پژوهشگر تیم صنايع دانش گاه فني مهندسي دانش گاه تربيت معلم , الگوريتمي جهت مسيريابي ربات هاي ماشين واره و يدک کش ارائه کرد که به وسيله روش پيشروي سريع می تواند کوتاهترين مسير ممکن را در عين اعتنا و سرعت براي روبات بيابد . به نقل از سرويس پايان طومار ايسنا , مسيريابي ربات عبارت است از يافتن يک توالي جنبش براي روبات که در محيطي با اشياي اثبات و متحرک از يک نقطه آغازين آغاز شده و فارغ از برخورد با مانع ها به يک نقطه پاياني ختم ميشود . اين مبحث از منظر محدوديتهاي ديناميکي به دو گونه هولونوميک و غير هولونوميک تقسيم ميشود . در ناحيه عاري از بازدارنده , در وضعیت نخستین روبات آزادانه ميتواند از هر مکان به نقطه ديگر تکان نماید ولی در موقعیت دوم به دليل وجود محدوديتهاي ديناميکي دامنه حرکتي ربات محدودتر مي شود , مثلا يک ماشين نميتواند به پهلو تکان نماید . داوود جنت , متخصص ارشد مهندسي صنايع با بيان اين مقاله به رباتهاي میدان صنعت اشاره نمود و بیان کرد : رباتهاي ماشين واره و يدک کش که ملموس ترين رباتها در میدان صنعت مي باشند از نوع روباتهاي غير هولونوميک میباشند . عليرغم کاربردهاي فراواني که رباتهاي ماشين واره و يدک کش مثلا در سيستمهاي حمل و نقل داراهستند , ولی بيشتر الگوريتم هاي بیان شده در زمينه برنامه ريزي تکان مرتبط با رباتهاي هولونوميک است که دليل بیشتر آن نيز پيچيدگي برنامه ريزي تکان روبات هاي غير هولونوميک ميباشد . وي به دنبال به تشريح هدف ها پايان طومار خویش پرداخت و افزود : در اين پايان طومار الگوريتمي جهت مسيريابي ربات هاي ماشين واره و يدک کش مطرح شده شدهاست که به وسيله روش پيشروي سريع که يک روش حل عددي براي معادله ديفرانسيل جزئي غير خطي Eikonal است و با امداد سختی ها مجازي مسيري ايمن و هموار براي ربات ماشين واره و يدک کش ايجاد مي نماید . معنی بازدارنده مجازي براي اولين توشه در برنامه ريزي تکان ربات به کار گیری شد . الگوريتم مطرح شده توانا به مسيريابي براي هر دو جور روبات ماشين واره , Dubins ( تنها تکان رو به جلو داراست ) و Reeds – Shepp ( هر دو گونه تکان رو به جلو و عقب را داراست ) است که براي مدل Dubins الگوريتم بدون نقص است . افزون بر آن کوتاهترين مسير ممکن را پيدا کرده و در عين اکنون دقيق , سريع و جدا از صورت سختی ها است . جنت به ديگر ويژگي هاي اين طرح اشاره نمود و اعلامکرد : همچنين با الهام از الگوريتم مطرح شده , الگوريتمي جهت مسيريابي ربات هاي ماشين واره به طور بهنگام توسعه و گسترش داده شد . در وضعیت بهنگام روبات هيچ اطلاعي از محيط ندارد و بوسيله حسگرهاي خویش محيط را شناسايي مي نماید . در نهايت با استعمال از الگوريتم بیان شده در شرایط بهنگام الگوريتمي جهت برنامه ريزي تکان سيستم چندرباتي ماشين واره ارائه شد . گفتني است اين پژوهش با راهنمايي پزشک معالج آليپس مسيحي , عضو هيات علمي دانشکده تربيت استاد انجام یافته شدهاست. یدک کش
فهرست مطالب:
پتنت تازه ایرباس , هواپیما را به یک یدک کش هوایی تبدیل می نماید
مدیر پرواز در خطوط هوایی تجاری اکنون یک فرآیند ایراد ساز و مالامال دردسری است البته به لحاظ میرسد که طراحان هواپیما قصد کرده اند کهاین تجربه را چه بسا طاقت فرسا خیس نمایند . اخرین پتنت ( patent ) خالق ایرباس بعد از آنکه در ۲۰۱۳ توصیه شده بود روز قبل موافقت طومار خویش را امضا شده رویت کرد . انگیزه یک کابین مدولار پیشنهادی است که مسافران قبلی از وصال هواپیما میتوانند در آن بنشینند و هواپیما قبلی از آنکه اتاقک برداشته شود به کابین متصل شود . کاهش زمان مهیا سازی هواپیما برای پرواز , یک حادثه خوشایند برای خطوط هوایی و یک نگرانی برای مردمی به وجود میاورد که در کیلومتر ها بالای افق دل خویش را تنها به ساختار فلزی این هواپیما ها خوش کرده اند . یدک کش خودرو تهران | خودرو بر (خودروبر) نیسان یدک کش | جرثقیل حمل خودرو
این پتنت یک کابین قابل حمل را نشان میدهد که بخش بالایی بدنه هواپیما را به یک صفحه مسطح وصل نموده است . این طبقه و بخش بالایی بدنه هواپیما روی نیز صورت یک کابین را صحیح می نمایند . این ابتکار نشان میدهد کهاین کابین بهبود یافته قادر است برای حمل و نقل خوبتر مسافر , چمدان ها و یا این که ترکیبی از آنها به کار گیری گردد . درین جور ایرباس , بدنه هواپیما تبدیل به یک کامیون یا این که مهلک می شود . در حالی که مسافران پرواز معمولا مالامال استرس میباشند احتمال دارد قرار تصاحب کردن یک کابین به نظیر لگو میان دو پر و بال پرنده تسکینی برای آنان نخواهد بود و بر عکس برای خطوط هوایی تجاری , انباشتن مردمان در کنار نیز به مراد صرفه جویی در گوشه و کنار و مسلما درآمد بیشتر خالی از لطف نیست . یدک کش
شرکت زودیاک سیتس فرنس ( Zodiac Seats France ) که یکیاز غولهای صنعت هوایی باسابقه طولانی در ایجاد صندلی هواپیما است در اوایل همین سال یک پیرایش جهنمی از صندلی نصیب مسافران به نمایش گذاشت . که ظاهرا فضای داخلی کلاس اکونومی با برگرداندن صندلی های اواسط به طرفین مسافران را فیس به صورت یکدیگر قرار می دهند و آن ها مجبورند دیده در دید مسافران دیگر باشند در حالیکه فضای کافی برای نشستن راحت با صندلی های همسایه هم نیست .
خوشبختانه تمام این برنامه فعلا در سطح ثبت ابداع است و هیچ تضمینی نیست که که به یک هواپیمای حقیقی وواقعی در معاش تبدیل شود . ولی شما هم این را مطمئن باشید که خیلی از شرکت های صنعت هوانوردی زیرا ایرباس و بوئینگ احتمال دارد در هم اکنون طرح ریزی برای فرایند بعدی هم می باشند ممکن است چه بسا بدشان نیاید که بتوانند صندلی های تاشویی قرار دهند که بعداز نشستن مسافر آنانرا تا کرده بسته بندی نمایند و با انباشته کردن آنان فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند . فعلا جای نگرانی نیست! یدک کش خودرو تهران | خودرو بر (خودروبر) نیسان یدک کش | جرثقیل حمل خودرو
.