راه‌حل‌های جلوگیری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان

یخ زدگی شیر و تأسیسات یکی عادی‌ترین و مرسوم‌ترین اتفاقاتی است که در زمستان و هوای سرد سال صورت می دهد و احتمالا صدماتی هم به‌این تأسیسات وارد نماید . معمولاً پیمانکاران و سازندگان سازه‌ها همت میکنند اصول ایمنی را در باب ساختمان‌ها رعایت نمایند و غایت عملکرد هود را به کار می گیرند تا بازدارنده از یخ زدن بخش‌هایی از آن‌ها شوند . ولی در بعضا مورد ها سرمای هوا به حدی بالا می رود که اصول پیاده شده به وسیله این پیمانکاران و مهندسین چندان جوابگو نبوده و بدون چاره می‌شویم طرق دیگری برای خودداری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان به کار گیریم . رفع نم لوله بازکنی میدان محلاتی

خودداری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان دربرگیرنده یکسری سطح می‌گردد که چه بسا از گذشته از آغاز سوز‌و‌سرما آغاز میشود و به ترتیب به شیوه‌هایی برای شب , مهاجرت و چه بسا سرمای مضاعف شدید می رسد . افرادی که در بخش ها گرمسیر می‌باشند معمولاً به کار انجام شده بوسیله مهندسین اطمینان میکنند و روش مازاد استعمال نمی کنند . ولی افرادی که در شهرهای سردسیر قرار دارا هستند و می دانند که شب‌های سردی را تجربه خواهند کرد , ترجیح میدهند از شیوه های متعدد برای دوری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان به کار گیری نمایند و با خیال و خاطر راحت به کار خویش برسند . تعمیر و نصب شیرآلات هشتگرد کرج

با دقت به زیانی که از جانب یخ زدگی لوله و تأسیسات و شکستگی آن ها به ما می رسد , در‌این مقاله یک‌سری شیوه گوناگون برای خودداری از این کار توصیه خوا‌هیم کرد . پس با ما همراه باشید!

دوری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان گذشته از استارت سوزوسرما

استارت یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان در زمستان به سه علتی حیاتی برمی‌گردد : افت پرسرعت دما , عایق غیرمناسب و تهیه نامطلوب دمای ترموستات . هر روشی که برای خودداری از انجماد صورت گیرد بایستی این اصول را حمایت نماید و با تغییر تحول درست آن‌ها بازدارنده از افت شدید دمای لوله شود . بعضا از روش‌های پیشنهادی عبارت‌اند از :

ایزوله و عایق کردن محل عبور لوله‌ها اعم از انباری و زیرشیروانی . چه بسا در شرایطی‌که در یک حیطه گرمسیری معاش می کنید و یخ زدگی لوله و تأسیسات ساختمانی در آن اشاعه ندارد , این کار را انجام دهید .
نوارهای گرمایی که گرمای خویش را از جریان الکتریکی تأمین می کنند و می توانند لوله را به صورت دایم گرم نگه دارا هستند , توصیه خیر و خوبی می باشند . برای به کارگیری از این آیتم حتماً به راهبرد پیشنهاد شده بوسیله تولید کننده گوش دهید .
نشتی و ایراد در لایه عایق اذن میدهد که سوزوسرما با سرعت بیشتری به لوله منتقل شود و موجب یخ زدگی شیر و تأسیسات شود . براین اساس پیشین از آغاز سوز و سرما , حتماً لایه عایق را مورد بررسی قرار دهید .
قبلی از آغاز سوزوسرما , همه شیرهای ایوان را ببندید و ترجیحاً از شیرهای داخلی ساختمان به کارگیری نمایید . با این کار می توانید آب وارداتی به لوله‌ها را تخلیه فرمایید و بازدارنده از انجماد آن‌ها گردید .

زمان غروب آفتاب

اگر‌چه عایق کردن درست لوله‌های قادر است از یخ زدگی آن‌ها پرهیز فرمائید , ولی چه بسا با وجود عایق مطلوب هم شاید سرمای شدید منجر انجماد آب و در مورد ها شدید باعث به ترکیدن آن شود . براین اساس پیشین از غروب آفتاب و وصال شب میتوانید این استراتژی‌ها را آزمون فرمایید :

عبور متناوب آب گرم و سرد میتواند ایده خیر باشد که بازدارنده از انجماد آب در لوله‌ها باشد . اذن دهید به طور متناوب آب گرم و سرد باطن لوله‌ها جریان داشته باشد تا دمای لوله افت نکند .
بعضی از اشخاص عادت دارا‌هستند که به هنگام خواب دمای ترموستات را زیر میاورند و از این نحوه از هدر رفتن انرژی پرهیز می‌نمایند . البته این کار به یخ زدگی لوله و تأسیسات ساختمان امداد مینماید و خوبتر است کارایی نمایید که دمای ترموستات را درطول روز و شب اثبات نگه دارید .
برای پرهیز از یخ زدگی شیر آشپزخانه می بایست درب کابینت را در زمان شب گشوده بگذارید . گشوده گذاشتن درب کابینت سبب می‌گردد که دمای اطراف لوله‌ها بالا باشد و لوله‌ها و شیرهای نزدیک دیوار یخ نزنند .

پیشین از سفر

هجرت در زمستان ممکن است مورد‌علاقه اکثری از اشخاص باشد و ترجیح دهند تعطیلات خویش را بیرون از ساختمان بگذرانند . البته این قضیه سبب می‌گردد که لوله‌ها و تأسیسات ساختمان آنان در معرض یخ زدگی قرار داشته و باشد و شاید مهاجرت آن‌ها‌را تلخ نماید . به خاطر داشته باشید که برای دوری از یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمان می بایست این امور را انجام دهید : لوله بازکن و تخلیه چاه در خزانه فلاح جنوب تهران شبانه روزی

پیشین از مهاجرت ترموستات ساختمان را بر روی یک دمای مطلوب تنیم نمائید . خوب تر است دمای ترموستات از ۱۲ رتبه سانتی‌گراد کمتر نباشد .
قبلی از هجرت از یک کدام از دوستان خوب و یا این که همسایه‌های خویش بخواهید که روزمره مرتباً به ساختمان شما طغیان نماید و لوله‌ها و شیرها را مورد بازرسی قرار دهد . این کار می تواند دوچندان موثر واقع شود .
چه بسا سفارش میگردد که شیر فلکه با اهمیت آب ساختمان را ببندید . اما در حالتی‌که در ساختمان خویش از سیستم اطفاء آتش هوشمند استعمال میکنید و از شیر با اهمیت تأمین می‌گردد , نباید شیر آب را ببندید و خوبتر است روش‌های بالا را انجام دهید .

به هنگام یخ زدگی شیر و تأسیسات ساختمانی چکار کنیم؟

با وجود انجام همگی اقدامات پیشگیرانه , گشوده نیز شاید که شیر و لوله‌ها مبتلا یخ زدگی شوند و بدون چاره گردید اقدامات نو دیگری برای رفع انجماد فرمایید . ولی جای نگرانی ندارد و انجماد آب بدین معنا نیست که برای مقطع طولانی نمی‌توانید از آن استعمال نمائید . فقط با چندین تکنیک معمولی قادر است یخ زدگی لوله و شیر آب را گشوده نمائید . این شیوه‌ها عبارت‌اند از :

درصورتی که شیر آب را گشوده کردید و آب بیرون نشد به‌این مفهوم است که آب منجمد است . پس شیر آب را ببندید و با یک لوله کش تماس حاصل نمایید .
در مناطقی که منجمد است , هیچ گاه از جریان الکتریکی و یا این که هیترهای برقی به کارگیری نکنید . این کار موجب برق گرفتگی شما خواهد شد .
هیچوقت عملکرد نکنید از شعله‌های بزرگ یا این که مشعل بزرگ برای یخ زدگی لوله و شیر به کار گیری نکنید , چون این کار احتمال دارد موجب حریق سوزی شود . طبیعتاً آب گرفتگی خانه از حریق سوزی آن خوب تر است .
به کارگیری از سشوار هوای گرم میتواند ایده نیکی باشد . این هوای گرم بخصوص در سردترین حیطه میتواند به خیر و خوبی یخ

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *