راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت جدی تر و بدی را ایجاد میکند. همچنین سبب ایجاد بوهای تند و ناخوشایند می شود. این گرفتگی شایع در منازل ایرانی دلایل مختلفی را شامل می‌ شود. دانستن علل رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام ، باز کردن آن را آسان تر میکند.

“گرفتگی های ایجاد شده در لوله های فاضلاب، از جمله گرفتگی سینک ظرفشویی، روشویی، گرفتگی چاه حمام و هر نوع گرفتگی دیگر غالبا ناشی از ورود مواد زائد و اضافی از داخل درپوش چاه حمام به داخل لوله فاضلاب است که در ادامه راه های بازکردن چاه حمام را معرفی می کنیم.”

همانطور که در همان ابتدا گفتیم گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است در هر ناحیه ای از خانه رخ دهد. اگر دامن گیر گرفتگی در سرویس بهداشتی در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی شده اید، با جست جوی مشکلتان  باز کردن چاه حمام در صفحه ی برچسب( برای مثال رفع گرفتگی لوله آشپزخانه) راه کار های میابله با آن را پیدا کنید.

دلایل گرفتی لوله فاضلاب حمام چیست؟

گرفتی لوله فاضلاب حمام گرفتگی لوله سینک ظرفشویی ، روشویی و هر نوع گرفتگی دیگر ناشی از ورود مواد زائد و جمع شدن فضولات در لوله فاضلاب است.

شاید فکر کنیدگرفتی لوله فاضلاب حمام خود به خود دچار گرفتگی می شود و موادزائدی در داخل چاه راه پیدا نمیکند، اما مهم ترین عامل گرفتی لوله فاضلاب حمام ، “مو” است که در نوع خود میتواند شدید ترین گرفتگی را رقم بزند.

ته ماند صابون هم دلیل دیگر گرفتگی لوله است که با توجه به وجود چربی بالایی که  دارا است در لوله فاضلاب با آب واکنش نشان می دهد و رسوباتی را از خود به جای میگذارد که در اولین فرصت باید اقدام به بازکردن چاه کرد.

دیگر علل گرفتی لوله فاضلاب حمام : مواد زائد مثل دستمال کاغذی، سفید آب، تیغ و…

همانطور که روشن شد ، انسداد لوله بر اثر ورود مواد زائد، چرک و چربی شکل میگیرد. کم کم این مواد در نقطه ای از مجرای لوله جمع میشوند. سپس با ورود آب ،این مواد زائد رسوب گذاری میکنند . رسوبات به لوله میچسبند و به مرور زمان در لایه های زیرین لوله نفوذ پیدا میکنند و سبب گرفتی لوله فاضلاب حمام و پوسیدگی لوله می شود.

نزدیکترین لوله بازکنی را در منیریه تهران سایت برچسب به شما معرفی می کند و میتوانید با مراجعه به صفحه لوله بازکنی منیریه تهران از خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در این منطقه استفاده نمایید .

در این زمان میتوانید از سایت برچسب ابتدا راه حل های خانگی را آموزش و سپس آن راه حل هارا آزمایش کنید؛ در صورت جوابگو نبودن با تکنسین های برچسب تماس برقرار کنید گرفتی لوله فاضلاب حمام تا در سریع ترین زمان، لوله باز کن های حرفه ای را به شما معرفی کند تا از خدمات ارزنده شان بهره مند شوید.

راهکارهای بازکردن گرفتی لوله فاضلاب حمام

دانستن علل گرفتگی چاه میتواند کار را با سهولت بیشتری همراه کند. مقابله با گرفتی لوله فاضلاب حمام کمی متفاوت تر از گرفتگی با دیگر چاه های فاضلاب است. زیرا اگر انسداد لوله براثر جمع شدن مو باشد راه حل متناسب با خود را دارد!  در ادامه ی مقاله راهکار هایی را برای برطرف کردن گرفوگی چاه معرفی مینماییم.

۱٫ریختن آب جوش در چاه: یک کتری را پر از آب کنید و آن را بجوشانید.آب جوش باعث نرم شدن مواد می شود و به تجزیه مواد زائد کمک می‌کند. این روش کم هزینه ترین و ساده ترین روش ها است. گرفتی لوله فاضلاب حمام هنگام ریختن آب جوش ، جنس لوله را فراموش نکنید زیرا در صورت pvc بودن ممکن است لوله دچار نشتی و همینطور کارتان دو برابر می‌شود.

نکته ایمنی: حتما قبل از ریختن آب جوش گرفتی لوله فاضلاب حمام ررا بردارید تا آب جوش بر روی خودتان نریزد.

۲٫ استفاده از جوش شیرین: اگر راه های رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب را در برچسب پیگیری و مطالعه کرده باشید، مشاهده کرده اید که استفاده از جوش شیرین پر کاربرد ترین راهکار در این نوع عملیات ها است. پیشنهاد می شود برای گرفتی لوله فاضلاب حمام اثر بخشی بیشتر جوش شیرین را با مقداری نمک یا سرکه ترکیب کنید.

همان اول کاری درپوش چاه را بردارید و جوش شیرین را به طور مستقیم به داخل آن بریزید سپس همرا آن مقداری نمک یا سرکه درون چاه خالی نمایید تا گرفتی لوله فاضلاب حمام محلول قوی از واکنش این دو ماده به دست آید و تمام چربی ها و مواد زائد را از بین ببرد.

گرچه پیش آمده است با امتحان همه ی روش های خانگی ، گرفتگی چاه آنقدری شدید باشد این راهکار ها پاسخگو نباشد. از همین رو سایت برچسب میتواند کمک بسیاری را در این زمینه به شما کند. لذا با معرفی لوله بازکن های با تبحردر جردن بالا میتوانید سریعاً مشکلتان را گرفتی لوله فاضلاب حمام برطرف نمایید تنها کافی است به آدرس لوله بازکنی جردن مراجعه نمایید و ناحیه ای که زندگی میکنید را جست و جو نمایید.

۳٫استفاده از محلول های مخمری: این روش برای رفع گرفتی با لوله هایی از جنس pvc مناسب است. در قدم اول مخمر را با آب مخلوط میکنیم تا یک محلول مخمری به دست آید. هنگام ریختن آن را با فشار کم به داحل چاه هدایت کنید تا به لوله ها صدمه نرساند.

۴٫استفاده از تلمبه دستی: قبل از آشنایی با این گرفتی لوله فاضلاب حمام ، مقاله ی طرز استفاده صحیح از تلمبه دستی را در سایت برچسب مطالعه نمایید تا با این وسیله کاملاً آشنا شده باشید.

اگر دلیل گرفتگی لوله جمع شدن مقدار زیادی مو است ؛ بهتر است این روش را در اولویت کار خود قرار دهید. طوری که ابتدا شیر آب حمام را رها میکنیم تا مقداری آب جمع شود. سپس طرف گودی آن را لب چاه قرار داده و مکرر و پی در پی به آن فشار وارد نمایید. پس از صرف کمی وقت شما موفق به رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

۵٫استفاده از قلاب: این راهکار جهت رفع گرفتگی لوله توسط مو است. ابتدا در پوش چاه را بردارید. قلاب را از طرف سر خمیده آن وارد چاه کنید. با کمک سمت خمیده شده ی آن موهارا جمع کنید و بیرون بکشید. سپس آب جوش را در لوله فاضلاب خالی کنید.

۶٫استفاده از جوهرنمک گرفتی لوله فاضلاب حمام : این روش نیازمند رعایت نکاتی ایمنی است. حتماً هنگام استفاده از دستکش پلاستیکی و عینک برای مراقبت از چشم استفاده نمایید.

سه گالن آب سرد را با سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید. هنگامی که بخار های آن در هوا پیچید در همان ابتدا محلول را داخل لوله بریزید. این روش نیازمند مراقبت ها و رعایت نکات و توجه بیشتری است و علاوه بر سلامتی خود فرد ممکن است باعث نشتی لوله فاضلاب گردد.

چگونه از گرفتی لوله فاضلاب حمام جلوگیری کنیم؟

بعضی افراد در گرفتگی چاه دیر اقدام میکنند و این باعث میشود که وقتِ بیشتری را صرف رفع گرفتگی لوله تلف کنند بنابراین اگر از رویداد این مشکل پیشگیری کنیم بهتر است.

استفاده از صافی مناسب بر روی چاه

با قرار دادن درپوش مناسب بر سرِ گرفتی لوله فاضلاب حمام از ورود مواد زاعد به درون جلوگیری کنید. صافی ها از نوع پلاستیکی فلزی هستند.

اگر درپوش فلزی باشد با کمک پیچ دهانه چاه بسته میشود و همراه با جریان آب به حرکت در نمی‌آید و وسیله ای مطمئن برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام به حساب می‌آید.

شکل دیگری از در پوش چاه گرفتی لوله فاضلاب حمام است که سوراخ های بسیار کوچکی دارد که تکه های ریز صابون را از روی چاه جمع می‌کنند. پس از هر بار رفتن ب حمام درپوش را برداشته و آن را از مو و رسوبات آلوده که به آن چسبیده تمیز کنید.

استفاده از صافی برا جلوگیری از گگرفتی لوله فاضلاب حمام

پیشگیری از گرفتی لوله فاضلاب حمام توسط درپوش پلاستیکی

تمیز کردن حمام پس از هر استفاده

یکی از راه های ساده و راحت  برای جلوگیری از گرفتگی چاه حمام، تمیز کردن حمام بعد هر بار رفتن به حمام است. با این کار میتوانید آلودگی ها و مواد اضافی که روی زمین و دیواره ی گرفتی لوله فاضلاب حمام قرار دارند را به سمت درپوش چاه حمام حرکت دهید، سپس با برداشتن صافی، آنها را از چاه جمع کنید.

البته اگر نظافت را رعایت کنیم و بهداشت اطراف چاه ها و لوله های فاضلاب را تضمین کنیم، دیگر مشکلاتی از این قبیل گرفتارمان نخواهند کرد. همچنین از بسیاری از بیماری های پوستی و… پیشگیری میکنیم.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *