۵ دلیل برای خرید کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) به جای کولر معمولی

مزایای کولر گازی اینورتر

آیا تا به هم اکنون تامل نموده اید که تفاوت فی مابین کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی چیست؟ درین مقاله ۵ مورد از مزایا کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) نسبت به کولر گازی معمولی ( اسپیلت ) را خواهید خواند چرا متخصصین تخلیه و لایروبی چاه و لوله بازکنی صادقیه ؟!

۱ – سازگاری کامل کولر گازی اینورتر با محیط زیست
حفاظت محیط زیست کولر اینورتر

اسپیلت اینوتر دارنده سیستمی است که منجر میشود کمپرسور آن دارنده سرعت متغیر باشد که با اعتنا سنسوری که در اینوتر موجود هست تهیه و تنظیم توان موتور بر طبق دمای محیط بوده و همین فرمان سبب ساز کاهش مصرف برق و صرفه جویی در انرژی خواهد شد که‌این مطرح ترین تفاوت فی مابین کولر گازی اینوتر و معمولی است

این درحالی است که که سرعت کمپرسور کولر گازی های معمولی اثبات بوده و یا این که درحدعقل یا این که حد بیشتر ترین وضعیت می‌تواند کار نماید

۲ – صرفه جویی در هزینه

با اعتنا به شیوه همت پیچیده ی اینورتر , کمپرسور آن در تمام زمان با تمام گنجایش اتومات نمی‌کند , زمانی که سرعت آن ذیل است انرژی ما یحتاج هم کمتر است و هزینه مصرف برق شما هم کاهش مییابد

۳ – صدای کمتر

به دلیل این که کمپرسور کولر گازی اینوتر به طور همیشگی خاموش و روشن نمی‌شود علاوه بر مصرف برق کمتر صدایی کمتر از این کولر گایز به گوش می‌رسید زیار آغاز شدن هرباره کولر گازی های معمولی صدایی پیرو خواهد داشت

۴ – طول عمر بالاتر

تکنولوژی اینورتر ها خیر فقط سبب ساز شده تا سوزوسرما وگرمای این دستگاه بادوام خیس شود , بلکه به دلیل استحلاک کمتر سبب ساز ارتقا ارتفاع قدمت قطعات کولر گازی می شود .

۵ – سرعت بیشتر در گرمایش و سرمایش در کولر گازی اینورتر

و عامل انتها این‌که کولر گای اینورتر می‌تواند اتاق شما‌را سریعتر از کولرهای معمولی سرد یا این که گرم نماید . بدین عامل که در اولِ استارت به کار , کولر گازی اینورتر توان بیشتر نسبت به کولر های معمولی مصرف مینماید و هنگامی که به دمای متبوع رسید اقتدار آن و همچین مصرف آن به شدت کاهش مییابد که منجر صرفه جویی در مصرف برق می شود

کولرگازی اینورتر چیست ؟

نسل نو کولر های گازی یا این که اسپلیت ها , کولرهای اینورتر است , که شاید مردمان به کولرهای گازی اینورتر کولرهای گازی کم مصرف هم بگویند .
البته استدلال این‌که کولرهای اسپلیت اینورتر را به اسم کولر گازی کم مصرف می‌شناسند چیست؟
در نسل دیرباز کولرهای گازی یا این که اسپلیت ها با کمپرسور به دور اثبات , تلاش سیستم تهیه و تنظیم دمای کولر به‌این صورت بود که استفاده کننده دمای متبوع خویش را روی اسپلیت تهیه نموده و اسپلیت یا این که کولر گازی هم با تشخیص دمای محیط از روش ترموستات داخلی به محض این‌که دمای محیط با دمای تهیه و تنظیم شده روی دستگاه را یکی تشخیص می اعطا کرد موتور یا این که کمپرسور کولر را خاموش میکرد .

بطور نمونه استفاده کننده کولر گازی یا این که اسپلیت خویش را روی دمای ۲۴ جايگاه سانتی گراد تهیه می‌کند , کولر گازی یا این که اسپلیت دمای محیط را به ۲۴ مرتبه سانتی گراد می‌رساند و ترموستات داخلی آن به محض تشخیص دمای ۲۴ سکو محیطی فرمان خاموش شدن موتور کولر گازی یا این که اسپلیت را داده و در غایت موتور دستگاه خاموش می شود .
البته درین زمان ترموستات بدون شغل نیست و هر لحظه در حالا تشخیص دمای محیط است و کماکان در صورت احساس کردن دمایی غیر از دمای تهیه و تنظیم شده بوسیله استفاده کننده , فرمان اضطراری را جهت روشن شدن دوباره موتور یا این که کمپرسور کولر می دهد .

اسپلیت اینورتر

این خاموش و روشن شدن پشت سرهم موتور اسپلیت یا این که کولر گازی باعث آمدن شوک الکتریکی به موتور و همینطور ارتقا مصرف برق در حین شروع دوباره کمپرسور می‌شود و همین ادله یکی مشکلات کولر های گازی و اسپلیت های سابق هست که در نسل تازه کولرهای گازی و اسپلیت ها رفع شده است . هزینه تعمیر کولرگازی

در نسل تازه کولر های گازی و اسپلیت سیستم همت تهیه و تنظیم دمای محیط بشرح پایین عوض شده نموده است :
در نسل نو کولرهای گازی و اسپلیت به جای به کار گیری از کمپرسورهای بدور اثبات که برای تهیه دما امر ترموستات می بایست موتور دستگاه را خاموش و روشن نماید , تا دمای محیط به تعادل رسد از سیستم کمپرسورهای به دور متغیر به کارگیری شده است .

کمپرسورهای بدور متغیر مصرف شده در کولرهای گازی و اسپلیت نسل تازه این قابلیت و امکان را می‌دهد که با وصال دمای محیط به دمای موردنیاز استفاده کننده به جای خاموش نمودن کمپرسور یا این که موتور دستگاه , به دور موتور را کاهش دهند تا از آمدن شوک الکتریکی ناگهانی به موتور دستگاه و کمپرسور در حین شروع دوباره کمپرسور و در سود مصرف برق بیشتر پرهیز بعمل آید .

در واقع صرفا تفاوت نسل دیر باز کولر های گازی و اسپلیت با نسل نو آن ها در گونه کمپرسور آنان میباشد که در نسل دیر باز از کمپرسورهای بدور اثبات مستعمل شده‌است اما در نسل تازه کولرهای گازی و اسپلیت از کمپرسورهای به دور متغیر مستعمل شده‌است که همین تغییر و تحول سبب ساز تفاوت در بها کولر های گازی و اسپلیت اینورتر در نسل نو شده‌است .

ولی ناگفته نماند , تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبتنی بر کاهش مصرف برق ۶۰ درصدی در‌این کولرها دارا‌هستند خیر ثابت شده‌است و خیر منطقی . بطور نمونه فرض نمایید در ماه های تیر و مرداد که دمای هوا چه بسا به ۴۰ سکو نیز می‌رسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مناسب برای مثال ۲۴ رتبه نسبتاً به طور دایم در هم اکنون کار میباشند , به لحاظ شما آیا حقیقتا میزان کاهش مصرف برق تنها بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و آغاز آهسته به دور موتور کمپرسور کولر اینورتر می‌تواند تا ۶۰ درصد باشد؟
با اشتراک گذاری مقاله فوق در شبکه های عمومی , دوستان خوب خویش را از مطالب اصلی آن مطلع سازید .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *