معضل رانندگان حمل نخاله

تیم ساخت وساز : ساختمان سازی در مملکت ما به دلیل بها افزوده ای که به واسطه سرمایه ای بودن تولید می نماید , زیاد مورد اعتنا است . از طرف دیگر داشتن منزل مهمترین و وسیع ترین منظور مردمان است , براین اساس در جامعه برنا ما از جنبه مصرفی نیز فراوان دارای اهمیت است . حمل نخاله مرکز تهران

تیم ساخت وساز : ساختمان سازی در مملکت ما به دلیل قیمت افزوده ای که به واسطه سرمایه ای بودن ساخت می نماید , زیاد مورد دقت است . از سمت دیگر داشتن منزل مهم‌ترین و وسیع ترین مراد مردمان است , براین اساس در جامعه برنا ما از جنبه مصرفی نیز مضاعف دارای اهمیت است . آنهایی که منزل ندارند پیرو تأمین سرپناهی می باشند که تا انتها قدمت از شر اجاره نشینی راحت شوند و آنهایی که منزل دار میباشند , میکوشند تا منزل ای دیگر برای فروش یا این که رهن و اجاره داشته باشند . تجربه نیز نشان داده است ساختمان سازی همواره لبه سودی برای مالکان به همراه دارااست . پیام ساختمان در پی سلسله گزارش ها از پروژه های ساختمانی به سراغ یکی دیگر از ساختمان های در حالا احداث شهر تهران رفته است . مقررات ضد هم او‌لین هر کس ملاقات کردیم , راننده کامیون حمل نخاله های ساختمانی بود . او با انتقاد از سیاست های مو جود درباره با حمل نخاله های ساختمانی اظهار کرد : متأسفانه شهرداری ها و ارشاد و رانندگی همیاری حتمی را برای حل مشکلات ندارند چون شهرداری ساخت وساز در شب و پند و رانندگی نیز عبور و مرور کامیون ها درطول روز را ممنوع اعلام نموده است . به این ترتیب درهرحال راننده خودرو های سنگین وزن خلاف‌کار می باشند . عبد و بنده نیز که الآن اینجا هستم برای دریافتم طلبم آمده ام و ماشینم را در پارکینگ , بوستان کرده ام . مجال طلبی رانندگان او ادامه بخشید : عبور و مرور کامیون ها در شب هرچند باب میل ارشادوراهنمایی رانندگی است ولی نگاهی به بزرگ راه های اطراف شهر تهران و چه بسا باطن تهران نشان می‌دهد , بخش اعظمی از رانندگان زمان را غنیمت شمرده و نخاله های ساختمانی را اطراف بزرگ راه ها یا این که بزرگراه ها خالی می نمایند و به دلیل گران بودن سوخت , این تصمیم ارشاد و رانندگی مجال خیر به رانندگان میدهد . مثلا شب قبلی یک کامیون حمل نخاله رو به روی خانه ما در خیابان موفقیت توشه خویش را خالی کرد و در رفت ; کاری که اما در قبل نیز سوابق داشته است . امیدوارم مسئولان ارشادوراهنمایی و رانندگی که قانون ها این چنینی اوضاع و احوال می نمایند , راننده خلاف کار را شناسایی نمایند . متأسفانه تعدادی وقت پیش نیز شنیدم که کلیه سرنشینان یک خودروی پراید در اثر برخورد با نخاله های ساختمانی کناره بزرگراه جان باختند . واقعاً تاوان مرگ این یک سری نفر را چه کسی بایستی بدهد؟ یک متر جا برای خلاص شدن در طول صبحت با آقای راننده بودیم که صاحب ساختمان نیز راز رسید و بعداز شنیدن جزء کلام های ما آغاز به انتقاد کرد و اذعان کرد : مدتی پیش روبه روی منزل ما گودبرداری می کردند . اینجانب نمی دانم رانندگان خاک هایی را که توشه می زدند , کجا می بردند که هر یک بعد از ۱۰ دقیقه برمی گشتند؟ در شرایطی که پلیس ارشادوراهنمایی و رانندگی محاسبه دقیقی بر کامیون های آکنده‌از خاک و نخاله که در به در درپی یک متر جای خالی برای خلاص کردن خودشان می باشند , داشته باشد , هر روز صبح در دور و اطراف شهر با چنین مناظری رو به رو نبودیم . بعضا که با وجدان خیس می باشند , خیابان ها و مسیرهای کم رفت وآمد را تعیین می نمایند و بعضی دیگر جایی خوبتر و خلوت خیس از بزرگراه پیدا نمی‌کنند . دو راه‌حل او بیش تر کرد : برای کامیون های حمل خاک مکان های تخلیه مجاز در کهریزک در لحاظ گرفته شده که برای تخلیه می بایست یه خرده پول نیز پرداخت نمایند . هنگامی راننده کامیون در شب بدون نور با هیچ مسئولی مواجه نمی‌شود , با آسایش خیال و خاطر بارش را هر جا که بتواند خالی می نماید . او برای حل نقص‌ نیز دو راه‌حل را توصیه کرد و اعلام کرد : چاره نخستین این است که حمل نخاله در شب انجام نشود و کامیون های حمل نخاله اذن پیدا نمایند در طول روز روشن بارگیری نمایند که اما نیازمند توافق هرچه بیشتر شهرداری و پند رانندگی است . چاره دوم این است که بر روی خودرو های حمل نخاله GPS نصب شود تا به صورت ظریف ردیابی شوند . اما لازمه این کار این است که اتومبیل های سنگین وزن در سامانه ای که پایین لحاظ شهرداری یا این که پند و رانندگی باشد , نام نویسی نموده باشد . یک راه‌حل نیمه و نصفه نیز موجود است و آن این است که پلیس پند و رانندگی اعلام نماید اگر کامیونداری نخاله ها را در محلی غیر از محل های رقم خورده خالی نماید , مشمول جریمه های سنگین وزن اعم از توقیف وسیله نقلیه متبوع به بازه زمانی سه ماه میشود . سرعت گیر های غیر حتمی هنوز کلام صاحب و مالک ساختمان تمام نشده بود که راننده کامیون اعلام‌کرد : یک ایراد حساس دیگری که برای تمام مالکان کامیون های حمل نخاله موجود است , وجود سرعت گیرها در بخشها غیرضروری است . پذیرش داریم که نصب سرعت گیر در بخشها مسکونی امنیتی نسبی برای ساکنان و به خصوص کودک ها مهیا میاورد و نصب آن‌ها نیز برای پند و رانندگی سهل وآسان و ارزان است , ولی نمی‌توان به صرف وجود این مزیت ها در هرجا ای سوای اعتنا به قوانین سرعت گیر نصب کرد . متأسفانه برای ما که برای حمل نخاله بایستی بعد از ساعت ۸ شب رفت و آمد کنیم , سرعت گیرها تبدیل به بحران گردیده اند . به دلیل آنکه بیشتر آن‌ها در جاهایی درنظرگرفته شده گردیده اند که اصلاً الزامی ندارد و منجر تصادف و در سود تولید ترافیک سنگین وزن می شود . یکسری روز پیش به همراه یکی‌از اقوام در آمبولانس نشسته بودیم و از بیمارمان که دست و پایش شکسته بود , محافظت می کردیم که سرعت گیرهای پشت سر هم و بالا , ذیل شدن آمبولانس بیشتر از صدمه دیدن فرد مریض را آزار می اعطا کرد . این مورد در زمینه ی خودرو های حریق آدرس یا این که مأموران پلیس نیز صحت می نماید . نصب خویش سرانه سرعت گیر او افزود : علاوه بر مکان نامناسبی که‌این سرعت گیرها نصب گردیده اند , می شود به غیراستاندارد بودن حمل نخاله

شهرداری گلستان پیشگام در ساماندهی خودروهای حفار و حامل نخاله های ساختمانی و عمرانی ساماندهی‌ پسماندهای عمرانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *