Categories: حفر چاه

انواع مختلف حفاری چاههای فاضلاب

یکی از موردها حیاتی در صنعت ساختمان , سیستم دفع فاضلاب بوده که به دو شکل سیستم فاضلاب شهری و سیستم چاه اجرا میگردد . اما در کمال تاسف به جهت ضعف و نقصان سیستم فاضلاب شهری‌ , کماکان از طریق چاه مستعمل که اما مضرات زیست محیطی و تندستی آن بر کسی پوشیده وجود ندارد .

 

‌انتخاب مدل دفع و چاه بستگی به متاع خاک و مدل زمین و مرحله آب ذیل زمینی حوزه‌ داشته و در مناطقی که خاک آن به حد نصاب شن و ماسه یا این که خرده سنگ داشته باشد از چاه جذبی و در مناطقی که خاک آن دربردارنده رس مضاعف یا این که خواص باتلاقی بوده یا این که مرحله آب ذیل زمینی بالا باشد ( در شکل عدم وجود سیستم فاضلاب شهری ) از چاه ( مخزن ) سپتیک به کارگیری میگردد .

‌حفاری چاه فاضلاب  : چاه جذبی

چاه جذبی از سه بخش ذیل تشکیل‌شده شده‌است .

‌گلدانی

حفاری چاه فاضلاب

به دهانه چاه که صورت گلدون داشته ( مخروطی یا این که قیفی ) گلدونی گویند و در واقع گلدونی محل گردآوری فاضلاب و استقرار انتهای لوله‌های فاضلاب و وظیفه ساماندهی فاضلاب به چاه را دارااست .

حفاری چاه فاضلاب : میله

 

چاه به قطر ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر که تا مرحله لایه نفوذ پذیر خاک عمق داشته را میله گویند . اما خوبتر است جهت کاهش اثرات منفی حفر چاه بر بنا ساختمان‌ , همواره دستکم عمق میله ۶ متر باشد .

چاه بازکنی شهرک لاله

حفاری چاه فاضلاب  : انباره چاه

مخزن گنبدی صورت چاه که در لایه نفوذ پذیر خاک حفر میگردد را گویند و وظیفه آن گردآوری فضولات و جداسازی آب از فاضلاب به وسیله نشت در لایه‌های نفوذ پذیر خاک است .

انباره چاه فاضلاب

اضطراری بذکر است حتماً می بایست آب باران و سطحی از چاه فاضلاب انسانی قطع بوده و خوبتر است حد الامکان چاه مرتبط با آب باران از چاه فاضلاب انسانی به دور باشد . تعمیر و نصب توالت فرنگی منطقه تهران فوری

محاسبه حجم انباره چاه جذبی فاضلاب

چاه جذبی یکی‌از روش‌های سنتی دفع فاضلاب انسانی است که همچنان در بخش ها دارنده زمین آبکش و مرحله آب‌های زیرزمینی ذیل زمینه به کارگیری قرار میگیرد . اما ورود بی واسطه فاضلاب به چاه جذبی سوای هیچ نوع عملیات پیش تصفیه‌ , امکان این نوع چاه‌ها را در کاهش آلودگی فاضلاب به شدت کاهش میدهد که‌این دستور موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی میگردد .

لوله کش خزانه فلاح جنوب تهران

حجم انباره چاه

لذا به کارگیری بی واسطه از چاه حذبی برای دفع فاضلاب پیشنهاد نمیشود . اتصال به سیستم فاضلاب شهری در شکل دسترس بودن و یا این که به کارگیری از پکیج‌های فاضلاب مجهز به حرفه هوادهی که فرآیند تصفیه فاضلاب در آن ها با امداد باکتری‌های هوازی و در فیض با کاهش بوی فاضلاب شکل میگیرد . روش‌های مطمئن‌تری در این مسیر محسوب میشود .

حفاری چاه در تهران

در شکل تعیین چاه جذبی تحت عنوان آیتم دفع فاضلاب انسانی می‌بایست فاضلاب را آغاز به درون یک انباره تعفن ( سپتیک تانک ) ساماندهی نمود تا با تولید تاخیر و ایستایی در جنبش فاضلاب به دوران تقریبی ۲۴ ساعت , لجن جانور در آن ته نشین شده و آنگاه آب باقی‌مانده به چاه جذبی ساماندهی شود .

با اعتنا به فرآیند هضم لجن در چاه جذبی و سپتیک تانک با به کارگیری از باکتری‌های بی هوازی , بوی نامناسبی ملازم با گازهای قابل انفجار از این دو سیستم متصاعد میگردد که می‌بایست حتماً با در حیث تصاحب کردن لوله ونت جدا با سایز دستکم ۴ اینچ به محوطه آزاد و به دور از محل اسکان ساکنین مثلاً به محوطه بام ساختمان , تخلیه شود . ضمناً اتصال لوله‌های آب باران به چاه جذبی فاضلاب هم کاملاً غلط بوده و می‌بایست انقطاع از آن احتراز شود چون در هنگام بارش باران به یک دفعه حجم متعددی از آب وارد سپتیک تانک یا این که چاه حذبی شده و موجب بر نیز تناول کردن اکوسیستم موضعی باکتری‌های بی‌هوازی و نقص‌ در فرآیند هضم لجن و همینطور بر نیز تناول کردن لجن و متصاعد شدن بوی غیر مطلوب فاضلاب و پخش آن در محوطه ساختمان میگردد .

سپتیک تانک

این چاه از مصالح نفوذ ناپذیر و مقاوم در قبال خوردگی اعم از بتن یا این که مصالح ساختمانی یا این که پلی اتیلن , مواد پلیمری , غیره تشکیل شده است‌ وظیفه آن مراقبت و مراقبت فاضلاب و عدم اذن نشت از آن است . ‌این چاه‌ها می‌بایست در دوره‌های کوتاه و معین به وسیله تانکرها یا این که دستگاه‌های منحصر تخلیه شوند .

حفاری چاه  فاضلاب : سپتیک تانک

چاه‌های سپتیک در دو مدل یک چکیده یا این که یکسری چکیده تقسیم میشوند که‌این تقسیم بندی مبنی بر بخش بندی داخلی سپتیک است . به گونه‌ای که در‌حالتی که سپتیک دربرگیرنده یک قسمت باشد , اضطراری است با به کارگیری از دیوارهای کوتاه تحت عنوان موج گیر سرعت جنبش فاضلاب در ان را کم کرده تا قابلیت و امکان انقطاع شده آب از مواد آویزان در فاضلاب تولید شود که به مرور عصر فضولات بصورت لجن در کف مخزن عده خواهند شد .

حفر چاه در تهران

در سپتیک‌های یکسری بخش , با تولید دو یا این که یکسری اتاقک به نیز دارای ارتباط در سپتیک , قابلیت و امکان جداسازی آب از فضولات و گردآوری فضولات در اتاقک‌های ابتدایی را آماده میسازند .

اشکال چاه سپتیک‌

این چاه‌ها از دو مدل یک چکیده یا این که یکسری چکیده تقسیم میشوند که‌این تقسیم بندی مبنی بر بخش بندی داخلی سپتیک بوده است .

چاه سپتیک یک بخشی‌

در‌حالتی که چاه سپتیک دربرگیرنده یک قسمت باشد به آن سپتیک یک چکیده میگویند . ‌ اضطراری است با به کارگیری از دیوارهای کوتاه تحت عنوان موج گیر سرعت جنبش فاضلاب در ان را کم کرده تا قابلیت و امکان قطع شده آب از مواد آویزان در فاضلاب تولید ش ودکه به مرور عصر فضولات بصورت لجن در کف مخزن عده خواهند شد .

چاه سپتیک دو بخشی‌

در سپتیک‌های یکسری بخش با تولید دو یا این که یکسری اتاقک به نیز دارای ارتباط در سپتیک قابلیت و امکان جداسازی آب از فضولات و گردآوری فضولات در اتاقک‌های ابتدایی را آماده میسازند .

جنبه‌های منفی چاه سپتیک‌

جنبه‌های منفی چاه سپتیک‌ نسبت به مدل جذبی کمتر است , بدین برهان که فاضلاب و آب‌هایی که آلودگی دارا هستند را وارد سفره‌های ذیل زمینی نمیکند . ولی با این وجود هم جایگزین کانال فاضلاب و روش‌های نوین تصفیه فاضلاب نخواهد شد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول مجله فنی

Share
Published by
مسئول مجله فنی
Tags: انواع چاهچاهحفر چاه

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago