خنکي سريع و بي دردسر با کولر گازي پرتابل

– کولر گازي پرتابل :

با آغاز فصل گرما گرفتاری مردمان براي تقابل با اين گرما در خانه و محل کارشان بيش‌تر مي‌شود . عده‌اي به کولرهاي آبي رو مي‌آورند و عده‌اي نيز ترجيح مي‌دهند خنکاي مطبوع‌تري را تجربه نمایند و به کولر گازي رو مي‌آورند . شايد رای زنی راجع به مزاياي کولر گازي بارها و بارها به گوش شما رسيده باشد و حتي در سايت خویش ما نيز مقاله‌ها مفصلي راجع به آن ثبت شده‌است ولی به صورت خلاصه مي‌توان از مهم‌ترين مزاياي کولر گازي به سرمايش مطبوع و سوای رطوبت , عدم ورود هواي کثیف بيرون از خانه به باطن و خنکي سريع در تعدادی لحظه را خاطر نشان کرد . البته در برخي از منازل يا محل‌هاي کار قابلیت و امکان نصب کمپرسور کولر گازي در بيرون نیست يا محل متبوع به طور موقت به کار گیری مي‌شود و احتمال دارد نقل مکان انجام گيرد در اينجا پيشنهاد ما براي خنکي سريع , مطبوع و بي دردسر شما کولر گازي پرتابل مي‌باشد .  تعمیرات کولر گازی مشهد

– قاعده کلي کارکرد کولر گازي پرتابل :

همان گونه که مي‌دانيد کمپرسور در کولر گازي پرتابل باطن خویش دستگاه مي‌باشد و اين بدين معني است که کولر گازي قابل حمل نياز به نصب کمپرسور جدا ندارد . در کولر گازي پرتابل دو موتور موجود هست که يکي جريان هوا خنک را از بالا انتقال مي‌دهد و ديگري جريان هواي گرم توليد شده از کمپرسور را از پايين و پشت دستگاه بیرون مي‌کند . پس به همين علت در جايي که کولر گازي پرتابل قرار مي‌گيرد نياز به يک دريچه براي خروج باد داغ کمپرسور داريم . چگونه یک کولر آبی را سرویس کنیم؟!

– مزاياي کولر گازي پرتابل :

شايد يکي از مزايايي که از کولر گازي پرتابل تحت عنوان خنکي بي دردسر ياد مي‌کنيم همين نصب سهل مي‌باشد . يکي از مشکلات مصرف کننده‌ها نصب کولر گازي مي‌باشد که جدا از هزينه تقريبا بالاي آن نياز به جا نمايي براي محل کمپرسور , سيمکشي منقطع براي برق کولر و . . . را دارااست . در کولر گازي پرتابل شما ديگر نيازي به تحمل براي رسول شدن نصاب نداريد و به راحتي با اتصال دستگاه به پريز برق معمولي و ايجاد محلي براي وصل لوله نرم دستگاه به بيرون از محيط براي تخليه باد داغ ايجاد شده کمپرسور دستگاه کولر گازي پرتابل شما مهیا به کارگیری مي باشد . يکي از مزاياي کولر گازي قابل حمل جديد عدم نياز به لوله آب درين براي خروج آب حاصل از تعرق مي باشد ه در محفظه‌اي ذخيره مي‌شود و در صورت مالامال شدن محیط با پيغام خطايي به شما اطلاع مي‌دهد که با وصل کردن شلنگ منحصر اين آب تخليه گردد . تعمیرات کولر گازی تهران

– معايب کولر گازي پرتابل :

در کنار مزاياي منحصر و عملکردي کولر گازي پرتابل صد رد صد معايبي نيز پنهان است که اعم از آن مي‌توان به صداي آن اشاره نمود , طبيعي است که با دقت به اينکه کمپرسور همراه دستگاه مي‌باشد و جدا از دستگاه نصب نمي‌گردد صداي کمپرسور نيز شنيده خواهد شد ولی براي رفع اين ایراد شرکت‌هاي توليد کننده کولر گازي قابل حمل توانسته‌اند با ايجاد عايق مطلوب و تکنولوژي آپدیت صداي توليد اين دستگاه را به دست‌کم و حدود ۴۴ دسي بل برسانند . از معايب ديگري که مي‌توان براي کولر گازي پرتابل بیان کرد عدم پشتيباني از متراژهاي بيش از ۳۰ متر براي سرمايش و گرمايش مي‌باشد و عالی اين به اين دليل است که کولر گازي پرنابل در بزرگترين وضعیت ۱۴۰۰۰Btu/hr مي‌باشد که در صورت به کارگیری از کمپرسور قوي‌تر ديگر قابلیت و امکان قابل حمل بودن را نخواهد داشت .

– کولر گازي پرتابل براي چه کساني مطلوب است؟

به لحاظ کارشناسان کمپانی تهويه مهاجر کولر گازي پرتابل براي واحدهاي کوچک که به طور سوئيت مي‌باشند يا اتاق خواب منازل يا اتاق‌هاي کوچک مکان‌هاي اداري و مغازه‌هاي با متراژ کم‌تر از ۳۰ متر مربع مطلوب مي‌باشد . شايد بتوان خاطرنشان کرد کولر گازي قابل حمل بهترين گزینش براي کساني است که قابلیت نصب کمپرسور را بيرون از واحد خویش ندارند مانند مغازه‌هاي پاساژها يا منازل در برج‌هاي مسکوني . شايد به صورت کلي بتوان اعلام‌کرد کولر گازي پرتابل بهترين دستگاه براي کساني است که خنکي سريع , مطبوع و بي‌دردسر را خواستار میباشند . کم شدن پرتاب باد کولر گازی

نسل جديد داکت اسپليت با طراحي مختلف

يکي از اساسي‌ترين ايراداتي که همواره بر کولر گازي وارد بوده هزينه برق دستگاه در فصول متعدد بوده است . اين زمینه طراحان سيستم‌هاي تهويه مطبوع را بر آن داشت که چاره‌اي براي اين نقص‌ بيانديشند , با تحقيقات و مطالعات بسیار به اين نتيجه رسيدند که دست‌کم در فصول سرد سال اين هزينه‌ها کاسته شود . طرح آنها براي کاهش هزينه برق به کارگیری از آب گرم در ساختمان‌هايي که داراي سيستم آب داغ بودند باعث به طراحي و ايجاد يه کوئل منقطع براي سيستم‌هاي داکت اسپليت شد .
در اين سيستم آب گرم وارد يک کوئل حرارتي که علیه دستگاه نصب مي‌گرديد , شد و دهش باد بوسیله رشته داخلي دستگاه با گذشتن از درون اين کوئل , گرماي مورد نياز ساختمان را آماده مي‌کرد .
اين سيستم توانست تا حدودي طراحان را از نتيجه حاصله ذوق زده گرداند , ولی گشوده مشکلاتي همچون عدم سهولت در حین نصب مشتمل بر ساخت شاسي جدا از هم براي نصب کوئل , افزايش هزينه‌هاي کانل کشي و همچنين عدم تناسب و تقارن کوئل با پنل داخلي و . . . مي‌شد . ولی بارزترين اختلال در اين سيستم‌ها از عدم تناسب و تقارن کوئل با پنل داخلي ناشي مي‌گرديد .
اين خلل موجب ايجاد صوت ناهنجار , عدم کارايي دستگاه به خاطر متناسب نبودن فاصله‌ي کوئل با پنل داخلي ( کاهش کارايي و عدم تبادل دما ) مي‌گرديد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *