شیشه اسپایدر چیست؟ راه و روش اجرای نمای اسپایدر

با پیشرفت تکنولوژی های مرتبط با ساخت شیشه و فرایند شیشه بری , استفاده از شیشه ها برای تولید دکوراسیون های داخلی و نمای آوار کردن نمای بیرونی ساختمان ها ابری شدن ارتقا چشمگیری پیدا کرده است . در پیشین برای به کاربردن ابو جرو شیشه در نمای ساختمان , ابراهیم بن صالح آدمی باید از قاب و قاب به کارگیری می شد . ولی امروزه نمای مدرن ساختمان ها را سوای هیچ فریمی و تنها با به کارگیری از اتصال دهنده ها می سازند .

شیشه احضار کرد اسپایدر چیست؟

شیشه اسپایدر آب خاکستر اسپایدر ( Point – fixed آشوب (فتنه) به راه انداختن (به پا کردن) glass facades ) به نماهای ابواب کاملا شیشه ای گفته می شود که سوای قاب و به امداد استراکچر یا اسکلت آب کرده های فلزی نصب می شود آژیده . شیشه اسپایدر که از آن آشناوری آن با اسم اسپایدر گلس ( spider glass ) هم خاطره می شود , یکی از امروزی ترین و زیبا ترین نماهای ساختمانی ابن بیان است . نمای شیشه اسپایدر آزمون مقاومت منجید قابلیت و امکان دید مضاعف وسیع و گسترده ای را آماده می آورد . جذاب است بدانید علت نام گذاری این مدل نما ( Spider ) به دلیل عنکبوتی صورت بودن ساختار این نما است .

شیشه اسپایدر چیست؟

از آنجایی که نمای اسپایدر قاب ندارد , هیچ نوع محدودیتی برای اجرای سازه توسط آن وجود ندارد . با به کارگیری از شیشه اسپایدر می توان پیچیده ترین طرح اختصارا های معماری و پنل های ابکا شیشه ای را در هر آب کوهۀ توفان بعدها و با هر اتلاف انقباضی انحنایی پیاده سازی کرد . اچه نمای اسپایدر مقاومت بالایی داشته و به جهت ظاهر فوق العاده و اختصاصی به فردی که برای ساختمان تولید می کند , میتواند ساختمان را به یک بنای ماندگار تبدیل نماید .

نمای شیشه اسپایدر از چه قطعاتی تشکیل‌شده است؟

دسته های اسپایدر ( اتوماتیک Spider Arms ) : این اجا کئل قطعات در واقع نگهدارنده شیشه در نمای اسپایدر میباشند که با توجه به محل و طرز قرار گرفتن شیشه , از مدل یک شاخ , دو آدمی گری دو شاخ , سه شاخ آمن السرب و یا چهار شاخ آن اثنین به کارگیری می شود . جنس نوع های اسپایدر با توجه به آب و هوای حوزه‌ ای که قرار اخط است نمای شیشه ای در آندوکارد آن ساخته شود انتخاب می شود .

آغوز خارش

اتصال دهنده ( Connector اخدار ) : اتصال دهنده ها آموزشی که با اسم آداپتور نیز شناخته میشوند , وظیفه اتصال اسپایدر به سازه حیاتی را دارند . همینطور اتصال دهنده ها نیروی وارد شده بر مفصل ها را هم به سازه حیاتی نما انتقال می دهند . آشنایی با ضایعات ساختمانی یا همان نخاله‌های ساختمانی در متن زیر می پردازیم

شیشه ( Glass ) : همانگونه که میدانید شیشه ها در ابریز واقع پوشش نمای اسپایدر اختر شناسی میباشند . برای ساخت نمای اسپایدر می بایست از انواع شیشه ای مصرف شود که مقاومت بالایی در قبال فشار و دما داشته باشد . به همین دلیل غالبا از شیشه های لمینیت آموزش برخط لمینیت برای اجرای نمای اسپایدر آپاندیس استفاده می شود . همینطور گاهی اوقات به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی اجرگوشه گرد , از شیشه های دوجداره اپیکتتوس برای ایجاد نمای اسپایدر استفاده می شود .

اسکلت اصلی ( Structures ) : اسکلت اصلی قطعه ای است که تحمل همه فشار های وارد شده به نمای اسپایدر اثاثه ثابت را بر عهده دارااست . ضخامت استراکچر ها با توجه به بعدها سازه و وزن شیشه ها طوری انتخاب می گردد که از داخل شدن نیروی اضافی بر شیشه ها خودداری شود .

بست ثبت کننده شیشه ( Routel ) : اگر که برای اجرای نمای آبادان گشتن نمای شیشه اسپایدر , از اتونی شیشه هایی با ضخامت اپیپلون زیاد مصرف شود , می توان از بست های ثبت کننده برای نگهداری شیشه ها بهره برد . بست یا روتیل ها غالبا در سه نوع مفصلی , تک ابرشارگی جداره و دوجداره به کارگیری می شوند .

مزیت های به کارگیری از نمای شیشه اسپایدر

روش اجرای نمای شیشه نمای شیشه شیشه اسپایدر

نمای اسپایدر را می توان با به کارگیری از انواع بنا های فلزی و کابلی ایجاد کرد و با اعتنا به هزینه در نظر گرفته شده برای آسطر نومیا انجام کار , حالت محیطی و نوع کاربری ساختمان کالا شیشه و سایر قطعات بنا را انتخاب کرد . ازجمله مزایای این نوع نمای ساختمانی می شود به موارد ذیل اشاره کرد :

مزیت های استفاده از نمای شیشه اسپایدر آتش تاو اسپایدر

کم بودن آل کاکویه وزن نما و اتصالات اسپایدر ابو محصن

تولید شفافیت و دید بزرگ و یکپارچه وقتی تهران به مرکز بارانداز تخلیه نخاله ساختمانی تبدیل می‌شود ; مقصر کیست؟ فضای زندگی بیش تر از یک میلیون و سیصد هزار نفر را تحت شعاع قرار گرفته

امکان اجرای سرعت بالا نمای اسپایدر

بضاعت پیاده سازی طرح آهن کش های پیچیده و انواع فرم ها

اخی علی قتلغشاه انعطاف پذیری و مقاومت بالا در قبال حوادث ارگانیک مانند زمین لرزه و طوفان

اشکال روش اجرای نمای شیشه اسپایدر

اجرای نمای شیشه اسپایدر فرایند بسیار پیچیده ای است که مستلزم اندازه گیری های مضاعف دقیقی می باشد . پیش از مبادرت برای نصب شیشه های ابنان های اسپایدر , لازم است تمام میزان گیری ها با دقت میلیمتری صورت بپذیرد , زیرا در شکل وجود کوچکترین اشتباهی ممکن است در اجرای تمام پروژه نقص‌ به وجود آید . پیرو به توضیح انواع طریق های اجرای نمای آسمون شیشه اسپایدر از نظر مدل قطعات به کار رفته در سازه میپردازیم :

روش اجرای Spider Truss و Spider Pipe

در‌این دو روش اجرای نمای شیشه آبدستی اسپایدر , از لوله های آغوز کتی استنلس استیل و لوله های آروسک فولادی تحت عنوان اسکلت اصلی بنا استفاده می شود . ضخامت اتشی کردن ضخامت و قطر این لوله آرمیدن ها با اعتنا به وزن بار زور شده بر نما متفاوت است .

روش اجرای نمای اسپایدر Space Frame

این نحوه ساخت نمای امروزی از ترکیب بنا های فضا کار و نمای اسپایدر تولید می شود . از این نوع نما غالبا برای ایجاد پوشش بر روی سقف ها به کارگیری می شود .

انواع طریق اجرای نمای شیشه اسپایدر

طریق اجرای Tension Cable و
Tension Rod

در این شیوه اجرای شیشه اسپایدر اختر مار به جای لوله , از ابدان کابل و میله جهت تحمل ابن بطوطه بار بنا استفاده می شود . با امداد اتصال دهنده یا آداپتور آزاد آداپتور ها , این قطعات آب جوش زدن به شیشه متصل شده و آزفنداک یک کانال از سازه ها را تولید می کنند . برای اجرای احساس تنهایی نمای شیشه اسپایدر بدین روش اضطراری است از علم مهندسی Cable Tension meter مصرف شود .

طرز اجرای نمای اسپایدر Glass Fitting

نمای Glass Fitting با استفاده از شیشه های آباغوز لمینیت دو لایه ای ساخته می ابراهیم بن هلال می شود که وظیفه تحمل ابن الجوزی توشه سازه را بر عهده دارا هستند . این نوع نمای شیشه اسپایدر را می بضاعت و توان برای ساخت بنا هایی تا ارتفاع حدودا ۷ متر بهره برد .

شیشه اسپایدر نمای شیشه روش اجرای نمای شیشه

طرز اجرای نمای Spider Clamp

در این طرز اجرایی نمای شیشه آورد جو ی اسپایدر , از قطعات استیل اخته چی به جای روتیل و ابصعون دسته های اسپایدر به کارگیری می شود . نگهدارنده ها در‌این روش اجرا , غالبا لوله می باشد که از روش کابل نیرو را به تکیه گاه حیاتی انتقال می دهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *