استاندار خوزستان با ابراز نارضایتی از وضعیت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در اهواز بر لزوم تدوین طرح جامع جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی با محوریت شهر اهواز تأکید کرد .

به نقل از مقر خبری باده نیوز ” غلامرضا شریعتی در نشست شورای تندرست که روز جاری ( روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ) در استانداری خوزستان برگزار شد , بابیان این‌که نخاله‌های ساختمانی کانون بیماری سالک می‌باشند , اعلام‌کرد : شرایط جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در اهواز و در خوزستان حقیقتا مطلوب نیست و این مورد را در جلسات قبلی تکرار کرده‌ام .  حمل نخاله ساختمانی شمال تهران
او با اشاره به بازدید خویش از محل تجمع و فرایند جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در بخشها متفاوت اهواز تصریح کرد : در بخش‌های متعدد شهر نخاله‌های ساختمانی موجود هست . این شرایط از یکسو رخ و سیمای شهر را نازیبا و کریه کرده و از سمت دیگر فشار پیدایش بیماری‌هایی مثل سالک شده‌است .
استاندار خوزستان تیتر کرد : یکی‌از مبتلایان به بیماری سالک دختر خانم ۱۹ یا این که ۲۰ ساله‌ای بود که‌این بیماری منجر ساخت جراحت بزرگی روی صورت مریض شده بود , این زخم‌ها سالها باقی خواهد ماند و این حالت برای همگی ما توشه مسئولیت داراست ; تمامی ما دراین باره مسئول هستیم و در هر مشکلی که تا پایان قدمت این دختر خانم ناشی از این بیماری تولید شود , سهیم هستیم .
شریعتی با تأکید بر این‌که جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و به دست کم رساندن کانون‌ها و منشأهای بیماری‌های نظیر سالک وظیفه ما است , اعلام کرد : بایستی به‌این وظیفه اهتمام کنیم و با جدیت دراین باره برنامه ریزی های حتمی را انجام دهیم . اما طبق گفته شهر دار اهواز , بعضا شهرها نظیر شهر مشهد مقدس در جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی برنده کار کرده‌اند و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را به طور زیاد خیر مدیر کرده‌اند .
او بابیان این که رئیس پسماند در خوزستان خیلی انفعالی کار میکند , اذعان کرد : رئیس پسماند بایستی در موضوع جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تقویت و به تجهیزات واجب مجهز شود . اما دقیقاً از طریق مدیر پسماند اطلاعی ندارم . البته حس میکنم که به طور انفعالی فعالیت می کند . سود فرایند جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی , مؤثر نیست .
استاندار خوزستان با اشاره به تجمع نخاله‌های ساختمانی در حیطه مهدیس و جزو کوروش و ملی‌راه اذعان کرد : اصلاً جایی را در مرحله شهر نمیتوان یافت که در آن با جدیت مسئله جمع‌آوری نخاله‌ها ساختمانی پیگیری شده باشد . در گرد‌همایی آتی می بایست یک طرح جامع جهت جمع‌آوری نخاله‌ها ساختمانی با محوریت شهر اهواز و با الگوگیری از شهرهای پیروز دراین باره مانند شهر مشهد مقدس , ارائه و تمام مساله حوزه‌ درین طرح حیث شود .
شریعتی ادامه اعطا کرد : در طرح جامع مذکور بایستی تقسیم کار بین دستگاه‌های ذیربط در موضوع جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی انجام و در غایت این طرح به اجرا گذارده شود , در غیر اینصورت تا زمانیکه برنامه‌ریزی مدونی برای جمع‌آوری نخاله‌ها ساختمانی صورت نگیرد , به جایی نخواهیم رسید . طرح مذکور بایستی به شهرستان‌های استان هم بیان و فرمانداران متولی آن شوند .
او بابیان این‌که شرایط نخاله‌های ساختمانی در هویزه و دشت‌آزادگان , شوش , اهواز و رامشیر فراوان غیرمناسب است , تصریح کرد : بایستی این حالت رئیس شود و برای جهت دهی این شرایط برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد . و به تمام شهرستان‌ها هم بیان طرح‌ها و برنامه‌ها بایستی صورت پذیرد تا شهرستان‌ها هم با جدیت در موضوع جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی ورود نمایند .
استاندار خوزستان با تأکید بر این که تمام دستگاه‌های ذیربط در مسئله جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی می بایست وظیفه‌های خویش و همکاری‌های اضطراری را انجام دهند , تیتر کرد : می بایست راءس بهداشت با اشخاصی که مبادرت به ریختن نخاله‌های ساختمانی می‌نمایند برخورد و این اشخاص را تحت عنوان مخل بهداشت همگانی به دادگاه معرفی نماید .
حوزه سالم , حوزه‌ای چندین منتخب است که فقط در صورت وجود همکاری‌های بین‌بخشی به موفقیت می رسد . در قضیه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی هم ضرورت دارااست که بخش‌های متعدد همیاری نمایند تا فیض متبوع حاصل شود .
شریعتی در امر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اعلام کرد : شکی نیست که سمن‌ها و انجمن‌های زیست محیطی نسبت به محافظت حقوق و دستمزد حیوان‌ها حیاتی می‌باشند و اهتمام دارا‌هستند ولی صد رد صد تندرست انسان‌ها مهمتر و حق تقدم با مراقبت تندرست انسان‌ها است . و با تأکید شود که در وهله نخستین بایستی به نگهداری سالم بشر پرداخته شود . ولی بایستی عملکرد شود که دستمزد آدم و دستمزد حیوان ها با یکدیگر در رویا رویی باشد .
او افزود : در شرایطی که اتلاف سگ‌های ولگرد یک کدام از راهکارهای رسمی برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و نبرد با بیماری‌های ناشی از حالت نخاله‌های ساختمانی است , نمی توان از اجرای ضابطه دوری کرد و می بایست این ضابطه اجرا شود . ولی همت جهت یافتن یک استراتژی خوب تر بجز اتلاف سگ‌های ولگرد هم کماکان می بایست به قوت خویش باقی بماند .
استاندار خوزستان با اشاره به تعداد زیاد فراوان سگ‌های ولگرد در اهواز اذعان کرد : این موقعیت منجر اعتراض اکثری از مردمان شده‌است . بایستی کمیته‌ای متشکل از دادگستری شهرداری , سازمان کل کارها اجتماعی و محیط زیست با تشکیل جلسه‌ای به بررسی امکان‌سنجی زنده‌گیری یا این که اتلاف سگ‌های ولگرد بپردازند و تصمیم این کمیته می بایست ثبت شورای سالم استان شود و آن‌گاه اجرایی شود نخاله‌ها را نمي‌توان ساماندهي كرد

گردآوری نخاله های ساختمانی مرحله حیطه

به نقل از ارتباط ها همگانی شهرداری ناحیه هفت اهواز نخاله های ساختمانی تراز حوزه‌ گردآوری شوید . وجود خاک و نخاله منظر شهری را در گیر زخم نموده و سبب ساز مشکلات ترافیکی میشود .
نائب رئیس سرویس ها شهری حیطه هفت گزارش بخشید : به تلاش پرسنل زحمتکش سرویس ها شهری تعداد ۳۵ کامیون نخاله از مسیرهای مرحله ناحیه گردآوری شد .
او افزود : انگیزه ما ارتقاء سرویس ها مناسب به شهروندان با شخصیت می‌باشد که امیدواریم در این طریق غالب کار کنیم .

گردآوری نخاله های ساختمانی از کوی آیت در شهرداری حیطه ۸ اهواز

خوزستان آنلاین – رئیس شهرداری ناحیه ۸ از گردآوری بیشتراز ۸۰ متر مکعب نخاله های ساختمانی در خیابان خوشحال در کوی آیت خبر بخشید .
به نقل از رابطه ها همگانی ذبیح اله خدامرادی مدیریت شهرداری حیطه ۸ با اعلام این خبر ذکر کرد : به جهت پاک سازی نخاله های ساختمانی در فضاهای شهری و بخشها مسکونی و هم مراقبت بهداشت شهری عملیات پاک سازی نخاله به طور گسترده در حیطه در درحال حاضر انجام است .
او بابیان این‌که رسیدگی به موقعیت نظافتی تراز شهر یکی‌از وظیفه های ذاتی شهرداری ها است , اظهار داشت : روزمره بیش تر از ۸۰ متر مکعب نخاله ساختمانی از تراز حوزه‌ گردآوری می شود . گامی بزرگ در راستای برقراری امنیت اجتماعی در سطح شهر برداشته است .

حمل نخاله

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *