Categories: تعمیر کولر گازیتهران

استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم

استفاده بهينه از کولربراي تامين هواي سالم/ تعمیرکار کولر گازی تهران

سيستم‌هاي هواساز , کولرهاي آبي و ديگر اسباب و اثاث شبیه , بجهت قرار داشتن در فضاي گشوده و مکانيسم کار ويژه خویش به صورت مداوم در معرض گرد و خاک , ذرات آویزان و همچنين کارداران باکتريايي , ويروسي , قارچي و ساير ميکروارگانيسم‌هاي زیان آور براي آدم قرار دارا هستند .
تحقيقات صورت گرفته و حتي تجارب اکثريت به کارگیری کنندگان نشان مي‌دهد که ساکنين ساختمان‌هاي داراي سيستم‌هاي هواساز و کولر‌هاي آبي از سردرد‌ها , گرفتگي بيني , گلودرد , عطسه , سرفه حتي گاهي تهوع و استفراغ , ایراد در تمرکز حواس و بيماري‌هاي عفوني مزمن تنفسي مشقت مي‌برند که علت آن , آلودگي اين سيستم‌ها با کارداران متعدد و ميکروارگانيسم‌هاي بيماري زا میباشند .  تعمیرکار کولر گازی تهران
عدم تابیدن بدون نقص آفتاب به درون کولر‌ها و وجود رطوبت , پوشال , گرد و غبار و ساير فاکتور‌ها , محيط داخلي کولر‌ها را محل مناسبي براي پرورش و تکثير عامل ها بيماري زا مي‌کنند .
کولرهاي آبي يکي از محل‌هاي تجمع باکتري‌ها , قارچ‌ها و . . . به شمار مي‌روند و اين کارداران با جريان هوا به راحتي خویش را به فضاي داخلي خانه مي‌رسانند . اين مشکلات به ویژه در ابتداي آغاز به کار گیری از کولر است که در حقيقت‌‌ به عبارتی ابتداي آغاز فصل گرما است . افراد و صاحبان منازل و اماکن کولرهاي خویش را بعداز گذراندن يک زمان تقريبا ۷ – ۶ ماهه , مجدد مهیا سازي و خط مش اندازي مي‌کنند , زیرا در حین ايامي که دستگاه کار نمي‌کرده گرد و غبار و خاک به تدريج در پوشال‌ها و کف کولر انباشته شده , همچنين رطوبت ناشي از بارندگي‌ها منجر ايجاد محيط مساعد و انباشته شدن آلوده و کثیف کننده‌هاي زيادي شده که به رغم شست وشوي پوشال‌ها و درون بدنه گشوده نیز بخشي از آلودگي‌ها باقي باقیمانده و آلودگي محسوسي در هواي ورودي به منازل و اماکن وجود خواهد داشت .

براي نگهداری سلامتي ساکنين منازل و اماکن و مهيا کردن هواي سلامت و پرهيز از هرگونه آلودگي‌هاي ناشي از آلودگي پوشال‌ها و بدنه داخلي کولر نیز امري ضروري است و نیز خيلي معمولی و سهل و آسان . براي اين مراد بايد اقداماتي به شرح زير صورت گيرد :

خوبتر است نخستین پوشال‌ها تعويض و يا دست کم عالی شسته شوند , سطح ها داخلي و کف کولر نيز بايد با آب تميز شسته شود .

به آب مخزن کولر از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل که براي بشر بي‌ضرر بوده , خطرها سرطان زايي ندارد و براي محيط زيست نیز مشکلي ندارد به ميزان ضروری افزوده شود . نصب کولر آبی

بازه ۱۵ دقيقه صرفا پمپ کولر را جهت گردش بدون نقص آب محتوي مواد ضدعفوني کننده در روي پوشال‌ها روشن مي‌کنيد تا پوشال‌ها عالی ضدعفوني گردند .

درحال حاضر چنانچه مي‌خواهيد از کولر به کارگیری کنيد کولر مهیا است . با اين کار معمولی بخش عظيمي از آلودگي‌هاي کولر برطرف شده و به باطن منازل و اماکن هواي تميز و سالمي وارد خواهد شد .
براي اطمينان بيش‌تر هر ماه يک توشه از محلول ضدعفوني کننده مطمين با خصوصیات فوق به آب کولر بیشتر نماييد .

در هرصورت بدانيد :

هواي شهر علاوه برآنکه حاوي گونه های گرد و خاک , ذرات آویزان و دودهاي گوناگون است درضمن حاوي گونه های باکتري‌ها , ويروس‌ها , قارچ‌ها و . . . نيز میباشد .

کولرهاي آبي و سيستم‌هاي هواساز , هواي آلوده و کثیف به مواد فوق را از محيط با فشار به طرف باطن خویش مي‌کشند .

درون کولر‌ها به جهت عدم تابیدن نور و روشنایی آفتاب و وجود رطوبت , پوشال و گردوخاک محيط تماما مساعدي براي رویش ميکروب‌ها و قارچ‌ها میباشند . تعمیر کولر گازی مشهد

آلودگي‌هاي جان دار در باطن کولر با جريان هوا مي‌تواند در درون فضاي اماکن و منازل شما دور از هم شود .

بخشي از سردرد‌ها , گرفتگي بيني , گلودرد , عطسه , سرفه و . . . که هنگام به کارگیری از هواي کولر عارض مي‌گردند , ناشي از آلودگي‌هاي هواي حاصله از کولر است .

همگی اين آلودگي‌ها و مشکلات را با استعمال از محلول ضدعفوني کننده سانوسيل D9 به راحتي مي‌توان از بين پیروزی و هواي سلامت و خنک براي فضاي اماکن و منازل شما تامين کرد .

تعمیرکار کولر گازی تهران

چرا خازن کولر گازي همیشه معيوب مي‌شود؟/ تعمیرکار کولر گازی تهران

يکي از ايرادت رایج کولر گازي سوختن و عدم کارکرد خازن کولر گازي مي‌باشد , در برخي زمان ها سوختن و معيوب شدن خازن کولر گازي همیشه و با مسافت زماني کم ( خازن کولرگازي تند تند حاد مي‌شود ) صورت مي‌دهد .

حالا به دلايل اصلي معيوب شدن خازن کولر گازي ( وخیم شدن خازن کولر گازي ) مي‌پردازيم , بیشتر دلايل معيوب شدن خازن کولرگازي عبارتند از :

قدمت ( ساعت کارکرد ) :

همگی خازن‌ها براي قدمت مشخصي طراحي شده‌اند دست اندرکاران مختلفي مي­‌توانند اين قدمت را کاهش و يا افزايش دهند . تعمیرکار کولر گازی ولی هنگامي که قدمت خازن افزايش مي‌يابد از درون سعی آن کاهش مي­‌يابد و به مرور ظرفيت خازني خویش را از دست مي­‌دهد .

دماي کار کرد کولر گازي :

تجاوز از محدوده دمايي که خازن براي کارکرد در آن محدوده طراحي شده‌است ارتفاع قدمت آن‌را کاهش مي­‌دهد . در وضعیت کلي , موتورهايي که در محيط­ هاي داغ کار مي­‌کنند و يا در محيط­ هاي با تهويه کم مورد به کار گیری قرار مي­‌گيرند . تعمیرکار کولر گازی تهران ارتفاع قدمت خازن به ميزان قابل توجهي کاهش مي­‌يابد با بهبود خنک سازي موتور و خازن مي­‌توان ارتفاع قدمت خازن را افزايش بخشید . کولر گازي اينورتر در چه زماني مفيد است؟

جريان :

خرابي موتور منجر بیشتر توشه خازن مي­‌شود . اين مورد معمولا به‌تدریج چهره مي­‌دهد . در حالتي که موتور به طور جزيي و يا کلي در سيم پيچ‌ها مبتلا آسيب شود . يا موتور متحمل بیشتر توشه گردد جريان افزايش يافته که اين نیز در جاي خویش بر قدمت خازن تاثير مي­‌گذارد .

ولتاژ ورودي به کولرگازي :

اين استدلال به تنهايي در کاهش ارتفاع قدمت خازن اثر داراست . ولتاژ روي خازن دایم کار نبايد از ولتاژ نامي نوشته شده بر روي آن تجاوز نماید . به صورت کلي کاهش ولتاژ منجر افزايش شدت جريان ( آمپر ) مي‌شود و طبيعتا افزايش شدت جريان آمپر کولر گازي سبب ساز افزايش دما مي‌شود . براي نمونه در صورتی اذن دهيم خازني با اندازه نامي ۴۴۰V در ۴۵۰V کار نماید احتمالا قدمت خازن تا ۲۰ % کاهش يابد . در ۴۶۰V قدمت خازن ۵۰ % و در ۴۷۰V ولت ۷۵ % ارتفاع قدمت خازن کاهش مي­‌يابد و به همين منوال ادامه پيدا مي‌کند . با کار کردن خازن در ولتاژي کم‌تر از ولتاژ نامي آن مي­‌توان ارتفاع قدمت خازن را افزايش بخشید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیرکار کولرتعمیرکار کولر گازیتعمیرکار کولر گازی تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago