تعویض لوله آبگرمکن

به کربنات و سولفات کلسیم و منیزیم که برروی جدار داخلی لوله ها باقی می‌ماند رسوب گفته می شود . میزان رسوب با اعتنا به شدت مشقت آب در بخش ها متعدد متعدد است . در‌حالتی که باطن یک کتری یا این که سماور را به قت ببینید میبینید که بعداز گذشت دوران وقتی روی جداره آن‌ها لایه ای از نمک های کلسیم و منیزیم پوشیده می شود و در صورتی نسبت به برطرف کردن آن ها مبادرت نشود به مرور زمان ضخامت آن ها بسیار شده و سبب پرهیز از انتقال گرما از کوره به آب باطن سماور می شود و آب سماور دیر به جوش می‌آید واجب است هر از یکسری گهگاه یک توشه سماور یا این که کتری را با مواد رسوب گیر شست و شو بخشید که بتوان از آن به نحو احسن به کار گیری نمود . تعمیر آبگرمکن تعمیر شوفاژ

بده بستان لوله آبگرمکن به جهت رسوب درلوله ها

ردوبدل لوله آبگرمکن بجهت رسوب درلوله ها

همانطور که نمک های کلسیم و منیزیم روی جداره داخلی کتری و سماور را می پوشاند در باطن لوله های مبدل گرمایی آب گرم کن های دیواری هم رسوب بوجود می‌آورد و منجر کاهش قطر لوله و کم شدن میزان انتقال حرارت از شعله به آب می‌گردد .

در سود آب گرم کن نمی تواند به میزان کافی آب گرم ساخت نماید و مصرف کننده از نبود آب گرم ناراضی هست در حالی که به اندازه کافی گاز مصرف می شود و گرما ایجاد می‌گردد که‌این خویش سبب اتلاف انرژی گرمایی شده و به جداره بیرونی مبدل گرمایی جراحت وارد می نماید و با دقت به گرم شدن رسوب های درون لوله سبب تولید صدا می شود . پمپ آب مکانیکی کولر آبی

ردوبدل لوله های فلزی آبگرمکن

درصورتی که در یک ساختمان سابق ناچار به بده بستان لوله های ساختمان که از گونه فلزی می‌باشند شده باشید مشاهده میکنید که لوله آب گرم بیشتر از لوله آب سرد رسوب گرفته است و علت این فرمان بالا بودن دمای آب عبوری از درون لوله است .

یکی دیگر از عواملی که سبب گرفتگی لوله مبدل گرمایی می‌باشد , به طور نقطه ای گرم شدن بالای شمعک است که وجود شعله شمعک در ذیل لوله مبدل گرمایی سبب ساز می شود درین نقطه گرفتگی بیشتر باشد در بعضا مواقع این گرفتگی به حدی دوچندان است که دیگر با هیچ جور مواد رسوب گیری قابل حل نبوده و بدون چاره به برش محل شده و گرفتگی را برطرف می‌نماییم و مجدد لوله را جوش کاری می‌کنیم .
در طول استعمال نکردن از آب گرم زیرا شمعک دایم گویا است , آب جانور برفراز آن گرم شده و دمای آن به بالای ۶۵ رتبه سانتی گراد میرسد و منجر تولید رسوب به طور نقطه ای می شود . در دستگاه های تازه به خاطر رفع این اختلال و صرفه جویی در مصرف انرژی شمعک حذف شده‌است .
مواد مذابی که در طول جوشکاری زانوهای U صورت مبدل گرمایی به باطن نفوذ می نمایند از دست اندرکاران دیگر ساخت رسوب هستند . چون به دلیل تولید مقاومت در یک نقطه سبب عده شدن کربنات کلسیم و منیزیم در آن نقطه می شود .

بده بستان لوله آبگرمکن در صورت چکه کردن

با اعتنا تحلیل کنيد که آيا حقیقتا يک لوله چکه مي‌کند يا چکه کردن صرفا ناشي از عده شدن آب در حوالی لوله به دليل ميعان است . در صورتی به‌اندازه کافي رخنه‌ تخليه در آب گرم کن وجود نداشته باشد , بخارآب در حوالی لوله‌هاي آب سرد انباشته شده و سبب چکه مي‌شود . در شرایطی که حقیقتا يک لوله چکه مي‌کند شما بايد شير آب ورودي به آب گرمکن را ببنديد و لوله را تعويض کنيد .

رسوب زدایی و ردوبدل لوله آبگرمکن دیواری در صورت لزوم

به راحتی نیمی از مشکلات آبگرمکن های دیواری که‌این روزه در اکثری از منازل استعمال می شود ناشی از رسوب دریافت کردن و عده شدن رسوبات در‌این مدل از آب گرمکن هاست . این قضیه به طور ارگانیک و با دقت به آب مصرفی در جمهوری اسلامی ایران به طور ارگانیک واقعه می افتد , و اگر‌چه مقطع یکبار بسته به آبگرمکن و آب مصرفی شما احتیاج به رسوب زدایی دارید . به عقیده کارشناسان این عمل می بایست سالی یکبار انجام بگیرد تا علاوه بر کارکرد خوب تر آبگرمکن مدام آب گرم با فشار در اختیار داشته باشیم .

خاموش کردن آبگرمکن

خاموش کردن آبگرمکن اولی گام است . برای این فعالیت علاوه بر بستن کلید و چرخاندن و خاموش کردن ان میبایست شیر با اهمیت گاز را هم برای احتیاط بیشتر در پشت این آبگرمکن ببندیم . در حالتی که احیانا بر روی آبگرمکن شما کلید مخصوصی برای این فعالیت جای‌دارد ان را نیز ببندید . مطمئن گردید همه قطعات سرد شدند . کنترل افزایش رطوبت به هنگام استفاده از کولر آبی

بستن شیر آب

همه شیر های آبی رنگ که بر رمز منش آبگرمکن شما جای دارد را بایستی ببندید . معمولا دو یا این که سه لوله آب گوناگون پشت آبگرمکن ها موجود است که میبایست همه آنها‌را ببندید . با این فعالیت شما از ورود آب سرد به درون آبگرمکن و همینطور بیرون شدن آب گرم از آبگرمکن ممانعت می‌کنید . پس دو شیر خروج آب گرم و سرد و همینطور شیر کلیدی ورود آب را میبایست ببندید .
برای آغاز نوع پلاستیکی تغییر تحول دمای آبگرم کن را گشوده نمائید
حالا مهره های لوله های آب سرد و گرم را گشوده نمایید
مهره سرشیلنگ گاز متصل به رگوالتور گاز آبگرمکن را گشوده فرمایید
دودکش را از آبگرمکن جدا فرمائید
آبگرمکن را ازپایین به سوی بالا فشار دهید و بعداز جدا سازی آن از پیچ ها در سمت خودتان بکشید و از دیوار جدا فرمایید

بده بستان لوله کشی شوفاژ و پکیج فلزی

به شما پیشنهاد اکید میکنیم که برای لوله های شوفاژ حتما از لوله های پلاستیکی به کار گیری فرمائید , چرا‌که به دلیل فشار بالای آب و گرمای فراوان احتمال دارد لوله ی آهنی مبتلا خوردگی و زنگ زدگی شوند و دیر یا این که زود بدون چاره به ردوبدل آن ها خواهید شد . سفارش میشود که شیر رادیاتورهای فولادی خویش را از دسته جايگاه بندی که روی آن درنظرگرفته شده به کارگیری فرمائید که در مواردی که هوای اتاق سرد یا این که گرم می شود از روی آن تهیه فرمایید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *