بررسی تفاوت سیستم فاضلاب پلی اتیلن نسبت به سیستم پوش فیت

بازبینی تفاوت سیستم فاضلاب پلی اتیلن نسبت به سیستم پوش فیت
مطالب زیر جهت مقایسه اجمالی میان سیستم فاضلابی پلی اتیلن و سیستم پلی پروپیلن ( پوش فیت ) ارائه می‌گردد باشد تا این مقایسه بتواند در گزینش درست و سزاوار سیستم فاضلابی که نیز از حیث بها و نیز از حیث کیفیت و ارتفاع قدمت بر دیگر سیستم های فاضلابی برتری فاحشی داراست مثمر ثمر واقع گردد .

قیمت لوله و اتصالات پوش فیت نسبتبه پلی اتیلن

۱ – ایجاد کنندگان پوش فیت مواد نخستین خویش را با بها نازل تری نسبت به مواد نخستین پلی اتیلنخریداری نموده و در ایجاد لوله و اتصالات پوش فیت هم از مواد کمتری نسبت به لوله و اتصالات پلی اتیلن به کارگیری می‌گردد در صورتی‌که که بها لوله و اتصالات پلی پروپیلن ( پوش فیت ) به مراتب از بها لوله و اتصالات پلی اتیلن اضافه بوده و این فایده یک سری جانبه تنی چند از ایجاد کنندگان را بر آن داشته که به ایجاد لوله و اتصالات پلی پروپیلن ( پوش فیت ) روی آورده و تبلیغات گسترده ای هم در این باره انجام دهند .

چاه بازکنی اتحاد

سیستم فاضلاب پلی اتیلن  و سیستم پوش فیت

۲ – هزینه اجرای سیستم پوش فیت به مراتب بیش تر از هزینه سیستم پلی اتیلن میباشد چون در سیستم پوش فیت در هریک متر دستکم از دوتا بست به کارگیری می‌گردد و در صورتی‌که که در سیستم پلی اتیلن در هر دو الی سه متر از یکی بست به کارگیری می‌گردد که هزینه اجرای هر بست در پوش فیت ۷۰۰۰ ریال , بها هر بست ۱۱۰ هم ۸۰۰۰ ریال و هزینه اجرای هر متر ارتفاع پوش فیت ۱۴۵۰۰ ریال بوده در صورتی‌که که هزینه اجرای هر متر ارتفاع پلی اتیلن ۱۱۰۰۰ ریال و اجرای هر بست ۶۰۰۰ ریال و بها هر بست ۱۱۰ هم ۸۰۰۰ ریال میباشد براین اساس در حالتی که هزینه اجرای پلی اتیلن و پوش فیت را مقایسه نماییم اعداد زیر به دست خواهد آمد .

هزینه اجرای سیستم پوش فیت نسبت به  هزینه اجرای سیستم پلی اتیلن

هزینه اجرای سیستم پوش فیت بیش تر از ۵/۲ برابر هزینه اجرای سیستم پلی اتیلن میباشد . هم اکنون در ازای پرداخت این هزینه بالا چه چیز قسمت شما می گردد؟

۳ – تازه ظهور بودن سیستم پوش فیت و نبودن پروژه ای در جمهوری اسلامی ایران که دستکم سه سال از دوره انجام سیستم فاضلاب آن بوسیله پوش فیت پیشین باشد و به عبارتی طوری که آگاه میباشید کل سیستم پوش فیت در فواصل معدود بوسیله اورینگ به یکدیگر دارای ربط شده و در حالتی که در اثر مرور دوره PH جانور در شوینده هایی مثل سفید کننده که خواص اسیدی داراست بر روی اورینگ های سیستم اثر بگذارد و منجر شود سیستم پوش فیت از محل اورینگ ها با پوسیدگی و نشت فاضلاب مواجه گردد آیا می‌دانید ( خصوصا در پروژه های بلند جايگاه ) با چه فاجعه ای مواجه می گردید؟ در حالتی که ۳۵ سال پیش پروژه گران قدر اکباتان و ۴۰ سال پیش هتل کوروش شمال و پروژه های بی شمار دیگری بوسیله سیستم فاضلابی پلی اتیلن انجام شده و تا به امروز چه بسا یک مثال گرفتگی و یا این که شکستگی از محل جوشها گزارش نگردیده است .

لایروبی چاه فاضلاب

سیستم فاضلاب پلی اتیلن  و سیستم پوش فیت

۴ – همانگونه که می‌دانید حداکثر طول آزمایش آب بند بوسیله لوله و اتصالات پوش فیت فقط ۵ متر بوده که به ۲ طبقه نیز نمی رسد در صورتی‌که که در لوله و اتصالات پلی اتیلن تا ۱۰ طبقه یعنی حدود ۴۰ متر نیز آزمایش لبریز و آب بند انجام شده .

مقاوم نبودن محل اتصالات پوش فیت نسبت به پلی اتیلن

۵ – مقاوم نبودن محل اتصالات پوش فیت علیه نوسانات زمین ( زمین لرزه ) به جهت آلرژی بالای این سیستم در حالتی که پلی اتیلن فقط سیستمی است که تماما علیه نوسانات زمین ( زمین لرزه ) مقاوم میباشد چون بجهت جرم مولکولی مضاعف بالایی که پی اتیلن دارا میباشد جوشها مقاومت خویش لوله را پیدا کرده و یک سیستم فاضلاب یکپارچه به‌وجود می‌آید لذا این نکته مثبت و برتری اصلی پلی اتیلن در مرزو بوم زمین لرزه خیزی مثل جمهوری اسلامی ایران مضاعف دارای اهمیت میباشد .

تخلیه چاه و لوله بازکن در تورج مشهد

۶ – مقاومت مضاعف بالای پلی اتیلن علیه تکان خاک و فشار و بضاعت قرار تصاحب کردن در ذیل بتن و اجسام دشوار و سنگین وزن یک عدد دیگر از خاصیتهای اصلی پلی اتیلن میباشد در حالتی که سیستم پوش فیت وقتی آب بند میباشد که لوله و اتصالات دور از هرگونه فشار و به طور دایره بدون نقص در باطن یکدیگر قرار گیرد البته به جهت نرمی پوش فیت در صورتی‌که از بیرون فشاری بر آن وارد گردد از دایره بدون نقص بیرون شده و صورت بیضی به خویش گرفته و همین مسائل منجر به‌وجود داخل شدن نشت از محل اتصالات می‌گردد .

سیستم فاضلاب پلی اتیلن  و سیستم پوش فیت

۷ – صدای عبور فاضلاب در سیستم پوش فیت به مراتب محسوس خیس از پلی اتیلن میباشد .

۸ – یکی‌از مطرح ترین ضعف های پوش فیت آب بند نشدن و نشت فاضلاب از محل اتصال زانوی سیفونها بوده که همین نقص‌ ایجاد کنندگان پوش فیت را بر آن داشته که روی به به کارگیری از سیفونهای نشتی ناپذیر پلی اتیلن بیاورند که‌این خویش گویای برتری پلی اتیلن و ضعف سیستم پوش فیت میباشد .

۹ – به کارگیری ایجاد کنندگان پوش فیت از عصایی پلی اتیلن به جای پلی پروپیلن پشت بام ها یک عدد دیگر از ضعف های سیستم پوش فیت میباشد چون به علت مقاومت مضاعف بالایی که لوله و اتصالات پلی اتیلن علیه اشعه ماوراء بنفش و اشعه UVA و UVB خورشید از خویش نشان می‌دهد تجزیه ناپذیر بوده ( بدلیل وجود کربن و دوده ) و ساختمان مولکولی و خاصیت آن متجاوز از ۸۰ سال مراقبت می‌گردد . در صورتی‌که که لوله و اتصالات پلی پروپیلن پس از زمان کوتاهی در قبال اشعه ماوراء بنفش خورشید مضاعف ترد و آسیب پذیر می‌گردد .

۱۰ – در سود از آنجایی که هیچ دوسیستم فاضلاب متعدد در محل اتصالات تماما با نیز فیت نمی‌شوند در سیستم پوش فیت نیز در نقاطی که از لوله ها و سیفون های پلی اتیلن جوشی به کارگیری شده سیستم پوش فیت خواه ناخواه در آتی ای نچندان بدور مبتلا نقص‌ خواهد شد و این نیز یک عدد دیگر از ضعفهای تبارک سیستم پوش فیت میباشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *