نصب شیرآلات و اجرای لوله کشی آب

لوله کشی آب ساختمان با انگیزه انتقال آب شرب از کانال آب شهری با نصب لوله های مطلوب انجام میگیرد , از قدیم و زمان نیاکان ما لوله کشی آب منازل با طریقه های متفاوتی انجام می شده‌است و قدمتی طولانی دارااست ولی امروزه با ترقی صنعت تاسیسات این فعالیت هم پیشرفت نموده است .

نصب و تعمیر کلیه شیرآلات

۱ ) نصب و تعمیر شیرآلات به صورت استاندارد

نصب و تعمیر کلیه شیرآلات

نکاتی در این خصوص موجود هست که در ادامه ارائه میشود :

به صورت معمول آب گرم در سمت چپ و آب سرد در سمت راست قرار می‌گیرد .
همواره می بایست به قطر لوله آب سرد و گرم نسبت به شیر اعتنا شود .
لوله ای که به طور عمودی در دوش قرار می‌گیرد بایستی محکم به دیوار بست شود .
معمولا طول شیر تا کف حمام بایستی ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر باشد .
آب بندی کردن تمام اتصالات هنگام نصب دوش و شیرآلات لازم است .
حتما بایستی از اتصالات استاندارد استفاده گردد .

لوله کشی آب

لوله کشی آب ساختمان با انگیزه انتقال آب شرب از کانال آب شهری با نصب لوله های مطلوب انجام میگیرد , از قدیم و زمان نیاکان ما لوله کشی آب منازل با طریقه های متفاوتی انجام می شده‌است و قدمتی طولانی دارااست ولی امروزه با ترقی صنعت تاسیسات این فعالیت هم پیشرفت نموده است .

مواردی از اصول اجرایی لوله کشی آب , در مقاله لوله کشی آب ساختمان برای مطالعه شما دوستان آورده شده‌است . همینطور به خواسته اطلاع از نکات فنی و ایمنی لوله کشی آب , مطالعه مقاله لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان را سفارش می‌کنیم .

نصب و تعمیر کلیه شیرآلات و لوله کشی آب تشخیص ترکیدگی لوله گرگان

ملزومات لوله کشی آب در کشورهای متعدد , تبیین شده‌است و همگی ارگان های اجرایی ملزم به رعایت این چارچوب ها می باشند . در کشور ایران هم , قوانین ملی ساختمان , این موردها را قید نموده است . به مراد شناخت با قوانین ملی ساختمانی کشور ایران , بندهایی از مبحث شانزدهم ضوابط ملی ساختمانی به عنوان تأسیسات بهداشتی برای مطالعه شما دوستان آورده می شود .

بیشترین فشار کاری مجاز اجزای لوله کشی توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی در دمای ۶۵ جايگاه سانتی گراد نباید کمتر از ۱۰ بار باشد . این اندازه با آرم PN10 یا PN16 بر روی فیتینگ ها و شیرها رقم خورده شده‌است .

لوله های مجازی که برای لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی به کار می‌روند , مطابق قوانین ملی ایران عبارت اند از :

لوله های فولادی گالوانیزه
لوله های مسی
لوله های پلی اتیلن مشبک ( PEX )
لوله های پنج لایه پلی اتیلن مشبک آلومینیم – پلی اتیلن مشبک PEX – AL – PEX
لوله های پلی اتیلن با دمای بالا PE – RT
لوله های پنج لایه پلی اتیلن با دمای بالا PE – RT/AL/PE – RT
گونه های دیگر لوله های غیرفلزی , به شرطی که به تأیید یکی مرکز ها بهداشتی دارای اعتبار , مثل NSF یا این که DVGW , بر طبق مطلوب بودن برای توزیع آب آشامیدنی رسیده باشد و هم از نظر بیشترین فشار و دمای کاری با وضعیت درج شده در بند ٣ همخوانی داشته باشد و مورد تأیید قرار گرفته شود .

اتصال لوله به شیر فشارشکن , مخازن ذخیره آب , آبگرمکن , دستگاههای تصفیه آب و مورد ها شبیه دیگر بایستی بوسیله مهرهماسوره صورت گیرد تا بازکردن آن میسر باشد .

فاصله مهره ماسوره با دستگاه نباید از ٣٠ سانتیمتر بالاتر رود . قرارگیری شیر آب سرد مصرفی روی لوازم بهداشتی می بایست در سمت راست باشد و با نماد آبی مشخص و معلوم شده باشد . شیر آب گرم مصرفی می بایست در سمت چپ قرار بگیرد و با علامت قرمزرنگ مشخص و معلوم شود .

لوله بازکنی محدوده اقدسیه نشت یابی لوله منصورآباد شرق تهران شبانه روزی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *