آیا گاز فاضلاب کشنده است؟

گاز فاضلاب چیست؟

گاز فاضلاب که دست‌کم ایراد رایحه را برای همسایه یک منزل تولید مینماید , ترکیبی از گازهای معدنی است که با همت غیرهوازی باکتری ها ( باکتری هایی که نیاز به اکسیژن ندارند ) بر روی لجن و فاضلاب تولید می شود . این گاز میتواند دربرگیرنده سولفید هیدروژن , آمونیاک , دی اکسید کربن , متان , نیتروژن و هیدروژن باشد . لوله بازکنی مشیریه

چه چیز بوی بد فاضلاب را ساخت می کند؟

نسبتاً مدام سولفید هیدروژن تقصیر‌کار مهم است اگرچه در موردها نادر آمونیاک را نیز می بایست مورد اعتنا قرار اعطا کرد . سایر گازهای فهرست شده در صدر بی رایحه می باشند . آستانه رایحه یا این که پایینترین غلظتی که هیدروژن سولفوره قادر است استشمام شود رقمی مابین یک هزارم و یک صدم نصیب در میلیون است که عددی مضاعف کم است . برای شعور خوب تر می بایست اظهار کرد که در یک مقیاس خطی , یک بخش در میلیون شبیه یک سانتیمتر در روستا کیلومتر است .

آیا این گاز برای مردمی که در تماس قرار میگیرند زیان آور است؟

اگر چه گاز هیدروژن سولفوره سمی است , برای مردمی که زیر غلظت های معمول این گاز در منازل با ایراد عطر روبه رو هستند , صدمه رسان نیست . مطالعات نشان داده که در غلظت های بالای ۱۵۰ نصیب در میلیون , این گاز دارنده تاثیر افسردگی روی سلسله اعصاب و روان مرکزی است . این میزان در بین ۱۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ برابر اندازه قابل شناسایی بوسیله اکثر اوقات مردمان است . هیچ گازی در فاضلاب رو ها به غلظتی ساخت نمیشود که برای ساکنین خطرناک باشد .
هر چند در صورتی کسی در تونل یا این که گودی دربردارنده فاضلابی وارد شود که زیر تجزیه بی هوازی قرار گرفته است , اقبال مسمومیت وی کم نیست .

عوارض ورود گاز فاضلاب به منزل :

صرفا راهی که گاز فاضلاب وارد خانه می شود این است که در لوله کشی خانه اشتباهی پیش آمده باشد . همگانی ترین نقص در سیستم لوله کشی وجود زهکش هایی است که شترگلو ندارند! به خصوص زمانی این حادثه برای زهکش های ذیل زمین یا این که اتاق تاسیسات بیفتد . از سال ۱۹۷۰ شهر ماریون یک برنامه بازرسی لوله کشی را اجرایی کرد و آن‌گاه مورخ به هیچ منزل ای اذن نداد که بجهت نداشتن شترگلو , ایراد دار شود . در‌حالتی که منزل شما سابق خیس است ( خواسته سرزمین ما نیست ) زهکش های کف خانه شما شاید شترگلو داشته باشند و شاید نداشته باشند . رفع نم و بوی فاضلاب

راههای دیگری که گاز فاضلاب میتواند از آن شیوه وارد خانه شود عبارتند از :

۱ – شترگلوی کم آب : در صورتی در یک خط زهکش شترگلویی باشد که اکثر زمان ها مورد استعمال قرار نگیرد , آب شتر گلو تبخیر می شود و قسمتی از آن در گیر شکستگی می شود .
۲ – یک شترگلوی مجروح : آشکارا معین است که در حالتی‌که شترگلو ترک بخورد و به آب اذن خروج بدهد , گشوده نیز جزء شترگلو صدمه می بیند .
۳ – یک خط زهکش مصدوم : در حالتی که خط زهکش مابین خط اساسی فاضلاب و شتر گلو بشکند یا این که ترک بخورد هیچ چیز نمی تواند بازدارنده از این شود که گاز از ترک یا این که شکستگی مو جود در خط لوله رها گردد . از طرفی دیگر یک خط زهکش مجروح احتمالا به فاضلاب زهکش اذن دهد که به باطن پی یا این که زیرزمین منزل شما پس بزند و شمارا با بوی نامطبوع فاضلاب تجمع یافته فاضلابرو مواجه گرداند .
۴ – یک تهویه گرفته یا این که مصدوم : سیستم تهویه لوله کشی شما به طوری پباده سازی شده که اختلاف فشار اتمسفری ساخت شده بوسیله جریان فاضلاب را در کل لوله کشی یکنواخت نگه داراست و همینطور به گازهای فاضلاب اذن دهد که بوسیله تهویه از سیستم لوله کشی به اتمسفر بالای منزل رها شوند . وجود مدخل های سوای شترگلو در سیستم لوله کشی منزل شما , احتمال دارد از روش این محل های ورود , گازها را به درون خانه رها سازد .
منزل در صورتی تهویه گرفته باشد و یا این که کلا خانه فاقد تهویه باشد , فشارهای غیر یکنواختی که برای رفع خلل پباده سازی گردیده اند احتمالا آب را به بیرون از شترگلو به گستره ای سیفون کند که جزو شترگلو تخریب گردد .

چطور گاز در فاضلاب رو ایجاد می شود؟

زمانی رادیکال سولفات ( SO4 ) به سولفید هیروژن و آب تبدیل می شود , سولفید هیدروژن ساخت می شود . این برخورد صرفا هنگامی انجام می شود که اکسیژن مو جود نباشد و یا این که دیگر اکسیدکننده ها در محیط میکروبی وجود نداشته باشند . مطالعات نشان داده که در فاضلاب نو هیدروژن سولفوره برای دو تا سه روز ساخت نمی‌شود ولی در گذر زمان و یا این که در تصفیه منزل های فاضلاب ایجاد هیدروژن سولفوره امری معمول است .
با این وجود برخی از محیط ها حالت را برای ساخت هیدروژن سولفوره در فاضلابروها آماده می نمایند :
۱ – لایه آهکی پوشش دهنده فاضلابرو که در تحت خط جریان آب قرار گرفته است . اگر‌چه ضخامت این لایه می‌تواند صرفا چهار دهم اینچ باشد , سه چهارم آن که به لوله فاضلابرو نزدیک خیس است فاقد اکسیژن است و در آن هیدروژن سولفوره عموما ایجاد می شود .
۲ – در صورتی‌که لجن در کف لوله فاضلابرو ته نشین شود , هیدروژن سولفوره در‌این لجن هم تشکیل می شود .
۳ – درصورتی که مشکلی در جریان فاضلاب فاضلابرو به وجود بیاید ( گرفتگی جزیی یا این که کلی فاضلابرو ) , فاضلاب بخوبی جنبش نمی‌کند . در‌این درحال حاضر میزان اکسیژن به مقدار ای ذیل می‌آید که هیدروژن سولفوره قادر است در خویش فاضلاب ساخت گردد .
نکته ای که می بایست به خاطر داشت این است که روزنه های سیستم های فاضلاب در وقتی موجبات ایجاد گاز فاضلابرو را آماده خواهند نمود . لوله بازکن و تخلیه چاه در خانی آباد نو جنوب تهران شبانه روزی

در موقع تشکیل گاز در فاضلابرو چه کاری می توان انجام داد؟

در‌حالتی که سولفید هیدروژن مشکلی زیاد محلی است ( برای مثال در اطراف تصفیه منزل ها و یا این که ایستگاههای پمپاژ ) اکسیدکننده ها میتوانند برای بالا بردن قابلیت و امکان اکسیداسیون – احیا طولانی تر شوند . اکسید کننده ها میتوانند اکسیژن , پراکسید هیدروژن , کلر , پرمنگنات و دیگر افراد باشند .
در حالتی که اختلال در سیستم گردآوری فاضلاب جزیی است , می‌تواند با شستشوی ناگهانی و یکباره فاضلابروها که میزان جریان را دوچندان کرده و ته نشست ها یا این که گرفتگی ها را برطرف می نماید رفع شود . اگرچه این فرمان صرفا می تواند مشکلات خراب را تخفیف دهد و یک چاره دائمی شناخته نمی‌شود .

رفع بوی بد فاضلاب در آراج شمال تهران فوری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *