چگونگی کار کولرهای آبی

آب توسط الکترو پمپ ازتشتک به ناودانهای در بالای پوشالها هدایت می شود و سپس بر روی پوشالها می ریزد و آنها را تر نگه می دارد . با کار الکترو فن هوا از روی پوشالهای مرطوب عبور کرده به طرف کانال و یا داخل تالار جهت دهی می شود عبور هوا از روی پوشالهای مرطوب موجب تبخیر آب پوشالها و در فیض خنک شدن هوا می شود هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد تالار می‌شود این کولر در نقاطی که دارنده آب و هوای کم آب هستند با راندامان خوب کار می کنند . سرویس انواع کولر گازی وکولر آبی و مزایای آن توسط کارشناسان باتجربه

نحوه کار کولرهای آبی / سرویسکار کولر آبی در تهران

در نقاط مرطوب و حاشیه دریا سعی ندارند . کولرهای آبی‌رنگ را در مقدار های گوناگون تا گنجایش ۱۳۰۰ می سازند و آنها را بر پایه ی ظرفیت می‌شناسند عبارت کولر ۴۵۰۰ در معنای این است که گنجایش هوادهی کولر ۴۵۰۰ فوت مکعب در دقیقه است . سیکل تبرید تراکمی هرسیکل تبرید از چهار نصیب مهم تشکیل می شود . اواپراتور ( تبخیر کن ) کمپرسور ( تراکم کننده ) , کندانسور ( مایع کن ) , و شیر انبساط . ماده مبرد مورد به کارگیری در کولر گازی فریون ۲۲ است . ماده مبرد پیشین از شیر انبساط به طور مایع با فشار دوچندان و در دمای محیط است . بعداز عبور از شیر انبساط اواپراتور فشاری و دمای آن کاسته شده در فشار ودمای تحت شروع به تبخیر میکند . کار تبخیر در زمان اواپراتور ادامه یافته از میزان مایع کم شده و به میزان بخار افزوده می شود تا در خروج از اواپراتور ماده مبرد به طور کامل تبخیر شده و به طور بخار خواهد بود . گرمای حتمی برایتبخیر ماده مبرد از محیط اطراف اواپراتور گرفته می شود بدین ترتیب در شرایطی که محیط اطراف هوا باشد هوا سرد می‌گردد . بخار خروجی از اواپراتور وارد کمپرسور می شود در کمپرسور ضمن فعالیت تراکم فشار و دمای آن ارتقاء می یاید و وارد کندانسور می شود . در کندانسور به واسطه فعالیت گرماگیری که با عبور هوا از روی آن انجام میگیرد . دمای مبرد به دمای محیط رسیده و آغاز به تقطیر مینماید .سرویسکار کولر آبی در تهران سرویس کولر آبی مشهد

اجزای ساختمان موتور دو بدور کولر با راه انداز خازنی

موتورهای دو دور کولر
موتور های دو دور کولر , پروانه یا حرفه را می چرخانند و هوای محیط را تهویه می نمایند . موتور های دو به دور کولر به دو مدل ی کلی تقسیم میشوند که عبارت اند از :

موتور دو بدور با خازن دایم کار .
موتور دو به دور با سیم پیچ رویه انداز .
شناخت با گونه های موتور کولر آبی‌رنگ و اجزای آنان
برای شناخت با موتور های دو به دور کولر , آنها‌را به صورت مستقل مورد مشاجره و بررسی قرار می‌دهیم .

سرویسکار کولر آبی در تهران

تصویر پایین یک جور موتور حرفه کولر را نشان می‌دهد . به دور های تند و نماید این موتور به ترتیب حدود ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ بدور در دقیقه است و ۴ نوع سیم پیچ داراست هرمورد از به دور های این موتور یک سیم پیچ حساس , یک سیم پیچ کمکی و یک خازن داراست . خازن با سیم پیچ کمکی به صورت محرمانه قرار می‌گیرد . سرویسکار کولر آبی در تهران در هر بدور , سیم پیچ های با اهمیت , کمکی و خازن مرتبط با آن بدور همواره در مدار قرار دارا هستند , به همین جهت به آنها موتور های با خازن دایم کار می‌گویند .

آشنایی با اشکال موتور کولر آبی و اجزای آن‌ها

در تصویر تحت سیم پیچ های استاتور و خازن دایم کار موتور دیده میشود . اجزا و قطعات موتور تصویر بالا در ذیل تصویر دوم نشان داده شده‌است .

در موتورهای کولر با سیم پیچ منش انداز سه مدل سیم پیچ وجود دارد که عبارت اند از :

سیم پیچ مهم برای به دور تند با سربندی چهار قطب و سرعت تقریبی ۱۵۰۰ به دور در دقیقه .
سیم پیج حساس برای به دور نماید با سربندی شش قطب و سرعت تقریبی ۱۰۰۰ به دور در دقیقه .
سیم پیچ منش انداز با سربندی چهار قطب .
در‌این مدل موتور ها در آستانه جنبش , سیم پیچ شیوه انداز با سیم پیچ کلیدی به دور تند به صورت موازی قرار می‌گیرند و زمانی که بدور روتور به حدود ۷۵ درصد بدور نامی آن رسید , سیم پیچ رویکرد انداز از مدار بیرون می شود . سرویسکار کولر آبی   –در‌این حالت سیم پیچ مهم به دور تند به تنهایی روتور را می چرخاند . وقتی که کولر با بدور نماید فعال‌سازی می شود , ابتدا سیم پیچ دارای اهمیت به دور تند و سیم پیچ خط مش انداز وارد مدار میگردند و بعداز وصال به دور موتور به ۷۵ % به دور نامی , به وسیله اصلی که در درون موتور درنظرگرفته شده شده‌است هر دو سیم پیچ از مدار بیرون می شود و سیم پیچ حساس به دور نماید را وارد مدار می نماید و روتور با به دور نماید می‌چرخد . کولرگازی سلولوزی چیست و چه تفاوتی با کولرآبی معمولی دارد؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *