حجم تخلیه چاه‌های آب در سیستان و بلوچستان بیش از یک میلیارد مترمکعب

مدیرعامل کمپانی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار‌کرد : حجم تخلیه چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون مترمکعب است .

‌به گزارش ایسنا – ‌اتابک جعفری در شورای آب استان افزود : حجم جانور در مخازن سدهای استان ٤١ درصد حجم کل مخازن است که نسبت به سال آبی‌رنگ پیشین ٢٢ درصد کاهش را نشان می دهد . تخلیه چاه

او ذکر کرد : ۲۱ هزار و ۵۵۸ منشا آبی رنگ دربرگیرنده قنات , چاه و چشمه در استان موجود است که برداشت‌های بی خط مش و به کار گیری نا‌مناسب از آن منجر شده تا هر ساله بیش از٥٠٠ میلیون متر مکعب کسری مخزن از سفره داشته باشیم که بیشترین آن مرتبط با بیشتراز شش هزار رینگ چاه غیر مجاز است . کندن چاه آب و فاضلاب بلوار امین قم فوری

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان به دنبال تصریح کرد : سیستان و بلوچستان صد در صد در حالت خشکسالی جای دارد که تهدید بسیارجدی برای این استان وسیع و فرهنگی محسوب میشود , براین اساس تمامی مردمان می بایست آب را فرابخشی ببینند و در نگهداری آن سخت کوش باشند .

او گفت : در مجموع تعداد چاه های مجاز دو هزار و ۶۳۶ رینگ برای مصارف شرب , صنعت , کشاورزی و سرویس ها با حجم برداشت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون است .

جعفری تصریح کرد : نصیب اکثر کشاورزی سیستان و بلوچستان به چشمه‌های آب زیرزمینی مربوط است , البته به دلیل وجود خیل عظیم چاه‌های مجاز و غیرمجاز و برداشت بیشتراز حد آب از روش این چاه‌ها طی تعدادی سال اخیر آب این منابع افت چشم‌گیری داشته و کشاورزی در بخش اعظمی از بخش ها استان با خلل بدون شوخی مواجه شده‌است , به گونه‌ای که به گفته بعضا مسئولان استانی ۵۰ درصد طولانی تر برداشت‌ها از چاه‌های غیرمجاز انجام میگردد که‌این قضیه چالش آب را در استان دورازشوخی نموده است .

مدیرعامل کمپانی آب منطقه‌ای استان اعلام‌کرد : سال قبل می بایست ۳۰۰ رینگ چاه پلمب و مسلوب المنفعه می‌‌شد که چیره شدیم ۷۲ رینگ را لبریز و رینگ را پلمب کنیم , در این باره مردمان همیاری دارا‌هستند ولی عده‌ای برای منافع خویش چاه‌هایی را حفر میکنند . لوله بازکنی محدوده گلچین

به گفته او , از چهار هزار و ۴۲۳ چاه غیرمجاز فاقد پروانه‌ , سه هزار و۶۰۰ پرونده به کمیسیون صادر شدن پروانه و انتخاب تکلیف معرفی شده‌است و تا سه ماه نخستین همین سال تمامی چاه ها را انتخاب تکلیف کنیم‌ .

او بیشتر کرد : چاه‌های غیر‌مجاز شناسایی شده که مشمول ضابطه گزینش تکلیف میشود هم دو هزار و ۱۵۲ رینگ چاه کشاورزی با حجم تخلیه ۱۳۵ میلیون متر مکعب است , چهار هزار و ۴۲۳ رینگ چاه غیر مجاز نیز با حجم تخلیه ۲۰۲ میلیون متر مکعب در سال در استان موجود است . لوله کش در دزاشیب شمال تهران

مرگ دلخراش سه بدن در تخلیه غیراصولی فاضلاب

مبادرت خطرناک کارگری برای گزینش عمق چاه فاضلاب منزل ای با کبریت روشن , منجر انفجاری مهیب و مرگ سه بدن شد .
کشور‌ایران آنلاین /سرهنگ عبدالمناف رضایی , نائب رئیس اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان ممسنی – استان عجم – اذعان کرد : بر اثر انفجار چاه فاضلاب واحدی مسکونی در محله قلعه کهنه شهر نورآباد راس این شهرستان , والدین خانواده و یک مستخدم جان خویش را از دست دادند . مستخدم فوت شده برای تخلیه چاه فاضلاب این واحد مسکونی از ماده کاربیت استعمال کرده و بعد از آن برای مشاهده شرایط عمق چاه کبریت را روشن کرده همین دستور موجب انفجار چاه و جان به زانودرآوردن خدمتکار و والدین این خانواده شد . بر اثر شدت انفجار , این واحد مسکونی کاملا تخریب شده و بعضی از منازل اطراف هم چشم اند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *