Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمرکز تهران

90 درصد نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت است

بااعلام ۵برابر بودن ميزان توليد نخاله‌هاي ساختماني نسبت به آشغال در پايتخت ; شكيب درگفت‌وگوباايسنا تیتر كرد : ۹۰ درصد نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت است
رييس كميسيون توسعه و گسترش و عمران شوراي شهر تهران اظهار کرد : ۹۰ درصد آوارها و نخاله‌هاي ساختماني قابل بازيافت می‌باشند و به کار گیری دوباره از آن ها در شرايط فعلي صرفه اقتصادي بالايي داراست .  حمل نخاله در مرکز تهران
حمزه شكيب در گفت‌وگو با خبر نگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) , با بيان اين مقاله كه ۹۲ درصد از فضاي شهر تهران كاملا تاسیس شده است و ديگر هيچ فضاي خالي و جديدي براي ساخت و ساز نیست , اظهاركرد : به عبارتي مي‌توان اعلام‌کرد كه ۹۲ درصد از ساخت‌ و سازهاي شهر تهران مشتمل بر تخريب و نوسازي است و كمتر شاهد ساخت ‌و ساز جديد در شهر تهران هستيم .
وي بیش تر كرد : ميزان تخريب ساختمان‌هاي دو طبقه بيشتر از ديگر ساختمان‌هاست و اين در حاليست كه آوار و نخاله‌هاي ساختماني در شهر تهران , حجم و وزن زيادي داراست و به همين دليل است كه حجم توليد نخاله‌هاي ساختماني شهر تهران بيش از پنج برابر حجم زباله‌هاي آن است .
شكيب بر اين نكته تاكيد دارااست كه شهرداري تهران بايد هر چه سريع‌تر , به جهت مديريت كاهش آوار و نخاله‌هاي ساختماني و بازيافت و بهينه‌سازي مصالح ساختماني پيش برود و در كوتاه‌ترين زمان , برنامه‌اي مدون را در اين زمينه تدوين كند .
وي يادآورشد : به کارگیری مستقيم و غيرمستقيم از مصالح در ساخت‌ و ساز دوباره و تفكيك آوارهاي قابل بازيافت و غيرقابل بازيافت اعم از مورد ها حساس در اين زمينه است . همچنين بايد مكان‌هايي در تراز شهر تهران براي دفن نخاله‌هاي غيرقابل بازيافت پيش‌بيني شود كه مشكل زيست محيطي نداشته باشد و به دليل رفت وآمد كاميون‌هاي حمل نخاله , مشكلات ترافيكي و اجتماعي نیز بوجود نيايد .
رييس كميسيون بسط و عمران شوراي شهر تهران , به به کار گیری از مصالح بنايي در اكثر ساخت‌ و سازهاي قديمي و فعلي شهر تهران اشاره كرد و بیان کرد : در سال‌هاي آتي , با ساخت ‌و سازهاي همراه با اسكلت بتوني و مصالح گوناگون و جديد روبه‌رو مي‌شويم و بايد از روز جاری به فكر بازيافت اين مصالح باشيم .
وي تاكيد كرد كه در طرح ساماندهي خاك و نخاله و آوارهاي ساختماني كه اخيرا يك فوريت آن در شوراي شهر تهران به تصويب رسيده , ساز و ‌كارهايي را براي انجام وظيفه همگی سازمان‌هاي مسوول در اين زمينه پيش‌بيني كرده‌ايم و بر همين مبنا , شهرداري تهران بايد ظرف بازه شش ماه برنامه‌ريزي‌هاي واجب را در قالب لايحه مديريت بر كاهش نخاله‌هاي ساختماني به شوراي شهر تهران ارائه دهد .
وي بیان کرد : در محدوده شهر تهران , مكان مناسبي براي دفن خاك و نخاله نیست و بايد مديريت بر نخاله‌هاي ساختماني را هر چه زودتر اجرايي كنيم .
شكيب ادامه بخشید : پيشنهادهايي براي دفن نخاله در بیرون از شهر تهران داشته‌ايم و مطالعاتي نيز تاكنون صورت گرفته , البته اين زمینه بايد هم‌زمان با لايحه مديريت بر نخاله‌هاي ساختماني از سوي شهرداري تهران پيگيري شود .
وي در جواب به اين سوال كه آيا بازيافت نخاله‌هاي ساختماني نياز به كارخانه‌ها و صنايع خاصي ندارد؟ توضيح اعطا کرد : آهن , ميلگرد و برخي مصالح ساختماني به مرور زمان آن‌قدر گران شده‌اند كه بازيافت آنان صرفه اقتصادي بالايي داراست و مي‌توان اعلام‌کرد كه ۹۰ درصد آوارهاي ساختماني قابل بازيافت می‌باشند , همچنين كارخانه‌هاي بازيافت نخاله‌ در کلیه جاي دنيا تجربه‌هاي خوبي داشته‌اند و مي‌توان از اين تجربيات به کارگیری كرد . رئیس جمعیت هلال احمر گناوه اعلام کرد : واژگونی کمپرسی حمل مصالح ساختمانی درگناوه منجر به مرگ راننده شد توقیف ۱۸ کامیون خاک و نخاله غیرمجاز در یاسوج

قائم‌مقام کارها بخش ها شهرداري تهران خبر بخشید : اختصاص۳۶۰ ميليارد تومان براي رفع مخالفان ملكي در سال۸۷ تشكيل تاکسی پاكيزگي براي جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني پايتخت

قائم جایگاه نائب رئیس کارها بخشها شهرداري تهران خاطرنشان کرد : ۳۶۰ ميليارد تومان اعتبار نقدي براي خريد املاك مخالفان طرح‌هاي شهرداري در لحاظ گرفته شده‌است .
به نقل از خبر نگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) , مهندس احمدي با بيان مقاله فوق , افزود : شوراي شهر تهران در سنوات قبلی , بالاترين اعتبارات را براي تملك املاك بنا شده در طرح اختصاص مي‌داد و اين فرآیند در سال جاري نیز رعايت شده‌است .
وي با بيان اين كه نياز اعتباري در اين بخش با دقت به توسعه شهر تهران و دامنه پروژه‌هاي شهري هر روز بيشتر مي‌شود , اظهار كرد : مبنی بر طرح‌هاي جامع و تفصيلي , تملك بخشها مشخص و معلوم و بدیهی است و تملك نيز بر همين مبنا صورت مي‌گيرد .
احمدي همچنين در زمینه‌ی مشكل محاسبه بر جابجايي و تخليه نخاله‌ها و آوارهاي ساختماني , خاطر نشان كرد : بيشتر اين نخاله‌ها در حريم بخشها و محورهاي بزرگراهي به صورت غيرمجاز تخليه مي‌شوند و در درون محدوده شهر با اين مسائل مواجه نيستيم .
وي به تشكيل تاکسی پاكيزگي براي جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني بوسیله شهرداري تهران اشاره كرد و بیان کرد : شهرداري تهران , بخش خصوصي را در اين زمينه به كار گرفته است و محله‌هاي مشخصي را براي تخليه نخاله تعيين كرده و اين اقدامات ذیل ارزیابی شهرداري تهران صورت مي‌گيرد .
قائم رده نائب رئیس کارها بخشها شهرداري تهران يادآورشد : خودروهاي حمل نخاله‌هاي ساختماني به دليل اين كه وابسته بخش خصوصي می باشند , هنوز براي نصب GPS مبادرت نكرده‌اند , ولی معاونت سرویس ها شهري بعد از پايان زمان پايلوت در پنج حوزه‌ درباره ی GPS اين خودروها مبادرت مي‌كند .
وي همچنين در جواب به سوالي درخصوص ميزان تناژ آسفالت به كار برده شده براي لكه‌گيري معابر و خيابان‌ها در بخش ها گوناگون شهرداري تهران , نسبت به ميزان آن اظهار بي‌اطلاعي كرد و اذعان کرد : درباره‌ی آسفالت بزرگراه‌ها , تعويض روكش آسفالت انجام مي‌شود و در خيابان‌ها و كوچه‌ها به غیر از فصل‌زمستان , لكه‌گيري و گودی لبریز كردن نداريم .
قائم منزلت نائب رئیس کارها بخش ها شهرداري تهران تصريح كرد : ناحيه محوري يكي از سياست‌هاي اصلي شهرداري تهران است و تا روز جاری جزء طرح‌هاي غالب نيز بوده است و در قالب اين طرح , اختيارات به نواحي تفويض مي‌شود .

حمل نخاله
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله تهرانحمل نخاله مرکز تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago