نصب کولر آبی

کولر آبی‌رنگ از سیستمهای سرمایشی در تابستان می‌باشد که از قدیم مورد به کارگیری قرار گرفته است و در تهران جز یکی‌از واجبات در فصل‌تابستان برای واحدهای مسکونی می‌باشد به همین جهت خوبتر است با طریقه نصب آن آشنا باشید .

برای نصب کولر آبی رنگ به متخصصی که مسلط به برق ساختمان و امکانات کولر باشد نیازمند است . برای نصب خوبتر و عدم وجود وارد شدن مشکلاتی در زمستان خوبتر است شیر آب محل ورود به کولر در کنار کولر آماده باشد .  نصب کولر آبی تهران

کولر های آب معمولا در جایی اثبات که میتواند پشت بام , بالکن , حیاط , تراس خلوت و . . . باشد نصب می‌شوند و در گنجایش های هوا دهی متفاوتی ساخت میگردند .

فرایند تحت در نصب کولر صورت میگیرد :

ساخت شاسی
نصب برزنت کولر
اتصال کولر به آب شهری با لوله های اختصاصی کولر
اتصال برق و کلید کولر در جای مطلوب
و روشن شدن کولر
ساخت شاسی

کولر آبی رنگ را نمی‌توان بصورت بی واسطه بر روی زمین قرار اعطا کرد و برهان ان نیز وجود راز ریز رد کف کولر و بر امدی حاصل از راز دنده های این راز ریز و قابلیت تخلیه آب و همینطور مسافت استاندارد ما یحتاج تا دهانه توزیع هوای شبکه کولر هست . مديرعامل سابا به ايسنا خبر داد : اختلاف هزار ريالي استفاده از كولر آبي و گازي

به همین علت بایستی یک شاسی استاندارد برای کولر های آبی رنگ در اولِ نصب در حیث گرفته شود . این شاسی میزان و یا این که بعد ها استانداردی نمی تواند داشته باشد و ادله ان نیز یکی وضعیت نصب کولر است و دیگری میزان کولر .

شاسی که ساخته می شود بایستی در پایین هر شالوده یک کاغذ بریا این که در زمین فرو نرود داشته باشد و از میله هایی برای مهار کولر و از نبشی برای رده کولر مصرف شود . مطابق با صورت تحت :

برای ساخت این شاسی می بایست مقدار بعدها کول را به همراه مقدار های طول به دست آورده و بعد از برش نبشس و قوطی های فلزی مطلوب بصورت جوش دهید که براده های آهن و رمز جوش ها سبب ساز ترک شدن سینی کولر در حین نصب به دلیل فشار نشوند .

بعد بایستی کولر را به محل نصب انتقال دهید . این فعالیت را می‌توانید توسط یک آسانسور یا این که بالا بر انجام دهید ویا کولر را گشوده کرده و مجدد با انتقال به محل رمز نیز نمایید .

بعد کولر را در شاسی تشکیل‌شده به صورتی که درچه هوای کولر به جهت شبکه کولر باشد تعبیه میکنید . از دو جهت بایستی کولر را تهیه نمایید . نخستین دهانه خروج هوای کولر ابی می بایست دقیقا برابر با محل ورود هوای شبکه باشد و دوم این که تراز قرار دریافت کردن کولر بایستی بر روی زمین ظریف باشد .

برای این که از صاف بودن کولر اطمینان پیدا فرمائید با یک سطح بنایی میزان سطح بودن ایستادن کولر را مقدار گیری نمایید .

نصب برزنت :

در سطح اولیه , کولر را در جای مطلوب خویش قرار دهید , مکان کولر بایستی مرحله باشد و روزنه خروجی کولر با روزنه ووردی واحد اختلاف طول متعددی نداشته باشد . بعد از اطمینان از جایگزینی مطلوب , برزنت را می بایست نصب نمایید .
در نصب برزنت میتوانید از بست های پلاستیکی منحصر و سفت استعمال نموده و سراسر شبکه را بدقت بپوشانید و از هدر رفت هوای خنک پرهیز فرمایید .

راه و روش دیگر این است که برزنت را با چسب به دهانه کولر و شبکه اتصال دهید و رویه سوم این است که از پیچک و یا این که تسمه فولادی و پیچ خودکار مصرف شود .

برای نصب برزنت به وسیله چسب بایستی دهانه کولر از دهانه شبکه را نسبتاً ۳۰ سانتی متر تهیه و تنظیم فرمائید . در‌این‌صورت بایستی برزند را یه خرده بلند خیس بگیرید تا بتوانید کناره های برزنت را دست‌کم به ارتفاع ۵ سانتی متر بر روی شبکه و ۳ سانتی متر بر روی دهانه کولر با چسب های فوری و تعدادی منظوره بچسبانید .

در روش اتصال برزنت با تسمه فولادی و پیچ خودکار این توشه به جای چسب از یک تسمه نرم فولای به کار گیری میکنید . برزند را از ذیل آن به توجه رد می‌کنید و با پیچ خودکار تمسه و برزند را به شبکه و دهانه کولر پیچ میکنید . تعمیرکار کولر گازی مشهد

در روش اتصال با گیره های لاستیکی نیز بایستی تعداد متعددی از گیره ها را به برزنت و کناره شبکه و کولر تعبیه فرمایید . این روش معمولی ترین منش برای اشخاص مبتدی و مبتدی و تازه کار است که اما سعی خیر نیز دارااست .

صرفا به یاد داشته باشید که در صورتی کناره های شبکه تیز باشند ضمن خظرناک بودن برای شما میتوانند سبب ساز پاره شده برزنت نیز بشوند . برای این خواسته می بایست پیشین از فعالیت ابتدا کناره شبکه کولر خم شده باشد . در حالتی‌که این عمل را شبکه ساز کولر شما انجام نداده در هر کناره با دادن یک چاک کوچک کناره ها را برگردانید و خم زدن و له نمایید .

نصب کلید کولر :

برق کولر

دو سیم فاز و نول که محل ورود برق ساختمان است و یک کابل کولر که ۴ فن سیم در آن میباشد , در دست دارید . ۴ حرفه سیم کلید کولر برای پمپ , الکتروموتور , به دور تند موتور و سیم چهارم نول هست .

در وصل کردن سیم ها زیاد توجه نمائید . عمل مضاعف معمولی ایست در حالتی که به نقشه کلید و کولر زیاد اعتنا فرمائید .

دقیقا طبق نقشه و دفترچه کولر فعالیت نمائید .

سیم فاز را به شماره ۱ وصل فرمائید .
سیم زردرنگ را به شماره ۲ و رمز دیگر آن را در بدنه کولر به فیش محل ورود پمپ ,
سیم قرمز رنگ که برای روشن شدن و به دور نماید الکتروموتور است به شماره ۹ و در بدنه کولر به فیش بدور نماید ,
و بعد از آن سیم مشکی را به شماره ۷ و در بدنه کولر به فیش به دور تند وصل فرمائید .
در پایان سیم نول را به سیم آبی وصل نموده و بدون واسطه در بدنه کولر به فیش باقی‌مانده که نول کولر است وصل فرمایید .
دقت :

در حالتی‌که سیم ها در جای مطلوب خویش وصل نکنید یا این که کولر روشن نمی‌شود یا این که اتصالی می نماید با انگیزه جلوگيري از اتلاف آب دستگاه تنظيم و كنترل سطح آب كولر بدون استفاده از شناور ساخته شد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *