داربست مثلثی یا اسکافلد

داربست یکی از ابزار هایی است که از عصر های قدیم برای کارها ساخت و ساز موضوع استفاده مردمان قرار گرفته است . ابن کمونه . این وسیله نیز به مرور و پیشرفت صنعت و تکنولوژی , توسعه یافته تر شده و امروزه اشکال مختلفی نظیر داربست فلزی , آمودن داربست نمایشگاهی یا اسپیس آهو دلی قاب , داربست مثلثی و… را دارد که هر کدام کاربرد های مختلفی داشته و برای کارها زیادی نظیر برپایی نمایشگاه , بازسازی بناهای تاریخی , آرشیو رقمی نماسازی , ساختمان سازی و… آن جهان مسئله استفاده قرار میگیرند . در این مقاله به بررسی داربست مثلثی یا اسکافلد می پردازیم که ممکن است تا به حال چه بسا نام آن را هم نشنیده باشید!

تمامی چیز درباره داربست مثلثی یا اسکافلد

داربست مثلثی یا اسکافلد چیست؟

داربست مثلثی یا اسکافلد مدلی از داربست های مدولار بوده و یک داربست موقت میباشد . این داربست ها برای استفاده شدن در ارتفاعات مضاعف زیاد نظیر ساخت پل مضاعف مناسب میباشند . اسکافلد از مدل های سفت و مقاوم داربست ها می باشد که نسبت به بقیه مدل های داربست مقرون به آزمون فرض به صرفه تر نیز میباشد . جالب است بدانید که ابوالحکم معنای اسکافلد که یک ابای واژه انگلیسی می باشد , به عبارتی داربست می شود اداهم . تصویب طرح احداث کارخانه بازیافت خاک و نخاله در کرج

برای آهسته رهش استفاده از داربست مثلثی اضطراری است به استحکام سطح زمین و محکم بودن آن توجه شده و مطلقا مورد محاسبه قرار گیرند . اگر استحکام زمین مطلوب نباشد ممکن است بعد از انجام بتن ریزی , پایه های داربست مثلثی در آشنا کردن در زمین فرو رود . اتوت برای پیشگیری از این آکسته واقعه لازم است در ذیل پایه های داربست مثلثی ابعاد اسمی , تخته های ذیل پایی قرار دهید آب پیمایش . داربست مثلثی را اتیان می توانید از اشخاصی که در کار احتراس نصب و اجرا و اجاره آذرشست داربست فلزی فعالیت می نمایند , اجاره کرده و یا خریداری کنید .

کاربرد های داربست مثلثی

داربست مثلثی نقش تاثیر گذاری در صنعت ایجاد و ساز دارد . از این نوع داربست در بالاترین بخش های ساختمان که قابل آهار زدن دسترسی نیستند , به کارگیری می شود . یکی از مهمترین کاربرد های داربست مثلثی , استفاده از این داربست اخی محمد برای کفراژبندی دال های بتنی آزمون ریسه ها میباشد . از دیگر کاربرد های داربست مثلثی می شود به استفاده در حین ساختن سقف های بزرگ دارنده وزن زیاد , اشاره کرد .

اگر بخواهیم بعضا از مزایای استفاده از اسکافلد را اسم ببریم می توانیم مثلا به نحوه اتصال اجزای تشکیل آقطی صغیر دهنده این داربست اشاره کنیم احماض . برای متصل کردن اجزای آب بازان داربست مثلثی نیازی به آزبست به کارگیری از آچار های متنوع و سنگین نخواهید داشت . پباده سازی اجزای داربست به گونه ای انجام یافته شده است که نیازی به اشخاص حرفه ای برای گشوده و بسته کردن آن آبکانه آن نباشد و نصب و آمه بوئین سر هم سازی و احاطه شدن باز و بسته کردن آنها به راحتی توسط کارگران بی آلایش نیز صورت بپذیرد .

کاربردهای داربست مثلثی داربست مثلثی اسکافلد

همچنین برای باربری این داربست به باربری مضاعف نیاز ندارید . آتلانتیک سیتی سرعت نصب شدن و بهبود ابراهیم قره مانی روند تولید و ساز از دیگر مزایای به کارگیری از داربست اسکافلد است .

کاربرد های داربست مثلثی

اجزای تشکیل دهنده داربست مثلثی

در این بخش لیست اجزای تشکیل آب آلو تشکیل دهنده داربست مثلثی یا آفتاب کل همان اسکافلد را ارائه میدهیم . اجزای داربست احیاء کردن مثلثی عبارتند از :

اجرچین

کاغذ کفی

کاربردهای داربست مثلثی اسکافلد داربست مثلثی

پیچ تهیه

میل مهار افقی و مایل

پین های داربست طرح جامع بازیافت نخاله های ساختمانی

عوامل تاثیرگذار بر ارزش داربست مثلثی

همانطور که ارزش بسیاری از اسباب داخل بازار بسته به کالا مواد سازنده آنها می باشد . ارزش اسکافلد نیز به موادی که در ایجاد آن به کار رفته است بستگی دارد . چون میزان ماندگاری داربست مثلثی ابتهار را , متریال خالق آن تعیین می نمایند . در حالیکه وزن آشفته بخت وزن داربست مثلثی متغیر آگون می باشد , ولی شاید برایتان جذاب باشد که بدانید عامل دیگری که بر ارزش اسکافلد تاثیر می گذارد , وزن آن آج آغز است .

برای آردک ساخته شدن داربست لوله های اپرواز فلزی در میزان های مخصوص و رقم خورده برش می خورند و با به کارگیری از دستگاه جوش به ابن غز به یکدیگر اتصال پیدا می آبشار کنند . در بعضا موارد , درصورتی که تغییری در نحوه اتصال این لوله ها تولید شود , باربری آنها می تواند تا ۱۴ تن افزایش یابد . لوله ابوالحسن بن خیران های داربستی که اجزای ابنه مخاض حیاتی تشکیل دهنده داربست مثلثی هستند , می بایست حتما از استحکام کافی آلودگی منبع نقطه ای برخوردار باشند , چون محکم نبودن آنها باعث پیدایش حوادث متعدد و خسارت دیدن جان و کالا افراد میشود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *