طوقه چینی چیست؟

• تعریف طوقه چینی

طوقه چینی به دورچینی یک یا این که یک و نیم آجره و در ارتفاعهای متعدد جهت دوری از ریزش و استحکام دهانهی چاههای فاضالب و قناتها و چاههای آب شرب می گویند .

در عمده شهرهای کشور‌ایران متداولترین روش برای گردآوری فاضالب ساختمان , به کارگیری از چاه است .

• چاه فاضالب

چاه از دو نصیب میله و انباره شکیل میشود .

• میله چاه

عبارت است از استوانهای که اندازهی قطر بازه زمانی آن حدود ۹۰سانتیمتر است . طول میله بایستی به اندازهای باشد که به زمین آبکش رسد و خطری برای بنا بهوجود نیاورد . طول مطلوب میله ۱۲متر و دستکم ۸ متر می باشد . چاه بازکنی آهنگران

• انباره چاه

انباره چاه در زیر میله حفر میشود و برای حجم انباره نمی توان عدد دقیقی را خاطرنشان کرد چون بستگی به عواملی از قبیل فاضالب ساخت شده , مواد تشکیل دهنده ی فاضلا ب , توان جذب زمین و غیره دارااست و به صورتمکعب مستطیل یا این که مخروط ناقص یا این که به طور راهرو قنات حفر میشود .
به صورت تخمین برای هر ۱۰نفر انباری به ظرفیت ۸ مترمکعب برای بازه زمانی ۲۰سال کفایت می کند .

شناسایی اصول ایمنی در طوقه چینی

• ایمنی

عبارت است از مراقبت و محافظت اشخاص و شغل های  انجام یافته . علا وه بر این‌که در هنگام عمل پوشیدن خرقه فعالیت , کلا ه ایمنی , دستکش و کفش ایمنی الزامی است , بایستی به موارد ذیل اعتنا داشت :

– زیرا طوقه چینی در طول انجام می شودنسبت به کف چاه و نمی‌توان از چوب بست استعمال کرد , به این ترتیب در هنگام اجرا تا از محکمی جای پا , اطمینان حاصل نشود بر روی آن توکل نمی کنند و هنگام طوقه چینی وقتیکه پا روی رجهای چیده شده قرار می‌گیرد بایستی پا را در انتهای خشت قرار داده خیر حاشیه داخلی آن و همینطور تکان مازاد در دهانهی چاه انجام نشود .
– هنگام انتقال مصالح اعتنا شود تا به کسی آسیبی نرسد .
– هنگام عمل حتما از کمربند ایمنی استعمال شود و موقع خستگی , عمل را رها کرده و بعداز رفع خستگی درگیر بهکار گردید .

– شناخت با ابزار عمل موردنیاز در طوقه چینی ابزار و وسایلی که در هنگام طوقه چینی موردنیاز است عبارتند از : کمچه , تیشه بنایی , ماله بنایی , متر , بیل , استانبولی و فرقون جهت حمل خشت و مالت

– شناخت با مصالح موردنیاز درمصالح موردنیاز جهت طوقه چینی عبارتند از :
شن , ماسه , سیمان , خشت و سنگ درباره‌ی شن , ماسه , سیمان در مبحث مالت بهطور بی نقص شرح و درباره ی خشت نیز در مبحث اشکال خشت کامال توضیح داده شد و شما می توانید جهت یاد آوری مراجعه کنید .

سنگ از لحاظ صورت ظاهری دارنده تنوع مضاعف است و آن ها را از روش صورت ظاهری , مرتبه مشقت و رنگ شناسایی می‌کنند . سنگهایی که جهت طوقهچینی استعمال میشود می بایست از گونه مرغوب و سفت باشد و آن‌ها را قبال شکسته و بهصورت زاویهدار و مکعب یا این که مکعب مستطیل درآورده و آنگاه مورد به کارگیری قرار بخشید .

آیتم های زهکشی شبکه ها

تاریخچه

سیستم های ورقه ها باستانی نشان می دهد . فاضلاب و زهکشی که در شهرستانها در سراسر فرهنگ و تمدن توسعه و گسترش داده شد و فراوان توسعه یافته خیس از هر جانور در شهری معاصر اشاره که در شرق وسط و چه بسا کارآمد خیس از آن در بعضی از بخش ها امروزی روز جاری پاکستان و هند بودند . تمامی منزل ها در شهرستانها اکثر ای از شهرهاراپا و موهنجو که دسترسی به تجهیزات آب و زهکشی بود . فاضلاب به تخلیه زیر پوشش , که به انتظارنشسته بودند در خیابان مهم کارگردانی شد .  لایروبی و حفر چاه تخلیه چاه و لوله بازکن بلوار امام گرگان

طرق فعلی

سیستم های زهکشی امروزی دارنده غربال ژئوتکستایل که سبب ساز نگهداری و خودداری از دانه های ریز خاک از عبور وگرفتگی تخلیه پرهیز می نماید . . Geotextiles می پارچه های تصنعی مخصوصا برای برنامه های مهندسی عمران و محیط زیست تاسیس شده است . Geotextiles پباده سازی گردیده اند برای محافظت ذرات ریز خاک در حالی که اذن میدهد آب را از خویش عبور . شن , صدف دریا , سنگ : در یک سیستم زهکشی معمولی آنان‌را به همراه یک سنگر که بعد از آن با مواد دانه درشت مالامال شود نهاده شده ژئوتکستایل است و بعد از آن برفراز سنگ خورده و سنگر است و آن گاه بوسیله خاک پوشانده شده‌است . آب های زیرزمینی تراوش می نماید از روش ژئوتکستایل و جریان در باطن سنگ به ریزشگاه می ریزد . در حالت آب های زیرزمینی بالا پلاستیکی ترک دار ( PVC یا این که PE ) لوله را در امتداد اساس تخلیه برای ارتقاء حجم آب حمل و نقل در تخلیه گذارده است .

روش دیگر , سیستم های زهکشی پلاستیکی پیش ساخته که از HDPE بنام SmartDitch تشکیل‌شده , اکثر زمان ها ادغام ژئوتکستایل , فیبر نارگیل و یا این که غربال پوش میتواند در لحاظ گرفته شود . به کارگیری از این مواد به جهت سهولت به کار گیری به صورت فزاینده ای شایع خیس است که حذف نیاز به حمل و نقل و تخمگذار سنگ دانه زهکشی است که همواره گران خیس از تخلیه تصنعی و مصنوعی و آسترهای حافظ بتن تبدیل شده‌است .

در حین ۳۰ سال قبل ژئوتکستایل به فیلترهای PVC تبدیل گردیده اند بیشتر مورد ها به کار گیری رسانه ها در غربال خاک است . آن‌ها برای ساخت ارزان و راحت می باشند , با کارخانه در دست گرفتن خاصیت است که اطمینان از سعی طولانی دوران فیلتراسیون حتی‌در موقعیت خاک سیلتی عالی است .

سرویس ها همگانی سیاتل یک برنامه آزمایشی به اسم کناره خیابان جایگزین ( خیابان SEA ) پروژه ساخته شده است . این پروژه بدنبال پباده سازی یک سیستم ارائه زهکشی که بیشتر از نزدیک مشابه منظره ارگانیک پیشین از بسط از سیستم های سنتی لوله کشی تمرکز داراست . است . خیابان به وسیله خندق کنار جاده معین , که با کشت در سراسر ناحیه پباده سازی شده‌است . تاکید بر پیاده‌رو غیر متوقف اذن می‌دهد تا آب را به جریان آزادانه خیس به بخشها از مرحله نفوذ در کنار خیابان . از‌آنجا‌که از کشت اجرا کردن آب از ناحیه شهری خیر تمامی به صورت بی واسطه به باطن زمین بروید , ولی همینطور می‌تواند به محیط اطراف جذب می شود . با دقت به آنالیز های سرویس ها همگانی سیاتل , آن ها کاهش ۹۹ درصد از آب گردباد ترک پروژه های زهکشی گزارش شده‌است .

 

خدمات فلاش تانک توحید مرکز تهران فوری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *