جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

نماینده وزارت بهداشت در بخش ها زمین لرزه زده کرمانشاه پایانی اقدامات صورت گرفته برای تامین بهداشت در‌این بخشها را شرح داد .

طیب دیرین در گفت‌وگو با ایسنا , در رابطه برنامه دستگاه‌های مسئول برای در اختیار گرفتن فاضلاب و آب‌های رها شده در بخش ها زلزله‌زده , توضیح اعطا کرد و ذکر کرد : دانش کده علم ها طبی کرمانشاه در ستاد چالش استان دراین مورد فعال است و توانسته لحاظ تمامی مسئولان استانی را به اهمیت این مورد جلب نماید . در‌این کمیته همگی مسئولان دیگر مشتمل بر آبفا و . . . به اهمیت مورد پی برده‌اند و عهدوپیمان همیاری داده‌اند تا همراه حوزه بهداشت به طوری کار نمایند که نقص‌ خاصی دراین مورد نداشته باشیم . حمل نخاله ساختمانی شرق تهران

او ادامه بخشید : ما نگرانی‌های خویش را از روش معاونت بهداشت و مدیر دانش گاه علم ها طبابت کرمانشاه به آنان منتقل کرده‌ایم . مسئولان ارشد استان هم حمایت کرده‌اند . امید‌واریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته آبهای سطحی و نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و اقدامات پیشگیرانه برای فصل گرما صورت پذیرد . کالج علم ها طبابت کرمانشاه برنامه‌ریزی نموده است که بیشتراز ۳۰۰ هزار مترمربع از آبهای سطحی و فاضلاب این بخش ها را با امداد یک کدام از دانشگاه‌های علم ها طبابت تهران سم پاشی نماید که‌این کار فعلا آغاز شده‌است . جنوب تهران در محاصره نخاله‌های ساختمانی

دیرین در رابطه حالت سالم آب‌آشامیدنی حیطه هم توضیح بخشید و بیان کرد : سالم آبهایی که موظف هستیم کلرسنجی آنها‌را انجام دهیم و همینطور آب‌ قابل توزیع در سیستم شبکه‌ که می‌توان آن را تست کرد , تایید می شود .

او تاکید کرد : آزمایش‌ آب‌های رها شده و فاضلاب بخش ها به طور تر و تمیز با به کار گیری از نیروهای بهداشت محیط و حوزه بهداشت به همراه اکیپ‌های دیگر انجام می‌گردد . این نیروها همت میکنند دستکم تجمع آب در بخشها وجود داشته باشد . اینک هم مشکلی از لحاظ فاضلاب و آب آشامیدنی نداریم ; زیرا این آب به طور تر و تمیز کلرسنجی می‌گردد و دانش کده هر روز دراین مورد گزارش می گیرد و برخورد تغییر تحول میزان کلر را به آبفا اطلاع می دهد .

نماینده وزارت بهداشت در بخشها زلزله‌زده کرمانشاه به‌دنبال تصریح کرد : تعداد سرویس‌های بهداشتی و گرمابه هم اینک دستکم نیاز را برآورده میکند , ولی گشوده نیز می‌توان هم‌زمان با آغاز اسکان دایم و ثبت اسکان موقت , تعداد آنها‌را ارتقا اعطا کرد . کار اسکان موقت هم بر طبق برنامه سازمان‌هایی که مسئول این کار می‌باشند در هم اکنون پیش رفتن است . ما هم در حوزه تندرست اسکان اشخاصی که نیاز بیشتری دارا‌هستند , نظیر ما‌درها آبستن و بیماران را در حق تقدم قرار داده‌ایم .

کهن , در رابطه برنامه برای پیشگیری از مارگزیدگی و عقرب‌ گزیدگی در‌این بخشها هم اذعان کرد : در بخشها گرمسیر در وضعیت معمولی هم احتمال گزش موجود است ; به همین بهانه قرار است در‌این حوزه آموزش‌هایی با یاری کارمندان بهداشت و مراقبان سالم ارائه شود . افزون بر آن بایستی پادزهرهایی مهیا شود که استان کرمانشاه از این لحاظ مشکلی ندارد . در زمینه ی دپوی نخاله هم با سازمان‌های مسئول جلساتی برگزار شده تا محل تجمع جوندگان و حشره‌ها از فی مابین رود . این سه برنامه هم به موازات نیز پیش میرود .

نماینده وزارت بهداشت در مناظق زلزله‌زده همینطور بیش تر کرد : سرویس ها خانه‌های بهداشتی که بعداز زمین‌لرزه زخم ندیده بودند , از به عبارتی روزهای اولیه بعد از زمین لرزه آغاز شده‌است . بعضا از این مرکز ها جراحت جزئی چشم بودند و قابل تعمیر می باشند . تعمیر آن ها در بیشتر شهرها به پایان رسیده و تنها چندین شهر باقی‌مانده است . از حیث فنی هم تایید شده که‌این مرکزها قابل تعمیر می باشند . ۴۷ منزل و ۹ راءس بهداشت تخریب شده بودند که اینک پیمانکار آن‌ها معین و زمین‌ها تحویل داده شده‌است . سرویس ها این مرکزها هم درون کانکس‌های جایگزین ارائه می‌گردد . حمل نخاله ساختمانی

نخاله روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه در ۴۰ نقطه دپو موقت میشود

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به نهایی موقعیت رئیس نخاله‌های بخش ها زمین لرزه زده , بیان کرد : قرار است نخاله‌های ساختمانی روستاها تا پیشین از پایان سال جمع‌آوری و در ۴۰ نقطه به طور موقت دپو شود .

فریدون یاوری در خاطرنشان کرد و گو با خبر نگار ایسنا , ذکر کرد : بر طبق آخری تصمیم جلسات ذی‌ربط , قرار شد نخاله‌های ساختمانی بخشها روستایی با همیاری بنیاد تسکین دهنده و دهیاری‌ها در نقاطی که از قبلی مکان یابی و بر طبق شاخص‌های محیط زیستی و بهداشتی معین شده , دپو شود .

او تعداد این مرکز ها را ۴۰ نقطه ذکر کرد و ادامه بخشید : مقرر شده تا قبلی از پایان سال نسبت به جمع‌آوری و انتقال نخاله ها به‌این ۴۰ نقطه مبادرت شود .

به گفته مدیریت کل محیط زیست استان کرمانشاه , مکان‌یابی این مرکز ها به شکلی انجام یافته که در مسافت معینی از نیز و از بخش ها مسکونی به دور باشند تا خلل محیط زیستی و بهداشتی برای مردمان تولید نشود .

یاوری تاکید کرد : این ۴۰ نقطه موقت است و بعداز آن یا این که نخاله‌ها بازیافت خواهد شد و یا این که برای دفن و دپو دایم به مکان دیگری منتقل میگردد که در رابطه مکان همیشگی دفن هم بایستی با همیاری دستگاه‌های ذی‌ربط مثل محیط زیست و کالج علم ها طبی تصمیم گیری شود .

او در رابطه نخاله‌های ساختمانی شهر سرپل ذهاب هم بیان کرد : درین شهر هم یک نقطه در کناره پروژه بیوکمپوست سرپل ذهاب برای دپو نخاله معین شده که نخاله‌ها در هم اکنون جمع‌آوری و انتقال بدین مکان است .

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد : پایانی تصمیمی که برای نخاله‌های شهر سرپل ذهاب گرفته شده بازیافت آن ها با همیاری شهرداری است . معاون خدمات شهري شهرداري زاهدان : کميته‌ ساماندهي نخاله‌هاي ساختماني در شهرداري زاهدان تشکيل مي‌شود

یاوری بابیان این‌که در روزهای اولِ ز‌لزله به دلیل وضعیت خاصی که وجود داشت قابلیت و امکان بررسی بر آواربرداری و دپو نخاله‌ها فقدان , تیتر کرد : در‌این روز ها تنی چند از مردمان نخاله‌های خویش را در کناره راه‌ها و یا این که پشت روستاها تخلیه کردند که قرار شده نسبت به جمع‌آوری این نخاله‌ها هم مبادرت شود .

او با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و مشکلات محیط زیستی و بهداشتی ناشی از وجود نخاله‌ها در لبه بخش ها مسکونی , متذکر شد : بخش اعظم نخاله‌ها از کناره منازل و محل معاش مردمان بدور شده و محیط زیست بر فرآیند مدیر نخاله‌ها بررسی دورازشوخی دارااست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *