كولرهاي آبي مصرف آب را 50 درصد افزايش مي دهند

يزد – خبرگزاري مهر : مدير دفتر کار مديريت مصرف آب استان يزد اعلام کرد : به کار گیری از كولرهاي آبي مي تواند به تنهايي ۵۰ درصد ميزان مصرف سرانه را افزايش دهد

به نقل از خبرگزاري مهر , سياوش پاكدل اظهار داشت : مصرف آب كولر به صورت میانگین در ۲۰ ساعت شبانه روز ۴۰۰ تا ۴۵۰ ليتر است كه ولی اين ميزان با اعتنا به تعداد ساعت‌ها مصرف متغير است . تعمیر کولر آبی مشهد

وي افزود : استاندارد سرانه مصرف به ازاي هر نفر ۱۵۰ ليتر در شبانه روز تعريف شده‌است كه استعمال از كولر هاي آبي مي تواند به تنهايي ۵۰ درصد ميزان مصرف سرانه را افزايش دهد .

پاكدل با اشاره به راهكارهايي براي صرفه جويي در مصرف آب كولر تیتر كرد : نصب سايبان براي جلوگيري از تابیدن مستقيم نوروفروغ خورشيد , استعمال از كولرهايي به رنگ روشن و سفيد كه بيشترين بازتابش روشنایی را دارند , اطمينان از تندرست شناور كولر براي جلوگيري از سرريز آب , عايق بندي كانال كولر براي جلوگيري از هدر روي سوز و سرما و افزايش بازده كولر و همچنين عدم به کارگیری از بدور تند كولر اعم از راهكارهاي كاهش مصرف آب در اين دسته كولرهاست . جولان کولر‌های آبی و هندوانه ایرانی در عراق/چند درصد بازار عراق را ایرانی‌ها قرق کردند؟

وي به کار گیری از كليدهاي ترموستات و نصب آن‌ها‌را يكي ديگر از روشهاي اثرگذار در كاهش مصرف انرژي و آب معرفي كرد و افزود : كليدهاي هوشمند اين توانايي را دارا هستند كه كولر در ساعتها مشخص و معلوم استارت به كار كرده و يا از كار بايستد .

پاكدل درباره با ميزان مصرف آب در كولر زير سايبان بيان كرد : در زير سايبان قراردادن كولرضمن كاهش مصرف انرژي و برخورداري از هواي خنك خیس , از هدر روي میزان زيادي آب ناشي از تبخير جلوگيري مي كند .

( فصل بهار ساز ) اهل ایران جایگزین کولرهای آبی رنگ و گازی/ کم مصرف و مالامال اقتدار

یک اختراع کننده اهل ایران غالب به ساخت سیستم سرمایشی شد که قادر است شایسته ترین جایگزین برای کولر های آبی رنگ و گازی جان دار در بازار باشد .

محمدحسین دخانی – اختراع کننده سیستم سرمایشی ( فصل بهار ساز ( در گفتمان با خبر نگار مهر , اظهار‌کرد : فصل بهار ساز نوعی کولر است که می توان از آن تحت عنوان سیستم جایگزین کولر های آبی رنگ و گازی استعمال کرد .

او بابیان این که سیستم های سرمایشی کنونی اعم از کولر های آبی رنگ و گازی معایب فراوانی دارا‌هستند , افزود : سیستم فصل بهار ساز معایب کولرهای گازی که مالامال مصرف می باشند و همینطور سرمایش کم کولر آبی رنگ را جبران نموده است .

دخانی اظهار داشت : فصل بهار ساز توان سرماسازی به مقدار کولرهای گازی را دارااست ولی میزان مصرف این سیستم سرمایشی نزدیک به یک سوم کولرهای گازی خواهد بود .

این اختراع کننده طریقه کار فصل بهار ساز را توضیح بخشید و اظهار کرد : این دستگاه از روش ذخیره سوز‌و‌سرما در خویش , میتواند سرماسازی نماید و در فصول سرد نیز امکان گرمادهی می‌تواند داشته باشد .

او یادآور شد : فصل بهار ساز میتواند در مکانهای اداری , خانگی و . . . به کار برده شود .

افزايش ۱۰۰ درصدي مصرف آب در يزد/ ۴۰۰ هزار كولر آبي بر معضل بي‌آبي يزد دامن زد

يزد – خبرگزاري مهر : مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد از افزايش ۱۰۰ درصدي آب در تابستانها در استان يزد خبر بخشید و ذکر کرد : سرانه مصرف آب در يزد در زمان سال به صورت ميانگين ۱۴۲ ليتر است در حالي كه اين ميزان در فصل تابستان به ۲۴۲ ليتر افزايش مي يابد .

به نقل از خبر نگار مهر , علي اسلامي , ظهر پنج‌شنبه در نشستي خبري در جواب به سئوال خبر نگار مهر درخصوص الگوي مصرف آب , اظهار داشت : الگوي مصرف آب در كشور و حتي در عالم , ۱۵۰ ليتر در شبانه روز به ازاي هر نفر است كه اين ميزان در استان يزد ۱۴۲ ليتر است .

وي با اشاره به اينكه مردمان يزد به صورت ميانگين هشت ليتر از سرانه الگوي مصرف نيز كمتر مصرف مي كنند , بيان كرد : اينكه تیتر مي شود مصرف آب در يزد بالاست به دليل فعاليت كولرهاي آبي است .

اسلامي خاطرنشان كرد : رقم آب مصرفي در استان يزد در تابستانها به ۲۴۲ ليتر مي برسد كه ۱۰۰ ليتر اين ميزان به خاطر به کار گیری از كولرهاي آبي است وگرنه ۹۷ درصد مردمان يزد الگوي مصرف آب را رعايت مي كنند . تعمیرات کولر گازی تهران

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد ادامه بخشید : در مرحله استان يزد دست کم ۴۰۰ هزار كولر آبي كار مي كند كه دستکم ۲۵۰ هزار مورد آن مرتبط با شهر يزد است و در حالتی که براي مصرف هر كولر ۵۰۰ ليتر در لحاظ بگيريم , رقم مصرفي آب در تابستانها بوسیله كولرهاي آبي بسيار چشمگير خواهد بود .

وي تصريح كرد : در صورتی مصرف كولرها را از سرانه مصرفي شرب و بهداشت مردمان كسر كنيم , ميزان آب مصرفي مردمان يزد مقعول است البته با اين حالا به مردمان توصيه مي كنيم از صرفه جويي بالاتر کار كنند و در زمينه مصرف آب قناعت كنند كه خوشبختانه اين زمینه در فرهنگ و تمدن مردمان يزد بسيار پر رنگ است .

نوسان مصرف آب در يزد بسيار بالاست/ ميزان به کارگیری در تابستانها غيرمتعارف است

اسلامي در زمینه ی نوسان مصرف آب در استان يزد نيز اظهار داشت : در اکثر وقت ها نقاط كشور , ميزان مصرف آب در تابستانها حداكثر ۲۰ درصد افزايش مي يابد در حالي كه اين رقم در استان يزد كاملا غيرمتعارف و حتي بيش از ۱۰۰ درصد است .

وي يادآور شد : ميزان مصرف آب در استان يزد در فصل هاي سرد سال نظیر دي و بهمن , پنج ميليون و ۸۴۰ هزار مترمكعب است در حالي كه اين رقم در تابستانها به ۱۰ . ۵ ميليون مترمكعب مي برسد .

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد با بيان اينكه تابستانهاي گرم و طولاني مردمان يزد را مجبور به به کار گیری از آب بيشتر كرده است , تصريح كرد : بیشتر افزايش مصرف آب مرتبط با كولرهاست .

اسلامي در بخش ديگري از سخنان خویش با اشاره به اينكه در معضل آب در تمامی كشور موجود هست و تاكيدهاي مسئولان در تراز كشور بر صرفه جويي در مصرف آب نشان از اين معضل داراست البته اين چالش در استان يزد و یک‌سری استان ديگر حادتر است . عیب یابی کولر گازی اینورتر ال جی

وي با اشاره به اينكه اضطراری است مردمان صرفه جويي كنند و در راستاي نهادينه كردن فرهنگ وتمدن صرفه جويي در مصرف آب نيز كارهاي بسياري صورت گرفته شده‌است ,

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *