لوله بازکنی حمام و استفاده از اسید متناسب با آن

دلایل گرفتن فاضلاب حمام :

کفشوی و چاهک خزینه احتمال دارد بعداز مدتی در گیر گرفتگی شود که گشودن آن کار سادگی است . تصاحب کردن آن یا این که قادر است بخاطر کم بودن قطر لوله باشد یا این که آمدن جسم جامد نظیر موی یا این که چربی به داخل لوله .  لوله بازکنی
دو استدلال بالا سبب ساز میگردند که در شتر گلو و جداره لوله فاضلاب , مخصوصا در صورتی‌که قطر لوله ها از ۴ اینچ کمتر باشد , گرفتگی رخداد بیفتد .

روش برطرف کردن گرفتگی چاه خزینه :

۱ . آب جوش را با فشار گشوده کرده و همت می‌کنیم با پمپ کردن مسیر گشوده شود .
۲ . اگرکه نشست چربی ها دوچندان باشد و در جداره لوله به اندازه متعددی انباشته شده باشند , از محلول اسید کلریدریک ۱۰ % و یا این که هر حلال قدرتمند دیگری در محل کفشوی به کار گیری کرده و با پمپ زدن مداوم مسیر لوله را گشوده می‌کنیم .

عوارض رفتگی چاه خزینه , علت مالامال شدن چاه در گرمابه و توالت , برطرف کردن گرفتگی پاه با اسید , مفتوح کردن لوله خزینه با اسید , برطرف کردن گرفتگی لوله به روش معمولی , از در بین بردن بازدارنده در لوله , لوله گشوده کنی در چاه گرمابه

تعیین اسید متناسب با متاع لوله :

درصورتی که لوله از کالا چدن است از اسید رقیق برای مفتوح کردن بکار ببرید . در صورتی‌که مسیر لوله از متاع پولیکا یا این که همانند با آن است , از اسید نمی توانید استعمال فرمائید زیرا اسید خواص خورندگی داراست و سبب خورده شدن لوله می شود و در حالتی‌که این کار را تکرار نمایید لوله ترک شده و می پوسد و به‌دنبال آن نشت رطوبت های بالا رونده به اطراف را شاهد خوا‌هیم بود . برای لوله های پولیکا و رفع چربی ها و گرفتگی های آنها , امروزه مواد شیمیایی مخصوصی موجود است که آنها‌را با آب می شود ادغام و از آن برای رفع گرفتگی مسیر لوله استعمال نمود . رفع گرفتگی توالت فرنگی در امام خمینی مشهد شبانه روزی

شایسته ترین منش لوله بازکنی

روشهای گشودن راه‌آب ظرفشویی

چربی ظروف , خرده ریزهای طعام , خس و خاشاک میوه‌ها , گل و لای صیفیجات و… بالاخره کار آبراههٔ سینک ظرفشویی را به گرفتگی می‌کشاند و منجر زحمتتان میگردد . درین مواقع برای رفع گرفتگی لوله ی سینک ظرف شویی چه می کنید و از چه وسائلی برای بازکردن چاهک ظرف شویی سود میگیرید تا سریع‌تر و آسان‌تر به فیض برسید؟
وقتی که علائمی از گرفتگی چاهک سینک ظرفشویی مشاهده کردید قبلی از این‌که ایراد بدون شوخی شود کمی آب در درحال حاضر جوش درون چاهک بریزید . این کار سبب ساز میگردد بافت چربی‌ها و ذرات فرو رفته باطن چاهک شکسته , سست شوند و همراه با آب از لوله فاضلاب بیرون شوند .
شایسته ترین روش برای خودداری یا این که به تعویق پرتاب کردن گرفتگی چاهک ظرفشویی این است که اذن ورود ذرات طعام و چربی‌ها را به درون چاهک ندهید . برای این کار می‌توان از یک چاه بند و صافی برای به چنگ آوردن ذرات طعام به کار گیری کرد . در عین اکنون هیچ‌گاه روغن استفاده شده را باطن چاهک سینک نریزید . در صورتیکه می خواهید ظرفی را که در آن روغن بوده است بشویید , ابتدا ظرف را با دستمال به طور کامل از روغن منزه نمایید و بعد از آن آن را بشویید . با این کار مطمئن باشید که لوله‌های ظرفشویی شما خیلی دیر‌تر مبتلا خلل گرفتگی می‌گردد .

روش مفتوح کردن لوله ی ظرف شویی سوای اسید :

در صورتی قصد به کار گیری از لوله بازکن‌های شیمیایی را ندارید , گهگاه یک لوله بازکن دستی خوب تر از هر لوله بازکن شیمیایی دیگری فعالیت مینماید .

لوله بازکن دستی :

برای ساخت چسبندگی بیشتر و قوی‌تر کار کردن چاه بازکن , بدور تا بدور حاشیه پلاستیکی گزیده را که قرار است به سینک بچسبد , پارافین بمالید . نصیب پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به ذیل این کلاهک نفوذ نماید روی چاهک قرار دهید و یه خرده آب در سینک بریزید . نوع چاه بازکن را سفت در جهت تحت فشار دهید . این جنبش را روستا توشه انجام دهید . در‌صورتی‌که حتمی بود این کار را گشوده نیز تکرار فرمائید . چاه بازکن را بردارید تا آب داخل سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات باطن لوله را براند . آب داغ را گشوده نمائید تا وارد لوله شود و جداره لوله را تماما پاک سازی نماید . تخلیه چاه و لوله بازکن در حشمتیه شرق تهران شبانه روزی

لوله بازکن‌های شیمیایی :

لوله بازکن‌های شیمیایی محلول‌های دوچندان موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله زیاد سرعت بالا و راحت از در میان میرود و مجرای لوله گشوده می‌گردد . در شرایطی که مدام محلول را باطن چاهک می‌ریزید و آن را به هم اکنون خود‌‌ رها میکنید می بایست بدانید مرتکب خطا بزرگی می شوید . باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها باعث پوسیدگی آن می شود , به این ترتیب بعد از ریختن محلول در چاهک بعداز چندین دقیقه تأمل آب را درون چاهک گشوده نمایید تا آب برای یک سری دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید . بعد از ریختن محلول شیمیایی به درون چاهک هیچوقت راز خویش را برای دیدن درون چاهک نزدیک آن نکنید , چون گازهای سمی که از محلول متصاعد میشود , زیاد زیان آور است . بعضی از محلول‌های چاه بازکن برای از دربین بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات خوراک مطلوب است و بعضا دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع گیسو در لوله به کارگیری میشود . پس محلول چاه بازکن قابل قبولی را خریداری فرمائید .

چاه بازکنی بهرود

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله کشی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *