Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمرکز تهران

قانون مدیریت پسماند

ماده ۱ – جهت به وقوع پیوستن اصل پنجاهم ( ۵۰ ) قانون اساسی کشور کشور‌ایران و به مراد نگهداری محیط زیست مرز و بوم از اثرها زیانبار پسماندها و مدیر با صرفه آن‌ها , همگی وزارتخانه و اداره ها و شرکت ها و ارگان های مدنی و ارگانهای همگانی غیردولتی که شمول ضابطه برآن ها نیازمند ذکر اسم میباشد و تمامی موسسه ها و شرکت ها و افراد واقعی و حقوقی , موظفند قانون ها و سیاست های مقرر درین ضابطه را رعایت کنند . حمل نخاله مرکز تهران

ماده ۲ – لغت ها و اصطلاحاتی که در‌این ضابطه به کار رفته است , ‌دارای معانی ذیل میباشد : ‌

الف – اداره : اداره حفاظت محیط زیست
ب – پسماند : به مواد جامد , مایع و گاز ( غیر از فاضلاب ) گفته می شود که به صورت بدون واسطه یا این که غیرمستقیم حاصل از کار آدم بوده و از لحاظ ساخت کننده‌ , ‌ زاید تلقی می شود . پسماندها به پنج تیم تقسیم میشوند : قانون مدیریت پسماندها برای نخستین بار در استان همدان امسال اجرا میگردد

۱ – پسماندهای معمولی : به تمامی پسماندهایی گفته می شود که به طور معمول از عمل های روزانه آدم ها در شهرها , روستاها و بیرون از آنان ساخت می شود , از قبیل آشغال های خانگی و نخاله های ساختمانی .
۲ – پسماندهای طبی ( بیمارستانی ) : به تمامی پیشماندهای عفونی و مضر ناشی از مریض خانه ها , مرکز ها بهداشتی , درمانی , آزمایشگاه های تشخیص طبابت و بقیه مرکز ها شبیه گفته می شود . بقیه پسماندهای خطرناک بیمارستانی شامل این تعریف بیرون است .
۳ – پسماندهای ویژه : ‌ به تمامی پسماندهایی گفته می شود که به دلیل بالا بودن دستکم , یکی‌از خاصیت خطرناک , از قبیل سمیت , بیماری زایی , قابلیت و امکان انفجار یا این که اشتعال , خورندگی و شبیه آن به حفظ ویژه نیاز داشته باشد و آن نوع از پسماندهای طبی و هم جزو پسماندهای معمولی , صنعتی , کشاورزی که نیاز به رئیس یگانه دارا‌هستند , جز پسماندهای ویژه محسوب می‌شوند .
۴ – پسماندهای کشاورزی : ‌ به پسماندهای ناشی از کار های تولیدی در بخش کشاورزی گفته می شود از قبیل فضولات , ‌لاشه حیوان‌ها ( دام , طیور و آبزیان ) محصول ها کشاورزی فاسد یا این که غیرقابل مصرف .
۵ – پسماندهای صنعتی : ‌ به همه پسماندهای ناشی از کار های صنعتی و معدنی و پسماندهای پالایشگاهی صنعت های گاز , ‌ نفت و پتروشیمی و نیروگاهی و امثال آن گفته می شود از قبیل براده ها , سرریزها و لجن های صنعتی .

ج – مدیر اجرایی پسماند : ‌ شخصیت حقیقی وواقعی یا این که حقوقی است که مسئول طرح ریزی , سوق دهی , حفظ و عملیات اجرایی مرتبط با ساخت , گردآوری , ذخیره سازی , جداسازی‌ , حمل و نقل , بازیافت , پردازش و دفع پسماندها و همینطور فراگیری و آگهی دراین باره میباشد .
۱ – دفع : همه روشهای از دربین بردن یا این که کاهش خطرها ناشی از پسماندها , از قبیل بازیافت , دفن بهداشتی , آشغال سوزی
۲ – پردازش : ‌ همگی فراینده های مکانیکی , شیمیایی , بیولوژیکی که سبب به تسهیل در عملیات دفع گردد .
د – مراد از آلودگی , به عبارتی تعریف مقرر در ماده ( ۹ ) قانو حفاظت و بهسازی محیط زیست – تصویب شده ۲۸/۳/۱۳۵۳ – است .

تبصره ۱ – پسماندهای طبابت و هم جزء پسماندهای معمولی , صنعتی و کشاورزی که نیاز به مدیر یگانه دارا‌هستند , جز پسماندهای ویژه محسوب میگردند .
تبصره ۲ – فهرست پسماندهای ویژه از سمت اداره , با همیاری دستگاه های ذیربط انتخاب و به ثبت شورای خوب حفاظت محیط زیست , خواهد رسید .
تبصره ۳ – پسماندهای ویژه پرتوزا , تابع قانون ها و ضوابط مرتبط با خویش میباشند .
تبصره ۴ – لجن های حاصل از تصفیه فاضلاب های شهری و تخلیه چاه های جذبی فاضلاب خانگی در شرایطی که که کم آب یا این که کم رطوبت باشند , در نوع پسماندهای معمولی قرار خواهند گرفت .

ماده ۳ – موسسه استاندارد و پژوهش ها صنعتی جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همیاری وزارت بهداشت , معالجه و فراگیری طبابت و بقیه دستگاه ها حسب مورد , استاندارد کیفیت و بهداشت تولیدات و مواد بازیافتی و به کارگیری های مجاز آن‌ها را تهیه و تنظیم کند .

ماده ۴ – دستگاه های اجرایی ذیربط موظفند جهت بازیافت و دفع پسماندها , تدبیرها واجب را به ترتیبی که در دین طومار های اجرایی این ضابطه مشخص و معلوم خواهد شد , اتخاذ کنند . آئین طومار اجرایی مذکور می باید در برگیرنده موردها پایین هم باشد : ‌
۱ – قانون ها تهیه شده موجب گردد تا ساخت و مصرف , پسماند کمتری تولید کند .
۲ – وام ها ضروری برای ایجاد و مصرف کالاهایی که بازیافت آن‌ها راحت خیس است , ‌فراهم شود و ایجاد و واردات محصولاتی که دفع یا این که بازیافت پسماند آنها اختلال خیس است , محدود شود .
۳ – تدابیری اتخاذ شود که به کارگیری از مواد اول بازیافتی در ساخت توسعه و گسترش یابد .
۴ – مسیولیت تامین و پرداخت جزو مخارج بازیافت بر عهده ساخت کنندگان تولیدات قرار گیرد .

ماده ۵ – رئیس های اجرایی پسماندها , موظفند براساس معیارها و مقررات وزارت بهداشت , معالجه و یادگرفتن ترتیبی اتخاذ کنند تا سالم , بهداشت و ایمنی کارداران اجرایی ذیل محاسبه آنان تامین و تضمین شود . حمل نخاله ساختمانی در تهران ماشین‌های حمل نخاله بدون آرم در اهواز متوقف می‌شوند

ماده ۶ – اداره صدا و سیمای کشور‌ایران و بقیه رسانه هایی که نقش آگهی دارا‌هستند و همینطور دستگاه های آموزشی و فرهنگی , موظفند جهت آگهی و یادگرفتن , جداسازی درست , گردآوری و بازیافت پسماندها , ‌اقدام و با اداره ها و مسیولین مربوط همیاری کنند .
تبصره – وزارتخانه های مجاهدت کشاورزی , صنعت های و معادن , مرزو بوم و بهداشت , معالجه و فراگیری طبی به خواسته کاهش پسماندهای کشاورزی , موظفند نسبت به آگهی و یادگرفتن روستاییان و ایجاد کنندگان , مبادرت ضروری را به فعالیت آورند .

ماده ۷ – مدیر اجرایی همه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و اطراف آنان به عهده شهرداری و دهیاری ها و در بیرون از حوزه و وظیفه های شهرداری ها و دهیاری ها به عهده بخشداری ها است . مدیر اجرایی پسماندهای صنعتی ویژه به عهده آفریننده خواهد بود . در صورت تبدیل آن به پسماند معمولی به عهده شهرداری ها , دهیاری ها و بخشداری ها خواهد بود .
تبصره – رئیس های اجرایی می‌توانند تمام یا این که جزء عملیات مرتبط با گردآوری , جداسازی و دفع پسماندها را به افراد حقیقی وواقعی و حقوقی واگذار کنند .

ماده ۸ – مدیر اجرایی میتواند مخارج رئیس پسماندها را از آفریننده پسماند با تعرفه ای که طبق راهبرد وزارت مرزو بوم بوسیله شوراهای اسلامی بر حسب جور پسماند گزینش می شود , اخذ نموده و تنها صرف مخارج رئیس پسماند کند

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله تهرانحمل نخاله مرکز تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago