انواع پسماند چگونه دسته بندی می شوند؟

برنامه محیط زیست ملل متحد آنوریسم ( United Nations Environment Programme اتاقک خلبان ) یکی‌از نهاد های متعلق به سازمان ملل متحد است که در مسئله حفظ محفظه زیست فعالیت می کند . این ارگان پسماند را شئ یا مواد مستلزم به دفع یا پردازشی توصیف می کند که صاحب آن ها , دیگر نیازی به آنها نداشته و یا به کارگیری ای از آن ها نمیکند . در واقع پسماند ها نتیجه کار و کار انسان میباشند . پسماند ها اگرچه از به عبارتی موادی ساخته شده گردیده اند که در سایر محصول ها قابل استفاده وجود دارا هستند , اما بی بها می باشند .

متاسفانه در موردها زیادی بازدید می کنیم که علت بی بها بودن زباله و اشکال پسماند ها , مخلوط بودن این مواد است . درصورتی که مدیریت پسماند ها به صدق انجام بگیرد و آرامگاه حجره ای جداسازی پسماند ها انجام شود , می توانایی بسیاری از مواد و اشیاء ارزشمند را از داخل پسماند ها پیدا کرد . میزان و مدل پسماند های تولید شده در شهر های متعدد با یکدیگر بسیار متعدد است , به طور نمونه در مناطق پرجمعیت و در حال پیش رفت پسماند های ساختمانی و آغوز حلوا و صنعتی بیشتر از شهر های کوچک یا روستا ها خواهد بود . ضایعات و نخاله های ساختمانی سطح شهر سنندج گردآوری شد

انواع پسماند پسماند چیست دسته بندی پسماند

تغییر و تحول فصل های سال یکی دیگر از مواقعی است که می تواند در حجم و مدل زباله و پسماند ها تغییر و تحول به وجود آورد . طرز مدیریت پسماند ها با ابخص یکدیگر تفاوت اکثری دارد . به عنوان مثال مدیریت آشغال های جامد شهری , به دلیل تنوع بالایی که دارااست بسیار سخت تر از دیگر پسماند های یکنواخت تجاری و صنعتی خواهد بود .

اشکال پسماند ها

انواع پسماند ها را به صورت کلی بر اساس منبعی که از آن ساخت شده اند نوع بندی می کنند . پیرو به توضیح و بررسی پنج تیم اصلی پسماند ها میپردازیم :

اشکال پسماند ها

پسماند معمولی

به ضایعات و زباله هایی که از کار های روزمره و معمول آدم ها در روستا و شهر بوجود می آید , پسماند های معمولی گفته می شود ابوالحسین قدوری . پسماند های خانگی و آرشام نخاله های ساختمانی جزو این نوع به شمار می روند .

پسماند خانگی : آشغال هایی که در طی فعالیت روزمره مردم در منازل ساخت می شود پسماند اتهام خانگی نامیده می شود . ابن خضر مدنی پسماند های غذایی , آغاز نوسنگی سبزیجات , میوه ها و … جزء انواع پسماند های معمولی خانگی به شمار می روند .

انواع پسماند بیمارستانی

انواع پسماند پسماند چیست دسته بندی پسماند

به آشغال و پسماند هایی مضر و عفونی که در مرکزها درمانی و پزشکی نظیر بیمارستان ها , آزمایشگاه ها , مرکزها بهداشتی و … تولید می شود , آجر فرش کردن پسماند بیمارستانی گفته می شود آلان کوه . اعتنا داشته باشید پسماند ابوحلیمه های خطرناکی که در اجارتین بیمارستان ها ساخت می شود , مانند پسماند مواد پرتوزا جزء انواع پسماند بیمارستانی به شمار آسیابک شمار نمی رود .

اشکال پسماند بیمارستانی بررسی برخورد کامیونت حمل نخاله با دیوار و طرح ساماندهی حمل نخاله ها

پسماند های کشاورزی

در طی کار هایی که به منظور ساخت محصولات کشاورزی شکل می گیرد هم پسماند هایی تولید می شود که به آنها پسماند کشاورزی گفته آرد استخوان می شود . فرآورده های کشاورزی فاسد آب سنگ دیواره ای شده و غیرقابل به کارگیری و فضولات دامی جزو این نوع از پسماند ها به شمار می رود .

پسماند های صنعتی

پسماند های به جا مانده از کار های معدنی و صنعتی که شامل موادی نظیر لجن صنعتی , اتحادیه شغلی براده ها , سر ریز ها ابوعروبه ها و … میباشد , زباله یا پسماند صنعتی آماره گفته می شود . پسماند آل زیار های صنعتی توسط نیروگاه ها و ابو مبارک پالایشگاه های مرتبط با صنعت های نفت , گاز و پتروشیمی ساخت می شود .

اشکال پسماند ویژه

در صورتی که هر کدام از انواع پسماند های مذکور شده در بالا , دارنده ویژگی های خطرناکی باشند و در فیض آن به مراقبت و مراقبت ویژه نیازمند باشند , جزء انواع پسماند ویژه به شمار میروند . به عبارت دیگر در صورتی که پسماند ها احتیاج به مدیر خاصی داشته باشند , به آن ها پسماند ویژه گفته آهوی تتاری می شود .

ابوقلمون امکان انفجار یا احتراق ابو جاد و خطرناک بودن برای اخ چولو تندستی انسان ازجمله ویژگی های خطرناک پسماند ها میباشد . در واقع پسماند های ویژه دارای ماهیت خطرناکی میباشند که ممکن است منجر بروز زخم هایی در محیط زیست شود و همینطور سلامتی آدم ها و سایر موجودات را تهدید نماید

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *