رای آن ها که صاحب و مالک رده و منصب شدند ای کاش بایستی دستکم در‌حالتی که به دلیل بدهی یا این که هر علت دیگر نتوانستند و یا این که نخواستند خدمتگزار مردمان باشند دست‌کم رده این نخاله های ساختمانی را مشخص و معلوم می کردند تا مردمان حیران نباشند و ناچار نشوند نخاله ها را در نزدیکی شهر رها نمایند .

انگیزه از درج این مطالب تلنگری کوچک به مسئولین و دست‌اندرکاران این حوزه بوده تا بتوانیم شهری تمیز , قشنگ , فارغ از آلودگی و حیوان ها موذی و . . . داشته باشیم

نخاله‌های ساختمانی ; میهمان ناخوانده زمین ها کشاورزی

عدم دقت بعضا از همشهریان در تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین ها کشاورزی , دلخوشی کشت و عمل را از کم زارعان و کشاورزان فراهانی ربوده است .
به نقل از کانال آگهی راه و روش دانا ; به گزارش فراهان خبر ; در سال های اخیر کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی ها سبب ساز شد تا بخش بخش اعظم دشت حاصلخیز فراهان رونق قبلی را نداشته باشند , در کنار این مشکلات عدم دقت بعضی از همشهریان در تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین ها کشاورزی , دلخوشی کشت و فعالیت را از قلیل زارعان و کشاورزان این حیطه ربوده و عرق خستگی را برتنشان کم آب نموده است .

محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در تپه هزارپیچ گرگان به تفرجگاه تبدیل می گردد

تکه پاره های خشت , آهن , سنگ و سیمان چیزی است که از دل این ساخت و سازها بر رمز این خوشه گندم و جو , روییدن را از زمین گرفته است .

تجاوز به اطراف کشت و عمل آن نیز گندم و جو چیزی نیست که به آسانی از کنار آن گذشت و دل هر بشر منصفی را به درد می‌آورد چه رسد به کشاورزی که مشقت بازوی وی پایین خروارها نخاله مدفون می شود .

از فی مابین رفتن محصول ها یک روی سکه است و آنچه از همگی مهمتر است , تخریب زمین های کشاورزی بوده که در بین گچ و سیمان و نخاله های ساختمانی به شوره زار تبدیل می گردند . اجرای طرح بازیافت و پردازش نخاله های ساختمانی در کرمانشاه

فرمهینی , یک کدام از کشاورزان فراهانی اعلام‌کرد : اشخاص ناشناس نخاله های ساختمانی را در‌این زمین ها رها می نمایند و راه حل ای جز آه و حسرت برای کشاورزان باقی نمی گذارند .

او افزود : به دلیل ساخت و سازهای شهرک قائم در جوار زمین ها کشاورزی , بعضی از اشخاص مبادرت به تخلیه نخاله ها در مجاورت زمین ها کشاورزی می نمایند و این نخاله ها به ندرت وارد زمین های کشاورزی شده‌است .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *