Categories: تعمیر کولر آبیمشهد

مقاله ای در مورد کولر ابی

از آنجایی که بالا بودن نرخ تبخیر رطوبت نسبی را ارتقاء داده و احتمال دارد موجب عدم آسایش محیط شود روش سرمایش تبخیری بی واسطه بایستی در مناطقی اجرا شود که رطوبت نسبی در آنجا کم باشد . هرگاه فرآیند تبخیر بطور ارگانیک صورت بپذیرد تبخیر خودبخودی انجام می شود . در حالتی که می‌توان یک دور و اطراف را با تبخیر خویش بخودی خنک نمود که در ان سدی از اب راکد یا این که در جریان نظیر حوضچه یا این که فوارهٔ اب وجود داشته باشد . در مواقعی که تبخیر به وسیله دستگاههای مکانیکی صورت بپذیرد تبخیر مختلط است . گویا است که در‌این مدل تبخیر انرژی مصرف می‌گردد , اما اندازه انرژی مصرفی در مقایسه با تهویهٔ مطبوع دوچندان کمتر است . پایه روش سرمایش تبخیری , ترمودینامیک تبخیر اب یا این که به عبارت دیگر تغییر و تحول موقعیت اب از مایع به بخار است .

معرفی :

از آنجایی کولرهای آبی‌رنگ در پشت بام نصب میشوند , بایستی از حیث استحکام در محلی گذارده شوند که در سقف تولید لرزش و صدا ننمایند . برای مثال آنان را نباید روی ستونها یا این که نزدیک دیوارها قرار اعطا کرد . محل قرار تصاحب کردن کانالهای کولر می بایست از گذشته پیش گویی شده باشد , که در روی پشت بام محل ورود شبکه از روش اطاقک سیمانی به وسیله برزنت به کولر متصل گردد . در نصیب ذیل کولر معمولا یک فریم فلزی چهار اساس به طول حدود ۳۰ سانتیمتر قرار داده می‌گردد .

در تحت پایه‌های این کادر بایستی چهار برگه فلزی مربعی به اظلاع ۱۰ سانتیمتر سفت جوش داده شود , تا از فرو رفتن در آسفالت پشت بام خودداری به کار آید . یکی دیگر از نکاتی که در موقع نصب کولر حتمی است به آن اعتنا شود , این است که تا حد قابلیت از لوله‌های دودکش و لوله چاه فاضلاب به دور باشد . این مدل کولر آبی رنگ نسبت به حجم هوادهی در واحدهای حجمی ۲۰۰۰ , ۳۰۰۰ , ۳۵۰۰ , ۴۰۰۰۰ , ۴۵۰۰ , ۵۰۰۰ , ۶۰۰۰ , ۷۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ ساخته میگردند . این اعداد بر حسب فوت مکعب در دقیقه ( CFM ) میزان هوا دهی را گزینش می‌نمایند . نصب کولر آبی مشهد

با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به تابستان تعیین یک وسیله سرمایشی مطلوب همواره یک کدام از گرفتاری های ما است , به علاوه که در کشور ایران معمولا مردمان از آخرها اردیبهشت ماه یا این که اوایل خرداد ماه مبادرت به راه‌اندازی کولر های منازل می نمایند .

در شهرهای گوناگون مملکت بجهت تغییرات آب و هوایی و تفاوت های جوی گونه وسیله سرمایشی که مورد به کار گیری قرار میگیرد گوناگون است , کولرهای گازی مطلوب حیطه آب و هوایی گرم و مرطوب اند و کولر های آبی رنگ برای بخش ها معتدل مطلوب اند . اما به صورت کلی صاحبان سوئیت های کوچک و نقلی همواره به کارگیری از کولرهای آبی‌رنگ را ترجیح می دهند , به این دلیل‌که نیز مخارج کمتری برایشان تولید می نماید و نیز این که کولر گازی برای فضاهای کوچک خیلی همت ندارند , بدین ترتیب شما هنوز نیز با وجود تکنولوژی بالاتری از آن شاهد کاربرد این جنس در مملکت می‌باشید . دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر موفق به ساخت پمپ آب کولر بدون نیاز به برق شد

پیشینه کولر آبی رنگ :

قدیمی‌ترین نمونهٔ کولر آبی رنگ در دنیا , که به عبارتی بادگیر است نزدیک به هزاران سال پیش در کشور ایران ابتکار عمل شد . کارکرد بادگیرها براین اساس می باشد که هوای سرازیر خارج از منزل را به باطن خویش می کشد و با تشت‌های آبی‌رنگ که درونش درنظرگرفته شده , هوا را خنک و سبک کرده و به باطن منزل ساماندهی می نماید .

نام‌ گذاری کولر آبی رنگ :

به دلیل به کار گیری از این دسته کولر در جمهوری اسلامی ایران بیش‌تر از هر کشور دیگری در دنیا , گاه این جور کولرها با تیتر کولر اهل ایران شناخته میگردند .

اجزای تشکیل دهنده کولر آبی رنگ :

شبکه خروجی کولر : این شبکه در بین روزنه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد فروغ آفتاب با این نصیب خودداری نمود , سرمای بوجود آمده , تلفات کمتری داشته و بازده خنک‌کنندگی کولر آبی رنگ ارتقاء خواهد یافت . – شبکه داخلی : این شبکه باطن کولر قرار دارد و پروانه علیه آن هست .
بدنه کولر – پارچه برزنتی : جهت خودداری از انتقال لرزش‌های کولر وه شبکه فرنگی الزاماً می بایست از برزنت استعمال شود . بدهی است این پاچه می بایست کاملاً سلامت باشد .
ناودان‌ها : بر روی هرکدام از درپوش‌های کولر مسیری جهت ورود و توزیع اب موجود است که به ناودانی دارای شهرت است . – آب پخش کن ( سه راه و روش آب ) – مبلغی بزرگ و مبلغی کوچک : به وسیله دو مبلغی و تسمه راابط در بین آن‌ها نیروی مکانیکی بوجود آمده در الکتروموتور به محور رشته منتقل می گردد . در یک طرف بودن دو مبلغی دوچندان فوق العاده حساس است .
شناور ( فلوتر ) : با به کار گیری از شناور میزان آب باطن مخزن کولر همواره اثبات است . اجزا الکتریکی کولر آبی رنگ – کابل رابط چهارسیم : جهت انتقال برق از کلید به کولر .
فیوز : جهت حفاظت الکتریکی کولر در قبال خطراتی زیرا بیش تر توشه .
باکس ترمینال : جهت تولید اتصالات مطمئن و عایق از بدنه کولر . – کلید منحصر کولر : جهت فعال سازی و در اختیار گرفتن موتور دو بدور و واتر پمپ .
الکترو موتور دوسرعته : جهت به چرخش در آوردن رشته در کولر آبی‌رنگ . که مشتمل بر قسمت‌های ذیل می باشد :
خازن رویکرد انداز/خازن تصحیح ضریب قدرت/کلید فرار از مرکز/سیم پیچ شیوه انداز/سیم پیچ به دور کند/ سیم پیچ به دور تند .
پمپ آب کولر : به یاری واتر پمپ , آب از مجزن به سه منش آب منتقل و از آنجا به ناودان‌ها سوق دهی می‌گردد .

استاتور ( نصیب مستقر موتور )

استاتور از سه نصیب اساسی درست شده شده‌است :

بدنه ( طوقه )

این نصیب استاتور از ورقهای فولادی تشکیل شده و به وسیله دستگاه درز جوش به طور استوانه‌ای بی نقص در آمده است . قبلی از جوش بدنه سوراخ‌هایی به وسیله پرس جهت تهویه روی آن تعبیه می گردد . گذشته از این‌که هسته و سیم‌بندی در آن قرار گیرد , روی آن آزمایشهایی انجام میگیرد . بدنه ابتدا فسفاته , آن گاه لعابکاری و آخر و عاقبت رنگ می شود . موقعی که استاتور روی پایه‌اش قرار می گیرد , حتما نصیب خارج منفذ آن بایستی درسمت بالا باشد تا مقابل ریزش آب و غیره نگهداری گردد

هسته

هسته الکتروموتور از ورق‌های دینامو ( فولاد سیلیس‌دار ) که روی آن شیارهای منحصر به فرد و گوناگون تعبیه شده , ساخته شده شده‌است . قطر داخلی هسته ۸٫۹ سانتیمتر و ارتفاع یا این که ضخامت محوری هسته برای موتورهای ۳/۱ اسب بخار , ۴٫۳ سانتیمتر و برای موتورهای ۲/۱ و ۴/۳ اسب بخار ۵٫۴ سانتیمتر است . تعمیرات کولر آبی تهران تعمیر و سرویس کولر آبی با توجه به نوع آن

رتور

رتور هم از ورق‌های دینامو ( فولاد سیلیس‌دار ) درست شده شده‌است . در روی ورقها شیارهایی درنظرگرفته شده

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: نصب کولرنصب کولر آبینصب کولر آبی مشهد

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago