مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران : ضرورت مدیریت کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی با وجود توسعه شهری و ساخت و ساز ها احساس می شود

به نقل از تهران پرس ; محمدحسین بازگیر رییس سازمان محیط زیست شهر تهران در اعلام کرد وگویی با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران دو تیم سرگرم عمل میباشند , اعلام کرد : یک کدام از آن‌ها گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی شهری دراین مکان رئیس می گردند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که آشغال های خانگی به آن جا حمل می شود .

ضرورت مدیریت کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که در تارنما آرادکوه روزمره بیش تر از ۸۰۰۰ تن آشغال وارد می شود , تصریح کرد : قسمتی از این زباله ها پردازش و بازیافت و گزیده دیگری به کمپوست تبدیل میگردند . همینطور یک آشغال سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای طبابت درین وب سایت موجود هست .

بازگیر ادامه بخشید : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به گنجایش حدود ۴۰۰۰ تن و یک سیستم هاضم آشغال سوز با گنجایش ۳۰۰ تن برای ایجاد برق از آشغال ها موجود است . جمع آوری نخاله های ساختمانی با یک تماس در شرق تهران

او با اشاره به این‌که روزانه به صورت میانگین حدود ۵۰ هزار تن نخاله های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد می شود , تصریح کرد : هر دو مرکز دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا‌هستند تا به صورت همیشگی به روزرسانی شوند . نقص‌ حیاتی ما در تارنما دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این عطر حس میشود .

کامیون های حمل نخاله

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که نقص‌ گود آبعلی هم طول آشغال و دپوی بسیار در آن است , اظهار کرد : حجم متعددی از آشغال طی سال های زیاد دراین مکان دپو شده‌است . اگر‌چه که در سالهای اخیر اقداماتی برای بهبود شرایط زیست محیطی این محل انجام یافته البته هنوز کفاف نمی دهد .

او با تاکید بر این که کامیون های منحصر به فرد حمل نخاله های ساختمانی بایستی هدایت شوند و پیمانکاران حمل نخاله ها زیر رئیس مطلوب و هوشمند قرار بگیرند , اعلام کرد : کامیون های حمل نخاله بایستی مجهز به GPS شوند تا مسیر رفت وآمد آنان مشخص و معلوم شود و قابلیت تخلیه زباله در جای‌جای ای را نداشته باشند .

به گفته بازگیر در مرکز دفع آشغال آرادکوه هم شیرابه هایی ایجاد می شود که بایستی تصفیه شود و تصفیه منزل شیرابه این راءس دفع آشغال مجهز شدن و آپدیت شود

او در پایان با تاکید بر این که اختلال حساس در قضیه مدیریت پسماند تفکیک نکردن آشغال از مبدا است , تصریح کرد : دراین باره بایستی زیرساخت های اضطراری به وسیله شهرداری تهران مهیا شود بعد از آن مبادرت به فرهنگ وتمدن سازی و یادگرفتن کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در تراز شهر نداشته باشیم .
اداره پسماند جریمه‌های چشمی پیمانکاران حمل نخاله را رد کرد به دنبال تکثیر گزارش مردمی در رابطه اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی در خبرگزاری

جریمه‌های چشمی شرکت‌های پیمانکارحمل نخاله ساختمانی

ایسنا اداره رئیس پسماند شهرداری تهران در توضیحی جریمه‌های چشمی شرکت‌های پیمانکارحمل نخاله ساختمانی را رد کرد .

به نقل از عنوان شهر : جواب اداره رئیس پسماند شهرداری تهران درپی به شرح تحت آمده است : حمل نخاله ساختمانی

«سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد ( ص ) و احترام ; در جواب به مطلب نوشته شده در خبرگزاری ایسنا با قضیه «اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه‌های چشمی شهرداری» به استحضار می رساند :

کامیون‌ها و سرویس‌هایی که به طور غیرمجاز اقدام به تخلیه خاک و نخاله در اماکن و پیاده روها می نمایند , تنها قسمتی از تخلفات پیمانکاران و کامیونداران است که اکیپ‌های اجرایی اداره رئیس پسماند با آن مواجه می باشند و مورد ها تخلف را گزارش میکنند و قابلیت ندارد مورد ها اعلامی پیش از کل تخلفات صورت گرفته باشد .

محاسبات تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون مبنی بر محاسبات حجم گودال‌ها و معادن هست و آن محاسبات چشمی و مبتنی بر حدس و گمان نبوده , بلکه با دوربین‌های نقشه‌برداری اندازه‌گیری شده و در صورتیکه پایان کار حجم کم یا این که دوچندان گردد , نظر می شود .

مبالغ دریافتی و رقم خورده سازه به مصوبه هیات مدیره اداره مدیر پسماند مبلغ ۶۵۰۰۰ ریال می باشد و برابر ماده ۱۶ توافقنامه فی‌مابین اداره و اتحادیه کامیونداران شهر تهران اگر که پیمانکار در مکان‌هایی که مورد نیاز مالکین هست محموله خویش را فارغ از هماهنگ شدن با ستاد ( معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی فعلی ) تخلیه کند ( مثال خاک ) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال تحت عنوان جریمه دریافت میگردد که ولی غرض از جریمه خسارتی است که از بابت این تخلیه‌های غیرمجاز به شهرداری تهران وارد می گردد و مبنای محاسبات تعداد سرویس تخلیه میباشد .

کامیون های حمل نخاله

در بند ۳ توافقنامه فیمابین , همه خودروهای فاقد کارت مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت رفت و آمد مسیر آن‌ها از برهه زمانی مجاز ( ۱۵ روز پس از پایان بازه کارت ) قبلی باشد , در صورت بارگیری به ازای هر کامیون مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال دریافت میشود که مورد موافقت اتحادیه مذکور قرار گرفته است . مکانیابی محل های دفن پسماند ساختمانی - مطالعه موردی برخی شهرهای استان فارس

به نسبت دادن بند ۱۳ توافقنامه مذکور که اشعار می دارد : نرخ تازه تمامی هزینه‌های درج شده در‌این توافقنامه در جلسه‌ای که در نصفه اولیه اسفند ماه هر سال اجرا مي شود , تغیین می گردد و از نخستین سال آینده قابل انجام میباشد و در صورت عدم توافق و تشکیل جلسه نرخ تورم بانکی نظر و اجرا می شود .

حمایت از رانندگان متشخص حمل کننده پسماندهای ساختمانی و عمرانی

این اداره در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که رانندگان متشخص حمل کننده پسماندهای ساختمانی و عمرانی را هم شامل میگردد و در مسیر منویات رده معظم رهبری بر پایه ی عدالت اجتماعی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی , علیرغم ارتقاء تورم از سال ۱۳۸۹ مطابق با نرخ اعلامی از سمت بانک مرکزی تا به امروز هیچگونه ارتقا ارزش پیرامون موردها مطروحه درخصوص صدور کارت تردد , صادر شدن برگ مسیر و اخذ زیان وارده که برخی بر اثر تخلفات اعضای صنف یاد شده صورت قبول میکند , نداشته است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *