ساخت دستگاهی که اگر ایرانی ها یک روز از آن استفاده کنند دریاچه ارومیه پر آب می شود

مخترع بیرجندی , مشکل مصرف بالای آب کولر را حل کرد/ هم کاهش ۷۰ درصدی آب و برق هم اقتصاد مقاومتی

بهزاد کاشانی اختراع کننده بیرجند دستگاهی در خیابان پاسداران بیرجند ساخت می نماید که ۷۰ درصد مصرف آب کولر را کاهش میدهد .
بهزاد امیدی کاشانی , اختراع کننده دستگاه کاهش مصرف آب کولر در گفتمان با خبر نگار خاورستان , اظهارکرد : از سال ۹۱ عمل مطالعاتی بر دستگاه با صرفه سازی مصرف آب کولرهای آبی رنگ آغاز شد و در سال ۹۴ این دستگاه ساخته , تایید سازمان استاندار را گرفت و به افتتاح رسید . نصب کولر آبی تهران

*کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب

او بابیان این‌که این دستگاه به مراد کاهش مصرف آب در کولرهای آبی‌رنگ تاسیس شده است , افزود : این دستگاه میزان مصرف آب را از ۳۰ لیتر به ۱۱ . ۷ لیتر در به دور نماید کاهش و بازده کولر را هم از ۸۹ به ۹۰ میرساند .

عضو هیات علمی تیم مکانیک دانش گاه بیرجند ادامه بخشید : از ۴۲ لیتر به ۲۳ لیتر در بدور تند مصرف آب را کسر کرده و از بازده را از ۸۱ به ۷۸ درصد کاهش میدهد .

کاشانی ذکر کرد : این دستگاه مبنی بر ضوابط بقای جرم و انرژی با یک موازنه علمی در بین هوا و آب عبوری از پوشال کولر , می تواند با اعتنا به میزان و به دور موتور کولر از هدر رفت بخار آب از روی پوشال پرهیز نماید .

او اعلام‌کرد : مقدار کوچک دستگاه و نصب بی آلایش و پر سرعت و ایمن آن در پشت کلید کولر و هزینه زیر ایجاد , عدم نیاز به تغییر و تحول در اجزای برقی و مکانیکی کولرها , امکان تهیه برای کولرهایی با مقدار های متفاوت و انطباق و دستور پذیری از به دور نماید و تند موتور کولر از خصوصیت های این دستگاه است .

*عمر ۲۵ ساله این دستگاه

این اختراع کننده بیرجندی قدمت این دستگاه را ۲۵ سال گفت و خاطرنشان کرد : مصرف آب کولر درطول روز ۵۰۰ لیتر است که‌این دستگاه مصرف آب کولر را ۶۰ لیتر روزمره و برق را ۱۵ تا ۳۰ درصد میانگین کاهش میدهد .

کاشانی ادامه اعطا کرد : این قطعه با اعتنا به سایز کولر متعدد است و شش ماه گارانتی بده بستان داراست .

*هم کاهش آب در کنار ارتقاء بازده کولر

او با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران صرفا کشوری است که کولر را برچسب انرژی می‌زند , تصریح کرد : یک کولر در ظاهر از نگاه برق نیم کیلو وات برق مصرف می نماید البته از حیث آب و برق ۴۰ کیلو یعنی ۸۰ برابر انرژی مصرف می نماید در حالی که کولری مطلوب که مصرف آب و انرژی کمتری داشته باشد .

*کاهش ۶۰۰ هزار لیتر آب روزمره با منفعت مندی نصف بیرجند از این دستگاه

عضو هیات علمی تیم مکانیک کالج بیرجند خاطرنشان کرد : درصورتی که صرفا در بیرجند ۲۰ هزار انشعاب وجود داشته باشد و در‌صورتی‌که نصف این میزان کولر داشته باشند با این دستگاه روزمره ۶۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود .

کاشانی بابیان این که این دستگاه را خودم در بیرجند ایجاد میکنم , افزود : ارزش هر دستگاه ۳۵ هزار تومان است که در شرایطی که به ساخت بالای ۱۰۰ هزار رسد می توان کمتر از این مقدار به فروش رساند .

او با تاکید بر این که در حالتی‌که دانش گاه و ارگان ها از اینجانب حمایت نمایند می توان نبود آب در بیرجند را مدیر کرد , افزود : این طرح در بیرجند آزمون خویش را پس داده است و تاییدیه استاندار را هم به خویش گرفته است . تعمیرکار کولر گازی تهران

*اگر در بیرجند از اینجانب حمایت نشود محصولم را صادر خواهم کرد

این اختراع کننده ۵۲ ساله بیرجندی تصریح کرد : چنانچه در بیرجند از اینجانب حمایت نشود این طرح را در استان های یزد , کرمان , زاهدان و اصفهان اجرایی خواهم کرد و به کشورهایی زیرا عراق صادر خواهم کرد چراکه این کشورها از طرح های کاهش مصرف آب استقبال می نمایند .

کاشانی , فرهنگ و تمدن سازی را رویه استقبال از این دستگاه اظهار‌کرد و یادآروشد : بایستی از مساجد این فرهنگ وتمدن سازی را آغاز کرد .

او کاهش مصرف آب , ارتقاء قدمت سه برابری پمپ آب و پوشال های کولر را از خصوصیت های بیشتر این دستگاه تیتر کرد .

*اشتغال زایی برای دانشجو ها

این اختراع کننده بیرجندی اعلام کرد : قضیه فراگیری نصب این دستگاه در فنی و ماهر مهیا شده‌است و ۱۰ فارغ التحصیل دانش کده آموزش می‌بینند و بعد از آن مبادرت به نصب می نمایند که‌این منجر اشتغال و درآمدزایی می شود .

کاشانی از منعقد قرار بخشید برای فروش این کالا در کمپانی کویرتایر خبرداد و اعلام کرد : ما در هم اکنون قرارداد با کارخانه های متفاوت و استان های دیگر برای فروش این متاع هستیم .

کاشانی گفت : این قطعه از آن جایی که در تمام کولرهای جمهوری اسلامی ایران دارنده پمپ یکسان است و برای ساخت این قطعه ابتدا دو سایز کولر را میزان گرفتم و مشخص و معلوم شد که بیشتر از حد نیاز آب هدر می‌رود و از پوشال خارج می رود و شوره می بندد و فعالیت این دستگاه این است که نمی گذارد آب از پوشال به خارج فرار و گریز نماید .

او افزود : برای سنجش صدق و سقم قطعه آزمایشات با نصب پنج دماسنج و پنج رطوبت سنج در نقاط متعدد ( هوای خارج , خروجی از کولر , خروجی روزنه کولر به اتاق , نقطه بدون واسطه روبروی روزنه کولر در راءس اتاق , در نقطه غیرمستقیم خروجی روزنه کولر ) انجام شد و با محافظت وضعیت کارکرد و همچنین حالت هوای خروجی کولر , مصرف آب کولر کاهش یافت . آشنایی با تعمیر کولر گازی اسپلیت و انواع این کولر های گازی اسپلیت

این اختراع کننده بیرجندی سه دلیل ارتفاع شبکه های غیر استاندار , پوشال های کهنه و آب مضاعف روی پوشال را از عواملی دانست که سبب می شود که بخار آب ساخت شده تراز پوشال نتواند با هوا به درون بیاید .

کاشانی بیان کرد : ارتفاع استاندارد کولر کانل ۲۰ و صورت آن گرد است ولی تمام شبکه کولر کشور‌ایران مکعب مستعطیل است .

او ذکر کرد : این قطعه متناسب با سایز کولر مختلف است و هیچ تاثیری بر سرمای کولر ندارد بلکه در به دور نماید بازده آن را هم بالا می‌برد .

این اختراع کننده بیرجندی تصریح کرد : بعضا از اشخاص برای این‌که سعی کولر بالا رود در باطن کولر آب شیرین می ریزند ولی فکری به درحال حاضر بی آبی ندارند؟

 

ابزار مورد نیاز نصب و تعمیر کولر گازی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *