Categories: تعمیر کولر گازیتهران

نصب کولر آبی

کولر آبی‌رنگ از سیستمهای سرمایشی در تابستان می‌باشد که از قدیم مورد به کارگیری قرار گرفته است و در تهران جز یکی‌از واجبات در فصل‌تابستان برای واحدهای مسکونی می‌باشد به همین جهت خوبتر است با طریقه نصب آن آشنا باشید .

برای نصب کولر آبی رنگ به متخصصی که مسلط به برق ساختمان و امکانات کولر باشد نیازمند است . برای نصب خوبتر و عدم وجود وارد شدن مشکلاتی در زمستان خوبتر است شیر آب محل ورود به کولر در کنار کولر آماده باشد .  نصب کولر آبی تهران

کولر های آب معمولا در جایی اثبات که میتواند پشت بام , بالکن , حیاط , تراس خلوت و . . . باشد نصب می‌شوند و در گنجایش های هوا دهی متفاوتی ساخت میگردند .

فرایند تحت در نصب کولر صورت میگیرد :

ساخت شاسی
نصب برزنت کولر
اتصال کولر به آب شهری با لوله های اختصاصی کولر
اتصال برق و کلید کولر در جای مطلوب
و روشن شدن کولر
ساخت شاسی

کولر آبی رنگ را نمی‌توان بصورت بی واسطه بر روی زمین قرار اعطا کرد و برهان ان نیز وجود راز ریز رد کف کولر و بر امدی حاصل از راز دنده های این راز ریز و قابلیت تخلیه آب و همینطور مسافت استاندارد ما یحتاج تا دهانه توزیع هوای شبکه کولر هست . مديرعامل سابا به ايسنا خبر داد : اختلاف هزار ريالي استفاده از كولر آبي و گازي

به همین علت بایستی یک شاسی استاندارد برای کولر های آبی رنگ در اولِ نصب در حیث گرفته شود . این شاسی میزان و یا این که بعد ها استانداردی نمی تواند داشته باشد و ادله ان نیز یکی وضعیت نصب کولر است و دیگری میزان کولر .

شاسی که ساخته می شود بایستی در پایین هر شالوده یک کاغذ بریا این که در زمین فرو نرود داشته باشد و از میله هایی برای مهار کولر و از نبشی برای رده کولر مصرف شود . مطابق با صورت تحت :

برای ساخت این شاسی می بایست مقدار بعدها کول را به همراه مقدار های طول به دست آورده و بعد از برش نبشس و قوطی های فلزی مطلوب بصورت جوش دهید که براده های آهن و رمز جوش ها سبب ساز ترک شدن سینی کولر در حین نصب به دلیل فشار نشوند .

بعد بایستی کولر را به محل نصب انتقال دهید . این فعالیت را می‌توانید توسط یک آسانسور یا این که بالا بر انجام دهید ویا کولر را گشوده کرده و مجدد با انتقال به محل رمز نیز نمایید .

بعد کولر را در شاسی تشکیل‌شده به صورتی که درچه هوای کولر به جهت شبکه کولر باشد تعبیه میکنید . از دو جهت بایستی کولر را تهیه نمایید . نخستین دهانه خروج هوای کولر ابی می بایست دقیقا برابر با محل ورود هوای شبکه باشد و دوم این که تراز قرار دریافت کردن کولر بایستی بر روی زمین ظریف باشد .

برای این که از صاف بودن کولر اطمینان پیدا فرمائید با یک سطح بنایی میزان سطح بودن ایستادن کولر را مقدار گیری نمایید .

نصب برزنت :

در سطح اولیه , کولر را در جای مطلوب خویش قرار دهید , مکان کولر بایستی مرحله باشد و روزنه خروجی کولر با روزنه ووردی واحد اختلاف طول متعددی نداشته باشد . بعد از اطمینان از جایگزینی مطلوب , برزنت را می بایست نصب نمایید .
در نصب برزنت میتوانید از بست های پلاستیکی منحصر و سفت استعمال نموده و سراسر شبکه را بدقت بپوشانید و از هدر رفت هوای خنک پرهیز فرمایید .

راه و روش دیگر این است که برزنت را با چسب به دهانه کولر و شبکه اتصال دهید و رویه سوم این است که از پیچک و یا این که تسمه فولادی و پیچ خودکار مصرف شود .

برای نصب برزنت به وسیله چسب بایستی دهانه کولر از دهانه شبکه را نسبتاً ۳۰ سانتی متر تهیه و تنظیم فرمائید . در‌این‌صورت بایستی برزند را یه خرده بلند خیس بگیرید تا بتوانید کناره های برزنت را دست‌کم به ارتفاع ۵ سانتی متر بر روی شبکه و ۳ سانتی متر بر روی دهانه کولر با چسب های فوری و تعدادی منظوره بچسبانید .

در روش اتصال برزنت با تسمه فولادی و پیچ خودکار این توشه به جای چسب از یک تسمه نرم فولای به کار گیری میکنید . برزند را از ذیل آن به توجه رد می‌کنید و با پیچ خودکار تمسه و برزند را به شبکه و دهانه کولر پیچ میکنید . تعمیرکار کولر گازی مشهد

در روش اتصال با گیره های لاستیکی نیز بایستی تعداد متعددی از گیره ها را به برزنت و کناره شبکه و کولر تعبیه فرمایید . این روش معمولی ترین منش برای اشخاص مبتدی و مبتدی و تازه کار است که اما سعی خیر نیز دارااست .

صرفا به یاد داشته باشید که در صورتی کناره های شبکه تیز باشند ضمن خظرناک بودن برای شما میتوانند سبب ساز پاره شده برزنت نیز بشوند . برای این خواسته می بایست پیشین از فعالیت ابتدا کناره شبکه کولر خم شده باشد . در حالتی‌که این عمل را شبکه ساز کولر شما انجام نداده در هر کناره با دادن یک چاک کوچک کناره ها را برگردانید و خم زدن و له نمایید .

نصب کلید کولر :

برق کولر

دو سیم فاز و نول که محل ورود برق ساختمان است و یک کابل کولر که ۴ فن سیم در آن میباشد , در دست دارید . ۴ حرفه سیم کلید کولر برای پمپ , الکتروموتور , به دور تند موتور و سیم چهارم نول هست .

در وصل کردن سیم ها زیاد توجه نمائید . عمل مضاعف معمولی ایست در حالتی که به نقشه کلید و کولر زیاد اعتنا فرمائید .

دقیقا طبق نقشه و دفترچه کولر فعالیت نمائید .

سیم فاز را به شماره ۱ وصل فرمائید .
سیم زردرنگ را به شماره ۲ و رمز دیگر آن را در بدنه کولر به فیش محل ورود پمپ ,
سیم قرمز رنگ که برای روشن شدن و به دور نماید الکتروموتور است به شماره ۹ و در بدنه کولر به فیش بدور نماید ,
و بعد از آن سیم مشکی را به شماره ۷ و در بدنه کولر به فیش به دور تند وصل فرمائید .
در پایان سیم نول را به سیم آبی وصل نموده و بدون واسطه در بدنه کولر به فیش باقی‌مانده که نول کولر است وصل فرمایید .
دقت :

در حالتی‌که سیم ها در جای مطلوب خویش وصل نکنید یا این که کولر روشن نمی‌شود یا این که اتصالی می نماید با انگیزه جلوگيري از اتلاف آب دستگاه تنظيم و كنترل سطح آب كولر بدون استفاده از شناور ساخته شد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: نصب کولرنصب کولر آبینصب کولر آبی تهران

Recent Posts

ارائه خدمات لوله بازکنی مولوی

 اگر می خواهید از خدمات لوله بازکنی مولوی استفاده کنید با گرفتن تماس با یکی از نیروهای لوله بازکن متخصص…

3 سال ago

راهکار های طلایی برای رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام

قطعاً هرنوع گرفتگی با مشکلاتی همراه است اما گرفتگی در محدوده رفع گرفتی لوله فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی وضعیت…

3 سال ago

آفتابه انواع آن و کارایی آن

با وجود این که امروزه در سرویسهای بهداشتی از شلنگ استفاده می شود که در مدل های استیل و یا…

3 سال ago

آموزش روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی + کلیپ آموزش

گاهی ممکن است توالت فرنگی در قسمتی از ساختمان نصب شده باشد و می خواهند آن را به توالت ایرانی…

3 سال ago

آشنایی با انبر مشکل گشای فاضلابی و کارکرد آن

 انبر مشکل گشا فاضلابی یا به اصطلاح انبر فاضلابی یک وسیله بسیار ساده و در عین حال پر کاربرد می‌باشد…

3 سال ago

آیا بازکردن لوله با جوش شیرین موفقیت آمیز است؟

بازکردن لوله با جوش شیرین،سرکه،نمک از روش های سریع و کم هزینه  برای خانم های خانه دار است. بازکردن لوله…

3 سال ago