کولر گازي معمولي بخريم يا اينورتر؟

آيا تا به حالا اندیشه کرده‌ايد که تفاوت بين کولر گازي اينورتر و کولر گازي معمولي چيست؟ در اين مقاله ۵ مورد از مزايا کولر گازي اينورتر ( کم مصرف ) نسبت به کولر گازي عادي را خواهيد خواند . نصب کولر گازی تهران

۱ . سازگاري بدون نقص کولر گازي اينورتر با محيط زيست
اسپيلت اينوتر داراي سيستمي است که سبب ساز مي‌شود کمپرسور آن داراي سرعت متغير باشد که با دقت سنسوري که در اينوتر موجود است تنظيم اقتدار موتور مبتنی بر دماي محيط بوده و همين دستور سبب ساز کاهش مصرف برق و صرفه جويي در انرژي خواهد شد که اين بزرگ‌ترين تفاوت بين کولر گازي اينوتر و معمولي است .

اين درحالي است که که سرعت کمپرسور کولر گازي‌هاي معمولي اثبات بوده و يا درحداقل يا حداکثرترين شرایط مي‌تواند کار نماید .

۲ . صرفه جويي در هزينه
با دقت به نحوه‌ي عمل‌کرد پيچيده‌ي اينورتر , کمپرسور آن در تمام بازه زمانی با تمام ظرفيت اتومات نمي‌کند , هنگامي که سرعت آن پايين است انرژي مورد نياز نيز کم‌تر است و هزينه مصرف برق شما نيز کاهش مي‌يابد .

۳ . صداي کم‌تر
به دليل اينکه کمپرسور کولر گازي اينوتر به طور همیشگی خاموش و روشن نمي‌شود علاوه بر مصرف برق کم‌تر صدايي کم‌تر از اين کولر گازي به گوش مي‌رسيد زيرا شروع شدن هرباره کولر گازي‌هاي معمولي آلودگي صوتي پیرو خواهد داشت .

۴ . ارتفاع قدمت فراتر
تکنولوژي اينورترها خیر فقط سبب ساز شده تا سوز و سرما و گرماي اين دستگاه بادوام‌تر شود , بلکه به دليل استحلاک کم‌تر سبب افزايش ارتفاع قدمت قطعات کولر گازي مي‌شود . آموزش نحوه تمیز کردن پنل داخلی کولر گازی

۵ . سرعت بيش‌تر در گرمايش و سرمايش در کولر گازي اينورتر
و دليل پایان اينکه کولر گاي اينورتر می‌تواند اتاق شمارا سريع‌تر از کولرهاي معمولي سرد يا گرم نماید . به اين دليل که در ابتداي آغاز به کار , کولر گازي اينورتر توان بيش‌تر نسبت به کولرهاي عادي مصرف مي‌کند و زماني که به دماي متبوع رسيد توان آن و همچين مصرف آن به شدت کاهش مي‌يابد که سبب صرفه جويي در مصرف برق مي‌شود .

اشکال کمپرسور کولر گازي :

کمپرسورها جز اصلي يک سيستم تهويه مطبوع و کولر گازي به شمار مي‌آيند . اين وسيله اساسا گاز را از اواپراتور مکش و به سوی کندانسور هدايت مي‌کند . هر یک از کمپرسورها مزيت‌ها و شرايط کاربرد خویش را دارااست .

متداول‌ترين کمپرسورهايي که براي تجهيزات تهويه و کولرهاي گازي مورد به کار گیری قرار مي‌گيرند عبارت است از :

– کمپرسور پيستوني ( Reciprocating )

از يک پيستون که باطن سيلندر است براي فشرده کردن مبرد به کارگیری مي‌کند .
ظرفيت اين کمپرسورها معمولا بين ۱۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ بي تي يو ( BTU ) است و عيب اصلي آن ها توليد صداي زياد است . به کمپرسورهاي پيستوني , کمپرسورهاي رفت و برگشتي نيز مي‌گويند .

– کمپرسور روتاري ( Rotary ) بهره برداري بهينه از کولر گازي

کمپرسورهاي روتاري داراي مکانيزم جابجايي مثبت و از گونه چرخشي می‌باشند . معمولا در جاهايي که حجم فشار و هوا بالا است از کمپرسورهاي روتاري به جاي پيستوني به کار گیری مي‌گردد .

کمپرسورهاي روتاري را با ظرفيت‌هاي ۷۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ بي تي يو ( BTU ) توليد مي‌کنند . کمپرسورهاي روتاري صداي کم‌تري توليد مي‌کنند و مصرف بهينه‌تري دارا هستند .

– کمپرسور اسکرال ( Scroll )

به اين دسته کمپرسورهاي مارپيچي نيز گفته مي‌شود . جنبش مخالف دو مارپيچ داخلي باعث فشرده شدن گاز مي‌شود . بدين صورت که يکي از مارپيچ‌ها اثبات و ديگري متحرک مي‌باشد و تکان حلزون متحرک منجر فشرده شدن گاز مي‌شود .

کارایی کمپرسول اسکرال در سه سطح به طور زير است :

۱ – هوا از طريق ورودي مکيده مي‌شود .
۲ – با ساختار مارپيچي نظیر جريان هوا بيش‌تر مي‌شود .
۳ – هواي فشرده به محیط موتور منتقل مي‌شود .

ظرفيت اين کمپرسورها از ۲۴۰۰۰ الي ۹۶۰۰۰ بي تي يو ( BTU ) مي‌باشد .

صداي کم و اقتدار بسيار بالا و مصرف پايين مهمترين ويژگي کمپرسورهاي اسکرال مي‌باشد . از اين کمپرسورها براي ظرفيت‌هاي بسيار بسيار بالا به کارگیری مي‌شود .

همت کمپرسور حلزوني ( اسکرال ) در کولر گازي :

در اين مدل کمپرسور کولر گازي از دو عضو مارپيج براي تراکم گاز مصرف شده شده‌است که حلزون نيز ناميده مي‌شوند . ورود گاز از لوله‌ي ساکشن که وارده بدنه‌ي کمپرسور شده از روي سيم پيچ مي‌گذرد و سبب ساز خنک شدن سيم پيچ مي‌شود , بعد از کنار حلزوني‌ها وارد فضاي بين دو حلزون شده و بعداز متراکم شدن در راستای بالا مي‌رود و وارد پوسته‌ي بالايي مي‌گردد .
در اين جور کمپرسور در محفظه‌ي رانش در صورتي که فشار گاز از حد نرمال فراتر رود سوپاپي تعبيه شده در محفظه‌ي بالا فشار گاز بالا را براي جلوگيري از آسيب کمپرسور مستقيما وارد پوسته‌ي مکش مي‌کند و اين کار براي جلوگيري از خرابي قطعات است .

تفاوت کولر گازي اسپليت , قابل حمل و پنجره‌اي :

تفاوت کولر گازي اسپليت ( ديواري ) , قابل حمل ( پرتابل ) و پنجره‌اي

سيستم کاري تمامي کولرهاي گازي به يک صورت بوده و همگي از يک روش براي خنک کردن محيط استعمال مي‌کنند و تمامي کولرهاي گازي به صورت اکثر براي خنک کردن هواي يک اتاق استعمال مي‌شوند و به راحتي به یاری ريموت در دست گرفتن کولر گازي در هر سه مدل اسپليت , قابل حمل و پنجره‌اي قابل به کارگیری می باشند .

با اين درحال حاضر براي گزینش بهترين گزينه بايد تفاوت آن ها را باهم بدانيد .

مقدار

کولر گازي اسپليت به دو نصیب تقسيم مي‌شود , يک نصیب براي درون اتاق و ديگري بیرون از آن که موتور يا کمپرسور آن است تا بتوانيد در محيطي دورتر از محل نصب پنل با دست‌کم صدا به‌کارگيري شود ولی اين گونه از کولر فضاي بيش‌تري را نسبت به کولر گازي‌هاي پنجره‌اي و قابل حمل در بيرون از محيط به خویش اختصاص مي‌دهد با اين اکنون در صورتی‌که به فضاي داخل اتاق اهميت بيش‌تري مي‌دهيد کولر قابل حمل بدترين گزینش می‌باشد زيرا فضاي زيادي از زمين کنار پنجره را اشغال مي‌کند .

طراحي

از لحاظ طراحي بدنه داخلي کولر گازي اسپليت با در لحاظ به چنگ آوردن اينکه فضاي کمي را اشغال مي‌کند و معمولا بر روي ديوار نصب مي‌شود خوب تر از همگی به لحاظ مي برسد ولي با دقت به اينکه يک نصیب از آن در بيرون نصب مي‌شود خيلي زيبا به لحاظ نخواهد رسيد بنابراين چنانچه به محيط بيرون اهميت مي‌دهيد خوبتر است کولر گازي پرتابل را گزینش کنيد .

نصب

چنانچه يک کولر گازي اسپليت خريداري کرده‌ايد بايد با يک کارشناس براي نصب آن تماس بگيريد و زیرا نیز نصیب داخلي و نیز خارجي آن بر روي ديوار نصب مي‌شوند و تعمیرکار کولر گازی مشهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *