Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمرکز تهران

قانون مدیریت پسماندها برای نخستین بار در استان همدان امسال اجرا میگردد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد : پروژه‌هایی با ترقی فیزیکی , مشمول بررسی زیست محیطی نمیشوند . حمل نخاله ساختمانی مرکز تهران

به نقل از خبر نگار خبرگزاری دانشجوها کشور‌ایران ( ایسنا ) – منطقه‌ی همدان , «قربانعلی محمدپور» عصر روز قبل ( ۳۰ دی‌ماه ) در عده خبرنگاران بمناسبت هفته‌ی هوای منزه , افزود : اشخاصی که دست به مبادرت فیزیکی زده‌اند رأسا خودشان و متولیان صادر شدن جواز پاسخگو می باشند .

او از انجام نظارت زیست محیطی پروژه‌های بزرگ استان با پیگیری‌های انجام یافته خبر اعطا کرد و اعلام‌کرد : به‌زودی سه پروژه‌ی بزرگ و تاثیرگذار استان در اقتصاد , رفاه , سالم و آسایش مردمان مشتمل بر پتروشیمی ابن سینا , خط اتیلن غرب مرز و بوم و طرح توسعه‌ی شهرک صنعتی بهاران تحلیل میشود .

همین سال یک واحد لبنی و یک کشتارگاه مرغ در همدان تعطیل شده‌است

محمدپور بابیان این‌که پارسال ۱۸۳۸ مورد و سال جاری ۱۰۰۰ مورد پایش زیست محیطی از کل استان صورت گرفته شده‌است , ادامه اعطا کرد : این سال ۱۲۴ اخطاریه‌ی زیست محیطی و ۲۶ شکوائیه برای واحدهای صنعتی , خدماتی و تولیدی صادر شده‌است بطوریکه ناچار به تعطیلی یک کدام از واحدهای لبنی استان شدیم که بجهت عدم رفع آلایندگی زیست محیطی هم‌چنان تعطیل است , هم‌چنین یکی‌از واحدهای کشتارگاه مرغ استان را تعطیل کردیم .

او افزود : این تعطیلی‌ها بعد از صادر شدن اخطاریه‌های گوناگون صورت گرفته طوریکه عملکرد میکنیم هیچ واحدی به تعطیلی کشیده نشود زیرا بدنبال پاک کردن صورت مسأله نیستیم .

کمتر از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان مجهز به تصفیه‌خانه می باشند

او با اشاره به این‌که کمتر از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان به تصفیه‌خانه مجهز میباشند , اعلام کرد : همین سال ۶۵ پرونده , در مقابل خلافکاران از ضوابط محیط زیست تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع و تا به امروز ۳۳ پرونده منتهی به صادر شدن رأی , ۳۲ حکم به محکومیت خلافکاران و یک پرونده به صادر شدن رأی برائت شده‌است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه بخشید : امسال۲۱ پرونده‌ی محیط زیست انسانی هم در مقابل خلافکاران ساخته شده طوری‌که از این فی مابین ۱۵ پرونده , باعث به صادر شدن رأی و مخدومه اعلام شده و محکوم به پرداخت ۱۷۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شده‌اند .

او ادامه بخشید : هم‌چنین ۴۴ پرونده‌ی محیط زیست ارگانیک برعلیه خلافکاران درست شده طوریکه از این تعداد ۱۸ پرونده‌ی منتهی به صادر شدن رأی شده و ۲۶ مورد ذیل رسیدگی است .

او افزود : در این راه ۲۸ نفر به ۱۲۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند طوریکه از آنها دو قبضه سلاح شکاری ضبط شد و به سه سال حبس محکوم شدند هم‌چنین دو قوچ , یک کَل , ۱۸ فاخته , ۲۶ خرگوش , ۲۴ چکاوک , ۹ پرنده شکاری , دو تشی , ۶ سهره , یک کبک , یک خوتکا , یک بلدرچین و ۴۶ قطعه اجزای وحوش که بطور غیرمجاز تاکسیدرمی شده بودند , ضبط و متوقف شد . حمل نخاله در تهران

محمدپور در‌پی به ابلاغ میزان ایجاد پسماندهای شهری اشاره و اذعان کرد : سال ۸۹ میزان پسماندهای دستگاه‌های شهری ۲۸۸ هزار و ۳۵۰ بدن در سال بود , سال ۹۰ این میزان به ۲۹۲ هزار بدن رسید , پارسال ۳۰۲ هزار و ۹۵۰ بدن و سال جاری ۱۷۳ هزار و ۸۵۰ بدن اعلام شده‌است .

شیرابه‌های ناشی از پسماندها تأثیر منفی بر سفره‌های آب‌های زیرزمینی دارااست

او با اشاره به این‌که ۲۰ محل دفن آشغال برای ۲۹ شهر در استان موجود است , تصریح کرد : رئیس پسماند یک دغدغه‌ی با اهمیت است که مدیر اصولی را می‌طلبد زیرا شیرابه‌های ناشی از این پسماند , آلودگی دارااست و چه بسا تأثیر منفی بر سفره‌های آب‌های زیرزمینی دارااست .

محمدپور با تاکید بر این که رئیس پسماند شهری می بایست با توجه بیشتری صورت پذیرد , افزود : قرار است راجع‌به پسماند سرمایه‌گذاری وارد شود و پسماندها را بازیافت کرده و بعد از تبدیل به انرژی گرمایی و بسته‌بندی , گرانوی کردن آن ها , در کوره‌های کشاورزی و کارخانجات مصرف شود .

او همینطور بابیان این‌که ۱۸ درمان گاه استان , به سیستم اتوکلاو برای استریل کردن پسماندهای بیمارستانی مجهز می باشند , تصریح کرد : سال ۹۰ , ۱۱۰۰ بدن , سال ۹۱ , ۱۴۰۰ بدن و همین سال ۸۱۴ بدن در سال پسماند بیمارستانی ایجاد شده‌است .

این سال برای اولین دفعه ضابطه مدیر پسماند در استان اجرا میگردد

به‌گفته‌ی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان , ۲۵ هزار بدن در سال پسماند ویژه و خطرناک گزارش شده‌است ولی محل دفن برای آن ها نداریم طوریکه تا به امروز استان هم‌جوار این کار را انجام می‌داد که شرایط کنونی به نقص‌ خورده و هم‌اکنون مطالعات ضروری برای دفن این پسماندها را در ۶ نقطه‌ی استان انجام یافته و امید‌وار‌یم بتوانیم یک کدام از نقاط را برای انجام این کارها درنظر بگیریم .

او افزود : همین سال برای اولین دفعه ضابطه مدیر پسماند در حوزه‌ی محیط زیست انسانی اجرا می‌گردد طوریکه تا به امروز ۱۸۹ واحد خوداظهاری‌های خویش را مالامال کرده‌اند .

سال آتی هیچ فاضلاب بلاتکلیفی در مسیر گنجنامه نمی بینید

محمدپور افزود : در کارگروه سالم و امنیت غذایی استان مقرر شد واحدهایی که بصورت بدون واسطه و غیرمستقیم سیستم تصفیه‌خانه ندارند شناسایی کنیم و اقدامات رسمی انجام دهیم طوریکه برای ۱۲ واحد بزرگ در مسیر گنجنامه اخطاریه‌ی رسمی زیست محیطی صادر کرده‌ایم و پیمان میدهیم از آخرها فروددین ماه ماه به آنگاه فاضلاب حیران در این سو نداشته باشیم . پاکسازی شهر از نخاله ها توسط شهرداری اهواز

او ادامه اعطا کرد : نمی‌پذیریم این واحدها برای کارآفرینی ناپایدار ۱۰۰۰ مترمکعب آب را کثیف نمایند , مطرح ترین خلل استان آب است به این ترتیب بایستی قطره قطره آب رئیس شود .

محمدپور راجع به نخاله‌های ساختمانی هم اظهار کرد : شهرداری قرارداد مکان‌یابی تازه برای تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی را با مشاور بسته است و بعد از بنا کردن به محیط زیست برای بررسی آخری ارسال میکنند .

او در مورد معادن سیلیس اطراف سد اکباتان اعلام کرد : با دقت به این که هیچ کدام از واحدهای معدن سیلیس جواز زیست محیطی ندارند از طرف محیط زیست فاقد نام و نشان است و دادستان بعنوان نماینده‌ی مدعی‌العموم ورود یافته و مقرر است یک تعاونی با عضویت روستاهای اطراف ساخت شود هم‌چنین دعوا آلودگی این معادن به وسیله اداره صنعت , معدن و تجارت و منابع ارگانیک در درحال حاضر پیگیری است .

او همینطور بیان کرد : همین سال حدود ۹۰ جواز استقرار و ۶۰ مورد جواز افتتاح واحدهای صنعتی , تولیدی و خدماتی صادر شده‌است .

او به‌دنبال با اشاره به روزهایی که همین سال آلودگیشان بیشتراز حد استاندارد بودند , اعلام کرد : همین سال همدان ۳۳ روز هشدار و یک روز اضطرار , ملایر ۲۶ روز هشدار و دو روز معضل , نهاوند ۴۱ روز هشدار و دو روز اضطرار , اسدآباد ۳۱ روز هشدار و یک روز اضطرار , کبودراهنگ ۳۰ روز هشدار را پشت

طرح ساماندهی خودروهای حمل نخاله در شهر قدس
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله ساختمانیحمل نخاله ساختمانی مرکز تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago