Categories: کرجلوله بازکنی

شترگلو و فواید آن

شترگلو لوله ای خمیده به صورت «U» یا این که «S» است که در پایین سینک ظرفشویی , سنگ سرویس بهداشتی , روشویی و هر لوله ای که به چاه فاضلاب متصل شود قرار می گیرد و وظیفه حساس آن پرهیز از خروج بوی بد چاه به خارج است . عوام مردم به خطا به آن «سیفون» می گویند که صحیح آن «شترگلو» است . علت این نامگذاری نیز این است که‌این وسیله به گردن و گلوی شتر شباهت داراست .

شترگلو یک نوآوری معمولی و در عین درحال حاضر مضاعف کاربردی است . شترگلو به دلیل داشتن خمیدگی در خویش منجر دوری از خروج بوی بد چاه میشود . طریقه فعالیت این وسیله زیاد بی آلایش است . هنگامی که در ظرفشویی , سرویس بهداشتی و روشویی از آب به کارگیری می کنید , فاضلاب ایجاد شده به داخل لوله رفته و وارد شترگلو میشود . شترگلو پاره ای از آن آب را در خویش نگه می دارد و سایر آن را بیرون می کند . به عبارت دیگر بعداز هر توشه به کار گیری از آب کمی از آن آب درون خمیدگی شترگلو باقی می‌ماند که به‌این آب «آب بند» گفته میشود . با وجود این آب است که شترگلو وظیفه اش را به صحت انجام می دهد و در حالتی‌که این آب داخل شترگلو وجود نداشته باشد و شترگلو خالی از آب باشد , به صدق عمل نمی کند . لوله بازکنی شبانه روزی کرج لوله بازکنی محدوده لشکر نشت یابی لوله آراج شمال تهران فوری

در‌صورتی‌که آب بازه متعددی باطن شترگلو بماند , مایه ی تعفن میشود . علت این است که گازهای فاضلاب به اندازه متعددی درون آب بند شترگلو حل گردیده اند و این آب دربردارنده اندازه متعددی از این گازها است که در این‌حالت خویش این آب نظیر گازهای باطن چاه خواهد بود .

شترگلو دو وظیفه مضاعف حیاتی را بر عهده دارااست که هر دو وظیفه در صورت وجود آب در شترگلو به صدق انجام خواهند شد .

۱ – دوری از خروج بوی چاه

چاه فاضلاب منشاء فضولات و گازهای فاضلاب است که‌این دو , بوی زیاد بد و زننده ای دارا‌هستند . خروج این رایحه از چاه و ورود آن به خانه یا این که خارج از لوله منجر بسیار بد بو شدن محیط و آزار اشخاص میشود . برای پرهیز از خروج این عطر از چاه بایستی روشی مطلوب پیدا کرد . به کارگیری از شترگلو برای این اختلال زیاد مطلوب است . شترگلو به دلیل ساختار مختص خویش از خروج بوی بد چاه و گازهای فاضلاب از چاه و ورود آنان به محیط دوری می کند .

۲ – خودداری از خروج حشره‌ها باطن چاه

شترگلو دلیلی برای خودداری از خروج حشره‌ها و سوسکهای چاه و ورود آن ها به ساختمان است . چاه فاضلاب بجهت وجود فضولات و آلودگیها محل تجمع حشره‌ها و سوسکها است . ورود این سوسکها به ساختمان علاوه بر آلودگی محیط سبب انتقال بیماریهای خطرناک هم میشود . شترگلو به خاطر داشتن خمیدگی در خویش از ورود حشره‌ها به باطن ساختمان پرهیز می‌کند .

از میان رفتن آب بند

همانطور که گفته شد شترگلو در‌صورتی‌که به صدق فعالیت می‌کند که دارنده آب بند باشد . آب بند جان دار در شترگلو بعداز مدتی به عارضه ها یگانه از میان می رود . عارضه ها مختلفی از قبیل تبخیر , تغییر‌و تحول فشار هوا , باد و علل دیگری که به از دربین رفتن آب بند شترگلو امداد مینمایند . هرمورد از این عارضه ها شاید کم کم و در وضعیت خاصی حادثه بیافتد , ولی شایع ترین عوارض دو جور است .

۱ – تبخیر

در صورتیکه آب مدتی در هوای آزاد قرار بگیرد تبخیر میشود . در شترگلو نیز به همین صورت است . در‌حالتی که مدتی آب وارد لوله نشود , آب بند شترگلو به ندرت تبخیر شده و تمام میشود . برای پرهیز از این ادله بایستی بعد از مدتی پاره ای آب باطن لوله جاری شد تا آب بند شترگلو مالامال شود .

۲ – تغییر تحول فشار هوا

در صورتی‌که فشار باطن چاه یا این که کانال فاضلاب کمتر از فشار هوا باشد , فشار هوا به آب بند شترگلو فشار وارد کرده و آن را به درون چاه یا این که کانال فاضلاب سوق‌دهی می کند . این کاهش فشار احتمال دارد بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی داخل چاه یا این که کانال فاضلاب حادثه بی افتد .

عیب شترگلو

شتر گلو با اینکه دو وظیفه زیاد کلیدی را بر عهده داشته و به خیر و خوبی انجام می دهد یک گونه های حیاتی در خویش دارااست . خمیدگیهای شترگلو اگرچه سبب ساز دوری از ورود بوی بد و ورود حشره ها به ساختمان میشود , البته سبب ساز گرفتگی لوله هم میگردند . شترگلو به خاطر داشتن خمیدگی در خویش سبب گرفتگی در خویش میشود . در شرایطی که به غیر از آب چیز دیگری وارد لوله شود احتمالا باطن شترگلو گیر کرده , راه و روش لوله بسته شود . باقی‌مانده طعام , چربی , موی و دیگر مواد در‌حالتی که به اندازه فراوان وارد شترگلو شوند داخل خمیدگی آن به دام افتاده و روش لوله را مسدود خواهند کرد . تعمیر و نصب فلاش تانک هفت تیر مشهد

راه حل این نقص‌ نیز این است که از ورود مواد مازاد به درون شترگلو پرهیز شود . در صورت ورود این مواد , کمی آب به درون لوله ریخته شود تا مواد مازاد به همراه آب از باطن شترگلو بیرون شوند و سبب گرفتگی آن نشوند . در حالتی که مواد مازاد وارد آن شد و سبب ساز انسداد آن شد گشوده نیز مشکلی نیست . بعضا از شترگلوها از یکسری بخش جدا تشکیل‌شده شده‌است . در صورت ساخت گرفتگی در آن این قابلیت موجود است که با جداسازی اجزای متعدد , گرفتگی جان دار را رفع کرد .

بعد از مفتوح کردن اتصالات شترگلو و رفع گرفتگی , در هنگام بستن آن می بایست اعتنا فرمایید . درصورتی که که اتصالات آن به صحت به نیز متصل نشوند , هنگام استعمال از آن , آب از باطن شترگلو چکه خواهد کرد . در صورتیکه شترگلوی مسدود شده از گونه یک تکه باشد به مجبور می بایست با وسایل لوله بازکنی باطن آن را گشوده کرد . چنانچه که داده ها کافی و وسایل مایحتاج این فعالیت را ندارید می‌توانید از اشخاص مطلع امداد گرفته و یا این که با شرکت های لوله بازکنی تماس حاصل نمایید .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: لوله بازکنی شبانه روزیلوله بازکنی شبانه روزی کرجلوله بازکنی کرج

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago