Categories: تعمیر کولر گازیتهران

گرمايش اسپليت کانالي ( داکت اسپليت ) چگونه است؟

در مورد گرمايش داکت اسپليت ( اسپليت کانالي ) سوال های زيادي مي شود که در اينجا جواب مي‌گوييم :
هنگامي که اسپليت کانالي در يک واحد استعمال مي‌شود سيستم رادياتور حذف مي گردد زيرا لوله آب گرم از موتور منزل يا پکيج به يونيت داخلي دستگاه مي‌رود و هوا به وسیله رشته یکسری سرعته از آن عبور مي‌کند و بوسیله کانال‌ها به فضاها منتقل مي‌شود در نتيجه گرمايش بسيار مطبوعي حاصل مي‌شود و نياز به رادياتور يا ساير تجهيزات گرمايش از بين مي‌رود ضمن اينکه مصرف گاز در اين سيستم نيز به مراتب بهينه خیس است و بين ۲۰ تا ۳۰ درصد صرفه جويي مي‌شود .
البته يکي از مزاياي به کارگیری از دستگاه اسپليت کانالي با کانال‌هاي فلکسيبل ( انعطاف پذير ) کمپانی تهويه کاج , وجود عايق در کانال‌ها و عدم هدر رفت گرما و سوز و سرما در مسير است .  سرویس کولر گازی تهران

روش سعی سيستم خنک کننده در کولر گازي :

در اين مقاله قصد داريم نکاتي را در زمینه ی سيستم خنک کننده در کولر گازي ارائه دهيم . به صورت کلي وظيفه کولر گازي خنک سازي محيط اطراف از طريق حذف گرما است . در واقع کولر گازي هواي گرم محيط را گرفته و طي فرآيندهايي آن را به هواي خنک تبديل مي‌کند و به محيط گشوده مي‌گرداند . در سيستم خنک کننده کولر گازي , فرآيندهاي زير چهره مي‌دهد : نزدن کلید پمپ آب کولر باعث سوختن کولر می شود؟

در صدر با ورود گاز فرئون به طور سرد به درون کمپرسور , دما و فشار گاز افزايش مي‌يابد . آن‌گاه اين گازها که درحال حاضر به طور گرم می باشند , به کويل‌ها در کولر گازي منتقل مي‌شوند و در اين نصیب حرارت آن ها از بين رفته و به موقعیت مايع در مي‌آيند . در قدم بعدي , فرئون که اکنون به طور مايع در آمده است با ورود به شير انبساط , تبخير مي‌شود . در اين فرآيند فشار فرئون کاهش يافته و به طور گاز سرد حضور پيدا مي‌کند . اين گازها وارد کويل‌ها مي‌شوند و با جذب دماي جان دار در محيط موجب خنک شدن هواي اطراف کولر گازي مي‌شوند . به خواسته روانسازي کمپرسور , همراه با فرئون , مقداري روغن سبک نيز موجود است .

اشکال کولر گازي با داشتن فيلترهايي ذرات گرد و غبار جانور در هوا را به دام انداخته و از اين رو هواي باطن را خنک و تميز نگه مي‌دارند . اين جور کولرها در واقع موجب مطلوبيت هواي باطن مي‌شوند و رطوبت اضافي را نيز از هوا حذف مي‌کنند . تعمیر کولر گازی مشهد

اما اين صرفا نگاهي جزئي به ساختار خنک سازي محيط بوسیله کولر گازي است که در اين مقاله ذکر شد .

راه‌کارهايي براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي کولرهاي گازي و اسپليت‌ها :

روزهاي داغ تابستاني درحالي از روش رسيده‌اند که بيش‌تر از ناراحتي از گرما , نگراني از قبض‌هاي نجومي برق دغدغه‌ي اصلي اين روزهاي مشترکان است .
کولرهاي گازي مهم‌ترين بازيگران اين ایام در تعيين قيمت قبض‌هاي برق به شمار مي‌روند , اين درحالي است که کارشناسان راهکارهايي را پيشنهاد مي‌كنند که مي‌تواند تاحدودي مصرف برق اين کولرها را تعديل نماید .

به همين خواسته کافي است در هنگام خريد اسپليت‌هايي را تعیین کنيد که داراي برچسب انرژي با درجه‌ي A يا B باشد زيرا مصرف برق کم‌تر و کارايي بيش‌تري نسبت به ساير اسپليت‌ها دارا هستند . از سوي ديگر کولرهاي گازي بايد متناسب با شرايط آب و هوايي مکان زندگي تعیین شود , به کارگیری از کولرهاي گازي بخش ها معتدل در بخش ها گرمسيري , ضمن افزايش مصرف انرژي , سرمادهي و قدمت کولر بسيار کاهش مي‌يابد .
درحالي که به گفته‌ي کارشناسان سرويس کولرهاي گازي پيش از استارت فصل گرما به کارکرد بهينه آن یاری خواهد کرد , قرار دادن سايه‌بان براي کندانسور کولر گازي محيط منزل را خنک‌تر و مصرف انرژي را کمتر مي‌کند , همچنين کاشتن يک يا یک سری اصله درخت در نزديکي کولر گازي حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موجب کاهش مصرف انرژي خواهد شد .
استفاده‌ي بي‎مورد و يا هم زمان از وسايل خانگي گرمازا مثل اجاق‌گاز , سماور , لامپ‎هاي گوناگون و . . . سبب ساز افزايش گرماي محيط و نياز به به کارگیری از کولر را افزايش مي‎دهد . اين درحالي است که کولرهاي گازي معمولا داراي درجه‌ي تنظيم دما ( ترموستات ) می‌باشند . تنظيم دما بر روي دماي مطلوب فصل گرما که بين ۲۴ تا ۲۶ درجه‌ي سانتي‌گراد است , كه سبب مي‎شود تا هنگام رسيدن دماي اتاق به درجه‌ي دماي تنظيم شده , کمپرسور کولر به صورت خودکار خاموش شود و تنها رشته دستگاه کار نماید و بنابراين انرژي کم‌تري مصرف نماید .
براي بهينه‌سازي مصرف برق واجب است اعتنا کنيد کليد رشته در کولرهاي گازي به شما قابلیت و امکان مي‎دهد هنگام شب , از دستگاه تنها براي تهويه به کارگیری کنيد و هزينه‌ي برق دستگاه را به ميزان زيادي کاهش دهيد . همچنين براي جلوگيري از خروج سوز و سرما , اطراف پنجره‎ها و درها را با نوارهاي درزگير عايق‎بندي کنيد
در صورت قابلیت و امکان کولر گازي خویش را در مسير باد نصب کنيد , زيرا اين کار به جهت کاهش فشار بر اسپليت سبب ساز افزايش بازدهي آن و کاهش مصرف انرژي مي‎شود . همچنين اضطراری است هنگام ترک ساختمان درطول روز , سيستم سرمايش را خاموش کنيد .

کولرهاي گازي هزينه برق مصرفي را هفت برابر افزايش مي‌دهد .
اداره بهره‌وري انرژي ايران اعلام نموده است که به کار گیری از کولرهاي گازي تا هفت برابر هزينه‌ي برق مصرفي مشترکان را افزايش مي‌دهد .
اين اداره با اشاره به نزديک شدن به تابستان و به کارگیری مردمان از وسايل سرمايشي , نسبت به استفاده‌ي غير بهينه از کولرهاي گازي در بخش ها معتدل مرزوبوم هشدار اعطا کرد .
بر پایه ی اعلام اداره بهره‌وري انرژي ايران , به کار گیری از کولرهاي گازي در بخشها گرم و شرجي از لحاظ فني و اقتصادي مطلوب است در صورتي که به کار گیری از اين دسته خنک کننده‌ها در بخشها معتدل مرزوبوم به دليل بالا بردن ميزان مصرف برق و افزايش هزينه‌هاي برق آن , مطلوب نيست .
توان مصرفي کولر گازي استاندارد , حدود چهار برابر کولرهاي آبي است و اين دستور با اعتنا به افزايش پلکاني قيمت برق , مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد و تا هفت برابر موجب افزايش هزينه‌هاي برق مصرفي شود . به خواسته مديريت هزينه‌هاي برق مصرفي در تهيه و به کار گیری از تجهيزات و وسايل سرمايشي به تناسب شرايط جغرافيايي با جور وسيله سرمايشي انتخابي , تناسب حجم محل با توان سرمايش وسايل انتخابي , تهيه و خريد تجهيزات سرمايشي با نشان استاندارد و دارای اعتبار و داراي رتبه‌ي انرژي بالا و تعمير و نگهداري به موقع بوسیله افراد مجاز اعتنا نمایند . کولر گازي معمولي بخريم يا اينورتر؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: سرویس کولرسرویس کولر گازیسرویس کولر گازی تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago