عیب یابی و تعمیر کولر آبی قسمت دوم  

تنها یکی‌از بدور های موتور حرفه به فعالیت می افتد

علت نخستین : رابطه سيم مرتبط با دور دوم و کاغذ كليد موتور جدا شده‌است .
چاره : برق کولر را جدا کرده , سیم های متصل به آن را جدا کنید . بعد از آن با اهم متر اتصال هر سیم پیچ را به کلید موتور بررسی نمائید . احتمالا يكي از راز سيم هاي LOW و يا HI از ورقه كائوچويي جدا شده باشد . در اینصورت می بایست سيم ذی‌ربط لحيم نمائید . در حالتی که داخل استاتور در گیر پارگی شده باشد , سوای تخصص کافی به سیم پیچ های آن دست نزنید و تعمیر کولر آبی رنگ دراین مورد را به تعمیرکار ماهر بسپارید . سرویسکار کولر آبی تهران

علت دوم : يكي از رمز سيم هاي رابط بين پايه ي LOW و يا HI و كليد تبديل در حین مسير جدا شده‌است .
راه‌حل : جهت اطمینان از سلامت بودن سيم هاي رابط بين تبديل وموتور , حتمی است دو خروجي را باطن كليد تبديل به يكديگر اتصال دهیم و دو سيم متصل به پايه هاي LOW و HI را از اتصالات تخته كليد موتور جدا کنیم . آنگاه اهم متر را به آنها وصل کنیم . درصورتی که که دو سيم رابط تندرست باشند و در زمان مسير پاره نشده باشند , عقربه اهم متر گمراه شده و اهم سيم هاي رابط را نشان مي دهد . در غیر اینصورت , سيم ها قطعاً مبتلا پارگي گردیده اند و این عامل که كابل چهار سيمه است بايستی كابل اصلي را عوض کرد . صرفه‌جویی تا درصدی آب با نصب سایبان روی کولرهای آبی

موتور کولر با چرخاندن مبلغی با دست روشن می شود , خیر به طور اتومات

این ایراد و چاره آن هم شبیه عیب ” موتور کولر آبی‌رنگ صدایی مانند ” هوم ” می‌دهد ولی به رویه نمی افتد ” است .

کولر در طول عمل , سروصدای متعددی دارااست .
علت نخستین : یک یا این که یک سری مبلغی شل شده‌است .
چاره : با جدا نمودن در پوش سمت پولي ها از بدنه , اتصال آن‌ها را به محور در دست گرفتن فرمایید . در حالتی که حتمی بود , پولي ها را بر روي محور حرفه سفت نمائید .
علت دوم : احتمال دارد ياتاقان ها گشاد شده باشند .
راه‌حل : در پوش هاي دو سمت رشته را گشوده کرده و محور را بصورت عمودی و یا این که شعاعی حركت دهيد . در شرایطی‌که که محور , حركت عمودي داشت , باید یاتاقان ها ( بوش ها ) تعويض شوند . اما در بعضي مورد ها شل شدن بست یاتاقان ها سبب پیدایش این عیب می شود خیر فساد در آن ها . ایزوگام کار در تهران

موتور رشته همیشه خاموش ودوباره به طور خودکار روشن می شود

عیب : راز رویکرد سيم مشترك موتور و يا درون آن ( موتور ) اورلود موجود است .
راه‌حل : در برخی اسباب خانگی از حافظ به خواسته حافظت از موتور مقابل اتصال كوتاه و یا این که جريان طولانی تر توشه در باطن موتور به کار گیری مي شود . گهگاه این حافظ , یک فيوز شيشه اي است ( جريان نامي آن در تناسب با جريان دستگاه تعیین مي شود ) و گهگاه فقط یک اورلود است که با در صورتی‌که جریان بیش تر از میزان به دستگاه وارد شود و گرمای متعددی ایجاد شود , اورلود به طورت خود کار جريان را جدا کرده و بعداز سرد شدن مجدد موتور جريان را بر قرار کرده , موتور را به منش می اندازد .
برای حل خلل خاموش و روشن شدن مدوام رشته بایستی کارداران تحت بررسی و شناسایی شده و برطرف شوند .

عواملی که اورلود کولر را تحریک می نمایند به شرح پایین است :

گريپاژ بودن ياتاقان ها
خلل در گردش حرفه به دلیل بسته بودن دريچه هواي كولر و ساخت تراکم هوای درون
در يك راستا نبودن پولي ها
محکم بودن بیش تر از حد تسمه
نيم سوز بودن موتور
عمل نکردن كليد گريز از مركز ( بیرون نشدن سيم پيچ شروع از مدار )

آب کولر سرریز می نماید

عیب : فلوتر تهیه نیست و یا این که این که گوی پلاستیکی شناور شکاف شده‌است .
راه‌حل : شکاف شدن گوي پلاستيكي سبب می شود که گوی از آب لبریز شده , به ته تشتک برود , در فیض آب بیش تر از میزان ضروری وارد کولر شده و سرریز می شود . در این‌حالت واجب است که شناور را تعويض فرمایید .

کولر در هنگام عمل قطعات ریزی را به محیط وارد می نماید

عیب : شلينگ پاره شده‌است .
راه‌حل : چنانچه شیلنگ پاره شود , آب به دورن پره های توربین می‌پاشد , و بعد از آن از روش پوشال و تسمه به باطن رشته نفوذ می نماید . پس واجب است که شیلنگ را بده بستان کنید . فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در مدیریت پسماند

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *