90 درصد نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت است

بااعلام ۵برابر بودن ميزان توليد نخاله‌هاي ساختماني نسبت به آشغال در پايتخت ; شكيب درگفت‌وگوباايسنا تیتر كرد : ۹۰ درصد نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت است
رييس كميسيون توسعه و گسترش و عمران شوراي شهر تهران اظهار کرد : ۹۰ درصد آوارها و نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت می‌باشند و به کار گیری دوباره از آن ها در شرايط فعلي صرفه اقتصادي بالايي داراست .  حمل نخاله در مرکز تهران
حمزه شكيب در گفت‌وگو با خبر نگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) , با بيان اين مقاله كه ۹۲ درصد از فضاي شهر تهران كاملا تاسیس شده است و ديگر هيچ فضاي خالي و جديدي براي ساخت و ساز نیست , اظهاركرد : به عبارتي مي‌توان اعلام‌کرد كه ۹۲ درصد از ساخت‌ و سازهاي شهر تهران مشتمل بر تخريب و نوسازي است و كمتر شاهد ساخت ‌و ساز جديد در شهر تهران هستيم .
وي بیش تر كرد : ميزان تخريب ساختمان‌هاي دو طبقه بيشتر از ديگر ساختمان‌هاست و اين در حاليست كه آوار و نخاله‌هاي ساختماني در شهر تهران , حجم و وزن زيادي داراست و به همين دليل است كه حجم توليد نخاله‌هاي ساختماني شهر تهران بيش از پنج برابر حجم زباله‌هاي آن است .
شكيب بر اين نكته تاكيد دارااست كه شهرداري تهران بايد هر چه سريع‌تر , به جهت مديريت كاهش آوار و نخاله‌هاي ساختماني و بازيافت و بهينه‌سازي مصالح ساختماني پيش برود و در كوتاه‌ترين زمان , برنامه‌اي مدون را در اين زمينه تدوين كند .
وي يادآورشد : به کارگیری مستقيم و غيرمستقيم از مصالح در ساخت‌ و ساز دوباره و تفكيك آوارهاي قابل بازيافت و غيرقابل بازيافت اعم از مورد ها حساس در اين زمينه است . همچنين بايد مكان‌هايي در تراز شهر تهران براي دفن نخاله‌هاي غيرقابل بازيافت پيش‌بيني شود كه مشكل زيست محيطي نداشته باشد و به دليل رفت وآمد كاميون‌هاي حمل نخاله , مشكلات ترافيكي و اجتماعي نیز بوجود نيايد .
رييس كميسيون بسط و عمران شوراي شهر تهران , به به کار گیری از مصالح بنايي در اكثر ساخت‌ و سازهاي قديمي و فعلي شهر تهران اشاره كرد و بیان کرد : در سال‌هاي آتي , با ساخت ‌و سازهاي همراه با اسكلت بتوني و مصالح گوناگون و جديد روبه‌رو مي‌شويم و بايد از روز جاری به فكر بازيافت اين مصالح باشيم .
وي تاكيد كرد كه در طرح ساماندهي خاك و نخاله و آوارهاي ساختماني كه اخيرا يك فوريت آن در شوراي شهر تهران به تصويب رسيده , ساز و ‌كارهايي را براي انجام وظيفه همگی سازمان‌هاي مسوول در اين زمينه پيش‌بيني كرده‌ايم و بر همين مبنا , شهرداري تهران بايد ظرف بازه شش ماه برنامه‌ريزي‌هاي واجب را در قالب لايحه مديريت بر كاهش نخاله‌هاي ساختماني به شوراي شهر تهران ارائه دهد .
وي بیان کرد : در محدوده شهر تهران , مكان مناسبي براي دفن خاك و نخاله نیست و بايد مديريت بر نخاله‌هاي ساختماني را هر چه زودتر اجرايي كنيم .
شكيب ادامه بخشید : پيشنهادهايي براي دفن نخاله در بیرون از شهر تهران داشته‌ايم و مطالعاتي نيز تاكنون صورت گرفته , البته اين زمینه بايد هم‌زمان با لايحه مديريت بر نخاله‌هاي ساختماني از سوي شهرداري تهران پيگيري شود .
وي در جواب به اين سوال كه آيا بازيافت نخاله‌هاي ساختماني نياز به كارخانه‌ها و صنايع خاصي ندارد؟ توضيح اعطا کرد : آهن , ميلگرد و برخي مصالح ساختماني به مرور زمان آن‌قدر گران شده‌اند كه بازيافت آنان صرفه اقتصادي بالايي داراست و مي‌توان اعلام‌کرد كه ۹۰ درصد آوارهاي ساختماني قابل بازيافت می‌باشند , همچنين كارخانه‌هاي بازيافت نخاله‌ در کلیه جاي دنيا تجربه‌هاي خوبي داشته‌اند و مي‌توان از اين تجربيات به کارگیری كرد . رئیس جمعیت هلال احمر گناوه اعلام کرد : واژگونی کمپرسی حمل مصالح ساختمانی درگناوه منجر به مرگ راننده شد توقیف ۱۸ کامیون خاک و نخاله غیرمجاز در یاسوج

قائم‌مقام کارها بخش ها شهرداري تهران خبر بخشید : اختصاص۳۶۰ ميليارد تومان براي رفع مخالفان ملكي در سال۸۷ تشكيل تاکسی پاكيزگي براي جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني پايتخت

قائم جایگاه نائب رئیس کارها بخشها شهرداري تهران خاطرنشان کرد : ۳۶۰ ميليارد تومان اعتبار نقدي براي خريد املاك مخالفان طرح‌هاي شهرداري در لحاظ گرفته شده‌است .
به نقل از خبر نگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) , مهندس احمدي با بيان مقاله فوق , افزود : شوراي شهر تهران در سنوات قبلی , بالاترين اعتبارات را براي تملك املاك بنا شده در طرح اختصاص مي‌داد و اين فرآیند در سال جاري نیز رعايت شده‌است .
وي با بيان اين كه نياز اعتباري در اين بخش با دقت به توسعه شهر تهران و دامنه پروژه‌هاي شهري هر روز بيشتر مي‌شود , اظهار كرد : مبنی بر طرح‌هاي جامع و تفصيلي , تملك بخشها مشخص و معلوم و بدیهی است و تملك نيز بر همين مبنا صورت مي‌گيرد .
احمدي همچنين در زمینه‌ی مشكل محاسبه بر جابجايي و تخليه نخاله‌ها و آوارهاي ساختماني , خاطر نشان كرد : بيشتر اين نخاله‌ها در حريم بخشها و محورهاي بزرگراهي به صورت غيرمجاز تخليه مي‌شوند و در درون محدوده شهر با اين مسائل مواجه نيستيم .
وي به تشكيل تاکسی پاكيزگي براي جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني بوسیله شهرداري تهران اشاره كرد و بیان کرد : شهرداري تهران , بخش خصوصي را در اين زمينه به كار گرفته است و محله‌هاي مشخصي را براي تخليه نخاله تعيين كرده و اين اقدامات ذیل ارزیابی شهرداري تهران صورت مي‌گيرد .
قائم رده نائب رئیس کارها بخشها شهرداري تهران يادآورشد : خودروهاي حمل نخاله‌هاي ساختماني به دليل اين كه وابسته بخش خصوصي می باشند , هنوز براي نصب GPS مبادرت نكرده‌اند , ولی معاونت سرویس ها شهري بعد از پايان زمان پايلوت در پنج حوزه‌ درباره ی GPS اين خودروها مبادرت مي‌كند .
وي همچنين در جواب به سوالي درخصوص ميزان تناژ آسفالت به كار برده شده براي لكه‌گيري معابر و خيابان‌ها در بخش ها گوناگون شهرداري تهران , نسبت به ميزان آن اظهار بي‌اطلاعي كرد و اذعان کرد : درباره‌ی آسفالت بزرگراه‌ها , تعويض روكش آسفالت انجام مي‌شود و در خيابان‌ها و كوچه‌ها به غیر از فصل‌زمستان , لكه‌گيري و گودی لبریز كردن نداريم .
قائم منزلت نائب رئیس کارها بخش ها شهرداري تهران تصريح كرد : ناحيه محوري يكي از سياست‌هاي اصلي شهرداري تهران است و تا روز جاری جزء طرح‌هاي غالب نيز بوده است و در قالب اين طرح , اختيارات به نواحي تفويض مي‌شود .

حمل نخاله

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *